Fråga: Vilka här kommer att skaffa en Note 2?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av evilpenis, 15 sept 2012.

  1. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt osäker om jag ska köpa ettan eller tvåan. Visst har tvåan några fördelar men eftersom ettan ändå kommer att få JB så känns det som att väntan på att tvåan kommer att sjunka lite i pris mot vad man får över ettan inte speciellt lockande.
    Plus att ettan har enligt mig schysstare utseende.

    Vad tror ni att priset för ettan kommer att landa på när tvåan börjar säljas "på riktigt"; ~3.500kr?
     
  2. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Läst recensionen på phonearena?

    Tycker lätt att 2 är värd det den kostar mer än 1
     
  3. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Ja tror att det e nå bluff på flesta ställen!
    Ringde Netonet igår på Morg. Dem "bekräftade" att det ankom 54 st ex i fredags in i lager!
    Gjorde då en förhandsbokning och betalade ... körde express paket ..men fick inget kolli nr
    Ringde idag för och kolla läget, då säger dem att det var "fel status" dem får in nästa freda. skickas nästa månad..
    Så jag tror de e skit snack från alla butiker som säger sig ha inne i lager.
    Men de e alltid så med nya grejer, varje F***Cking gång
    Besviken och förbannad
     
  4. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vet ngn hur app-drawern kommer vara på Noten.
    Något jag retade mig på när jag hade SGSII var att man inte kunde sortera den tex a-z utan man fick flytta om dem manuellt.
    Så när jag lade in appen "Angry Birds" så hamnade den inte automatiskt i alfabetiskordning utan i slutet.

    Nog för att man kan köra annan appadrawer eller launcher men vill gärna att det fungerar out-of-the-box.
    Är ju ett tag sen jag sålde SGSII så tänkte att uppdateringar kanske ordnat detta om Note har samma "problem"
     
  5. Remuz

    Remuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 12”
    Då är vi två som stampar, men på olika Sensationer.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    På SGS3 finns valet att visa som alfabetiskt rutnät, vilket nog är det du söker. Rimligtvis borde det komma till Note 2 också.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Fick mejl nu om att det preliminära datumet är spikat... Det blir en riktigt kul helg med andra ord
     
  8. Jan-Bertil

    Jan-Bertil Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Varför ser du så ledsen ut, då? :)
     
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Var beställde du nånstans?
     
  10. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej allihopa! Här är en apple-fanboy som inleder det andra inlägget någonsin på detta forum med att säga att jag äntligen sett ljuset i tunneln, och nu planerar att köpa en Note II då iPhone 5 är ett hån mot kunderna (i och med den "gamla" hårdvaran) och priset därefter, etc etc.

    Jag har länge varit sugen på Android i och med att det är såpass öppet, och man har möjlighet att verkligen ställa in sin telefon på så sätt att den passar och speglar ens egna personlighet - till skillnad från iPhone som verkligen är "förprogrammerad" och "låst" till att se exat likadan ut oavsett vilken enhet man håller i.

    Nu står jag inför valet att köpa en Note II. Den (onödigt?) stora skärmen lockade mig redan när första generationen Note släpptes för en tid sedan. The bigger, the better - eller hur?! Med tanke på att jag har precis NOLL koll på Android i övrigt (speciellt tillvägagångssättet när man rootar en telefon, etc) så kommer förhoppningsvis detta forum ge mig många "aha-upplevelser" inom en tid framöver. :)
     
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Välkommen!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. AxeFestis

    AxeFestis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Välkommen!

    Android skiljer sig från iPhone på en rad punkter och du tar upp den som jag skulle säga är den viktigaste, att kunna ändra på sin telefon efter önskemål.
    Jag skulle vilja varna lite om rootningen att det är något man för det mesta inte vill ge sig in på det första förrän man lekt runt med sin telefon och börjar känna suget efter de där riktigt nördiga funktionerna.

    Själv så älskar jag stora skärmar och det är egentligen anledningen till att jag kommer köpa min Note 2. Har som sagt förbeställt den nu och väntar bara på att få den! :D
     
  13. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    PreVoiD
    Välkommen hit till den ljusa sidan. :-D

    Som AxeFestis sa, ta de lugnt med root och flasha rom.

    Ta dig tid att i lugn å ro lära dig telefonen.
    Upptäcker du med tiden att du verkligen behöver root eller bara känner dig nördig nog att börja flasha rom så kör på, men ta dig tid att läsa på innan både här och på Note 2 forumet på www.xda-developers.com..

    Läser ofta om folk som skriker för att de har problem pga att det struntat i att läsa på.
     
  14. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Beställd från Proshop, den grå finns i lager. Går iväg imorgon. Nice!
     
  15. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Blir djävlat grön av avundsjuka :cry:

    Bara betalning med kort eller ?
     
    Last edited: 25 sept 2012
  16. AxeFestis

    AxeFestis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har beställt från Åkervalls för att man fick med Sonys klocka som jag ändå var sugen på och de sa att de skulle skicka telefonerna imorgon onsdag så hoppas man får den snabbt :D
     
  17. abbanovitch

    abbanovitch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har du kollat ditt konto på Proshop ? På min står det att den kommer in imorgon... som jag läser det så trollar dom alltså lagersaldot :(

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  18. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Yes har läst och det ser riktigt lovande ut. Men är fortfarande inte osäker. Kan man få den för runt 5k så är det värt. Men orkar inte vänta flera månader till. Har väntat tillräckligt på att uppgradera från den jag har nu ....

    En fråga till:
    Jag läste något om att N2 men 4G LTE inte kommer att komma fören nov/dec varför är det så? Kommer de att släppa två olika modeller? Kommer den med LTE att kosta mer?
    Är LTE/4G så värt? Det är väl endast snabbare internet och vad jag förstått har inte många svenska operatörer stöd för det fören efter årsskiftet. Har jag fel?
     
  19. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ett VARMT VARMT välkommen! Många kramar!
    Eftersom du är en van iPhone-användare så kommer det här att gå alldeles utmärkt.
    Efter att ha "hjälpt" några polare som bytt till android så tänkte jag ge dig ett tips:
    Låt säga att du sitter och testar olika appar, testar skärmtangentbordet osv. Så är det något som du inte gillar. Du kanske tycker att själva telefongränssnittet är fult, eller att tangenterna på skärmtangentbordet sitter fel, eller att det skulle finnas fler gester till webbläsaren.
    Då är det inte "så det funkar i android". Utan det är bara en grundinställning som kommer förvald på din telefonmodell. I princip allt går att ändra runt hur mycket som helst på en android telefon. Några tips:

    1) Det finns appar för allt möjligt, även sådant du inte är van vid. Det finns t.ex. appar som fixar alternativa upplägg för själva telefonfunktionen osv. Det finns för övrigt väldigt mycket gratisappar på android så du kommer nog inte att behöva nån "Cydia" / Black Market eller sånt.

    2) Om du rent allmänt vill ha ett annat stuk / tema på dina hemskärmar och hur de funkar så finns det en särskild sorts app som kallas "launcher". Den appen påverkar hur dina hemskärmar ser ut och vilken funktionalitet de har + mer. Det är bara att ladda ner, du måste inte köra med Samsung original.

    3) Man kan även "roota" telefonen. (Motsvarar ungefär jailbreak.) Då kan man lägga in helt egenmodifierade versioner av android ("Custom ROM"). Detta är relativt avancerat, och mest om man verkligen vill experimentera. Nästan all funktionalitet som man kan tänkas vilja ha kan man få med 1) och 2) ovan. Genom att roota kan man t.ex. överklocka telefonen och ändra på skärmupplösningen, men det är också möjligt att bricka den om man gör fel. Jag rekommenderar att du väntar med såna experiment.

    4) Ett kul sätt att komma igång med android är att checka på listor över de populäraste apparna. Google Play (market) har egna inbyggda listor såklart, man kan också checka vad olika websiter rekommenderar / vad som är hett osv.
     
    PreVoiD gillar detta.
  20. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Proshop om man läser i Prisjakt omdömmen om dom så trollar dom väldigt mycket med sin lagersaldon, jag vågar inte beställa där...