Problem: Exchange (mappar), låsskärm och kalender

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av calsk, 26 sept 2012.

  1. calsk

    calsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag är en nybliven äger till en Galaxy Note. Är mycket nöjd än så länge men har dykt på följande frågor:

    1. När jag kopplar upp mitt Exchange-konto så lyckas jag inte få tillgång till hela mappstrukturen i mailen. Är van att kunna gå in och leta efter mejl i undermapar samt flytta mejl från inkorgen till en undermapp. Konstigt nog verkar flera ha detta probelm, är det någon som har en lösning på detta?

    2. Finns det någon inställning för att se mer info om missade samtal, mejl och meddelanden direkt på låsskärmen? Tycker det är smidigt att se t.ex. rubriken på mejlen, första raden på ett meddelande och vem som har ringt utan att behöva låsa upp och dra ner notifieringsfönstret.

    3. Kalendern...kommer från iPhone och appen Week Cal. Den har, i mina ögon :), en föredömligt lättöverskådlig agenda-vecko-vy. Den liknar Samsungs egna analoga vecko-vy. Det som känns lite sådär är att iPhonens 3,5 tums skärm klarar att visa fler möten/vecka på ett tydligare och snyggare sätt än Notens 5,3 tums skärm. Alltså vad finns det för alternativ? Finns det en kalender som kan visa en hel vecka med 5-6 möten/dag på ett överskådligt sätt utan att behöva svepa eller zooma?

    Tack på förhand :)
     
  2. hamroid

    hamroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5E
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE
    När det gäller 3. Kalendern så tycker jag att pocket informant har en väldigt överskådlig vecko-vy - man kan dessutom välja bland olika vecko-vyer. Tyvärr har den ingen widget för vecko-vy, men däremot för agenda-vyn.
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    1. Jag hade det problemet tidigare, men det försvann. Kanske kom med Jelly Bean-uppgraderingen. Fast jag har för mig att det var med ICS, men det kör ju du redan.

    3. Calendar Pad har en grym veckovy som är bättre än Week Cal på iPhone (jag kör själv Week Cal på min iPhone). Calendar Pad har faktiskt även en månadsvy som går att använda. Enda kruxet med Calendar Pad är att den kan behöva tweakas en del innan det fungerar som man vill, men sen är den jättebra.
     
  4. calm

    calm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja, det är lite drygt, och jag vet inte hur man ställer in så den alltid är inställd, men så här gör man:

    När du startat epost-appen och ser din inbox så visar den "kombinerad vy / Combined view".
    Tryck på den och välj sedan Exchange. Därefter kan du, via meny-knappen välja "Mappar / Folders"
    Därefter måste man trycka på själva folder-ikonen för att öppna den och se vad som finns under.
     
  5. calsk

    calsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för info. Nu funkar mapparna i Exchange. Jag tryckte på texten och inte på själva mappen... Skönt :)

    Angående kalendern har jag tittat på de föreslagna alternativen samt även buiseness calendar. Alla har en del gott att erbjuda men jag tycker ingen känns riktigt komplett. Är veckyvyn bra så är månadsvis sämre. I buiseness calander är månadsvyn kanon med popup fönster för aktiveterna. Hade önskat att calendar pad hade liknande popup fönster vid sin veckovy... Sedan är det svårt att hitta en kalender som dunkar uppgifter på ett enkelt, snyggt och smidig sätt.

    Håller mig än så länge till Samsungs s-plan som ändå täcker upp dom flesta behoven om än ganska långsamt och inte speciellt effektivt med tanke på den gigantiska skärmen.

    En annan fundering är ljusstarka i den medföljande webbläsaren. När jag ändrar ljusstarka i hela systemet hänger inte ljusstarkan i webbläsaren med utan den måste ställas in separat. Finns den någon möjlighet att få dom att lira ihop utan att behöva använda sig av automatisk ljusstarka?