ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av -Henric, 24 jul 2012.

  1. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hörlursbuggen är kvar men proj. butter fungerar iaf till 1/3 i vsync mod bygget om jag förstått det rätt - men ändå svårt att känna skillnad nu när CM10 i allmänhet är så väääldigt smooth.
     
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Då är JB fortfarande ointressant för mig alltså, jag har ett par rätt tungdrivna hörlurar som jag inte inte planerar att byta bort ;) Tack för övrigt.

    //Felix
     
  3. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Fullt förståeligt då. :)
     
  4. xlightan

    xlightan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Oj, provade en galaxy nexus med stock JB idag på elgiganten. Herrejesus vilken skillnad mot min S2a med ICS.
    Project butter är jävligt coolt och det lär bli riktigt grymt när Samsung släpper officiell JB till S2.

    Vad jag förstått så är CM10 bra, men inte riktigt 100% när det kommer till butter, eller har jag fel?
     
  5. svettipung

    svettipung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    Korrektomundo.
     
  6. johnkarlsson

    johnkarlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde precis in cm-10-20120926-EXPERIMENTAL-i9100-changmin från imorse med Siyah-s2-v4.1.5-cm10vsync-0926. Kan meddela att, telefonen aldrig haft sånt flyt, sån rapphet och responstid.

    Helt sinnesjukt. Då har jag laborerat en hel del och testat mig fram med mängder olika ROMar, kernels osv. Väldigt väldigt imponerad.
     
  7. nallebjorn

    nallebjorn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hoppade på Cyanogenmod-tåget igen efter att ha kört stock ett tag. Drog in CM-10 nightly ifrån måndagen den 24e.

    Tyvärr upplever jag inte det flyt som flera verkar ha. Tycker telefonen reagerar långsamt ibland och ganska ofta så laggar animationerna när jag sveper mellan hemskärmar och öppnar app drawern. Kan det hjälpa att byta kernel? Sett att flera verkar köra med Siyah
     
  8. johnkarlsson

    johnkarlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr så är pinkods-buggen kvar, iallafall för mig. Random så låser simkortet sig och tappar täckning.
     
  9. dysenteri

    dysenteri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 5
    Du är inte ensam. Körde på kalgecin's ROM+kernel tidigare och bytte för någon dag sedan till nightly med vsync samt siyah's tillhörande kernel. Först efter bytet tappar jag SIM-kortet titt som tätt.
     
  10. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Testa denna...

    Info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1891222

    D/L: http://sourceforge.net/projects/cm10i9100vsync/files/

    Vanliga (icke mali-) bygget + Siyah kernel ger bäst flyt. (för dom flesta)
     
  11. Grusburk

    Grusburk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Om jag har cm10 nighly 24 är det bara installera över eller ? och liksom vad är skillnaden på experimental och nightly, jag vill ha en mobil som fungerar utan att jag ska behöva uppdatera den hela tiden.

    Har inte stött på några problem ännu med den cm10 jag har nu, så därför jag frågar ;).
     
  12. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Den vanliga 26'an från idag ihop med Siyah vsync mod är den absolut mjukaste, mest responsiva ROM jag testat. Jag var iväg och köpte en Galaxy Nexus idag med 'project butter' igång och det är alltså i princip ingen skillnad mellan de båda, så bra är den. Vad jag dock inte kan svara på är RIL crasher, jag har av ngn. anledning aldrig haft problem med detta själv, ev. för att jag kör ett endast-data-SIM (bredbands abb.), men jag har inte sett några uppgifter om att detta skall vara ett problem...

    Så ja, av de versioner som finns ute nu, officiella nightlies, Kalgecin's builds eller den här så rekommenderar jag absolut vsync mod, ingen tvekan att den iaf på min lur skulle gå att köra som en daily runner...
     
  13. Grusburk

    Grusburk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Men på länken du har står det cm10 26 expermental, vad menas med det liksom ;3
     
  14. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du får alltså bäst flyt med vanliga Nightlys+Siyah Vsync? Kanske borde prova det då, inte kört Nightlys sen CM9 :D

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. angne

    angne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför kan jag inte installera appar från play? Det kommer upp en ruta där det står att den inte kan verifiera kontot.
     
  16. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Noops, man får köra vsync mod ROM med vsync mod kernel. Så nightlies med vanliga Siyah eller vsync mod med Siyah vsync mod. Det är inge JÄTTEskillnad mellan de båda men vsync mod är mjukast, helt klart.

    Men alla jag sett hittills som testat vsync mod har sagt WOW, typ. :)
     
  17. Grusburk

    Grusburk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    När jag försöker installera dem båda som du har i din länk så blir booten bara svart, men om jag bara installerar själva cm10 och inte siyah så bootar den upp, men så fort siyah som är i länken installeras med den så är det sista man ser siyah loggon sen är skärmen bara svart?

    Såg nyss att jag installerat den med mali i namnet antar att det är fel?
     
  18. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Sitter på Vsync modet nu från 0920 så dags för en uppdatering känner jag. Dock ska det sägas att 0920 varit sjuktnjävla smidigt. En fröjd för mobilen. Blir till att flasha 0926 nu iaf ;)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. nallebjorn

    nallebjorn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag drog in CM10 från stock så gjorde jag data wipe/factory reset enligt guiden på xda. Som jag förstått det så kan man, när man uppdaterar till nyare nighties, bara flasha över och inte behöva konfigurera telefonen på nytt. Fungerar det likadant om jag drar in vsync mod rom + kernel istället för den officiella CM10 jag kör nu? o_O

    Inte så sugen på att behöva konfigurera och ställa in telefonen på nytt, ännu jobbigare blir det då man kör med googles 2-step verification.
     
  20. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jupp, CM som CM, wipe cache + dalvik räcker (och enl. Codeworkx behöver man inte ens göra det, inte ens mellan CM9 och CM10 märkligt nog)... Själv brukar jag dessutom göra en 'fix permissions', segt men så är man iaf säker att inte få sånt oidentifierbart småstrul helt i onödan typ... ;D