Fråga: Bättre webbläsare?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Joakim_Lind, 24 sept 2012.

  1. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Webbläsaren har stora brister då den hänger sig. Inte tar emot inmatning och klarar oftast inte att spela upp videor. Finns det någon BÄTTRE webbläsare än orginalet i Jelly Bean?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    What? Skojar du, enligt mig är stock webläsaren den snabbaste till vår nexus s. Chrome fungerar inte alls bra:P
     
  3. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Noop, den vill inte alls lira bra. Upplevde den bättre med ICS men nu så kraschar den stup i ett och startar då istället Google Now.
     
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Fan vad wierd. Men fungerar chrome bra då? På min fungerar den rent ut sagt piss, laggig, seg, ses scrollning och zooming.
     
  5. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har inte provat Chrome. inte så sugen om du säger att det inte fungerar. Men sa inte Google att Chrome skulle bli standard webbläsare i Jelly Bean under lanseringen?
     
  6. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Endast på Nexus 7
     
  7. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Precis, och på nya motorola modellerna kommer chrome vara standard.
    Men ang chrome, det fungerar mkt bättre nu efter att jag gjort fabriktsåterställning faktiskt. Nu är den snabb, om man inte använder sig utav swiftkey..
    Dock kan den behöva lite mer finputsning så den flyter på som smör på nexus s
     
  8. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Pröva att rensa cachen för webbläsaren under Inställningar-hantera appar. Ibland kan det hjälpa men var beredd på att alla inställningar försvinner.
     
  9. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Men en fråga, flyter Chrome på bra på din då?
    Visst gränsnittet är smidigt och flyter på fint, sidorna laddas fort, men tycker att när man drar runt där på en sida upp, ner, zoomar o s v så är de lite seg responstid.
    På stock så går det fort, bra flyt, men chrome som sagt är mycket smidigare.
     
  10. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag använder Chrome och har inga problem med flytet i läsaren, den startar snabbt och visar sidorna snabbt, det enda jag kan tycka tar lite tid är när jag använder Bokmärken i mobilen men jag har inga problem med det efter som det troligen beror på att den ska synka först. För övrigt så använder jag Jellybelly version 1.0.0 av AdamG och _thalamus kernel version 3.0.39-27JB som jag uppfattar flyta på allra bäst på min Nexus S, har prövat några andra men med denna har jag bäst prestanda, utan överklockning, bäst batteritid och minst lagg. Men åter till Chrome så måste man nog komma ihåg att även fast Nexusen är en i mina ögon en bra telefon så är den inte den senaste modellen och lider inte av topp prestanda så om man tror att allt ska ske med ett ögonblink så kanske man ska byta upp sig.
     
  11. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej. Ska testa Romen som du har bara för att se om det blir någon skillnad. Annars är det ju stor del av det du säger, inte senaste hårdvaran och det accepterar jag, tycker nexusen är en riktigt toppenmobil för mig för tillfället..
    Byter nog inte upp mig förens jag hittar en annan med mycket bra batteritid.

    Det ända tråkiga med chrome är att det inte finns någon fullscreen knapp eller inställning..:/ Hopppas det kommer i någon uppdatering.