Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Om du är helt grön på detta och precis köpt din telefon så rekommenderar jag dig att vänta tills den officiella nordiska romen släpps.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    jag är inte grön när det gäller rootning ochsådant men eftersom telefonen inte är rootad så kan man väl inte ta nandroid. Eller? :P
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Root kvittar. Du kan göra nandroid med cwm.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  4. hakilala

    hakilala Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Värt att lägga in den polska Jelly-bönan? Sitter på LI7 för närvarande
     
  5. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

  6. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    För h-vete. Det finns andra trådar gällande ROM:ar! Stick to topic please. Ngn admin närvarande? Ingen som bryr sig? Är så j-vla trött på att scroll igenom sida upp och sida ner med kommentarer rörande root, cwm, odin osv osv.

    Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2.
     
  8. Droid76

    Droid76 Guest

    Har påpekat detta förut och admin tycker det är ok att göra så här. Fruktansvärt irriterande.
     
  9. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag förstår din frustration. Inte nog med att inläggen postas i fel del av forumet, många av frågorna besvaras lätt genom att använda sök-funktionen eller t.o.m bara genom att kolla de klistrade trådarna i ROM-avdelningen. Försöker hålla mig någorlunda uppdaterad i sambons GS3 men den här tråden är omöjlig.
     
  10. BarT

    BarT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Eftersom det inte finns någon officiell nordisk rom fattar jag inte vad ni som klagar på innehållet i tråden egentligen vill diskutera. Hur många inlägg av typen - "när kommer den?" och "öhh... i oktober kanske" kan man göra? Inte illa menat men vad kan man diskutera om något som inte finns?
     
    matti72 gillar detta.
  11. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja men va f*n. Då kan vi lika gärna börja diskutera om iPhone 5 eller min flickväns senaste shoppingspree här? Päron... Den officiella versionen kanske inte har släppts än men nog f*n verkar ju många ha lagt in en inofficiell version av JB. Finns väl mängder att diskutera rörande alla funktioner och uppdatering i sig jämfört med ICS. Nyheter mm. Vad är sämre och bättre? Osv. Finns det sen inget mer nytt att skriva, ja då skriver man inget och med tiden så dör tråden ut, som vilken tråd som helst. Naturens gång. Har du frågor eller liknande som inte rör just topic, ja då letar du upp korrekt tråd eller skapar en ny lilla vän. Kan omöjligt vara svårt att förstå.

    Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2.
     
    Doffe och MikkeNoOne gillar detta.
  12. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    På kontakter osv om det skulle vara så att man behöver göra en factory reset. Kopiera antingen till minneskort eller gmail konto :P
     
  13. BarT

    BarT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Lilla vän kan du vara själv. Du är ju en av de som klagar på innehållet och du har själv skrivit följande:

    "För h-vete. Det finns andra trådar gällande ROM:ar! Stick to topic please. Ngn admin närvarande?"

    Nu klagar du på att jag klagar och hänvisar att folk har lagt in inofficiella JB romar som man kan diskutera i den här tråden?! Hur f*n ska du ha det lille vän? Vi får inte diskutera inofficiella romar och du gapar efer admin men nu ska vi tydligen diskutera inofficiella romar o_O
     
    Chelsea gillar detta.
  14. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Läs första tråden, och förhåll er till det.
     
    Morganl79 gillar detta.
  15. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Undrar, ni som lagt in den polska officiella jb romen, hur upplever ni batteri tiden jämfört med tidigare nordisk ics rom?
     
  16. Droid76

    Droid76 Guest

    Flytta hela tråden till rätt del istället. Tycker Swedroid börjar bli rätt urholkad. Forumet städas dåligt och sköts illa. Liknar bitvis en köksfest. Huvudsidan hänger oftast inte med i nyhetsflödet. Finns bättre alternativ för oss engelsktalande som är mer seriösa.

    *Loggar ut och raderar bokmärket*
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Vilken synd att du tycker så men jag kan ju inte stoppa dig. Lycka till på de engelsktalande sidorna då... Vill du att jag ska radera din profil här på Swedroid? hmm...men du kan ju inte läsa detta när du har loggat ut och raderat bokmärket.)
     
  18. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller med, det är frustrerande att bara läsa om rom o annan skit i denna tråd, vad jag vet finns det ju andra trådar för detta ändamål o då kan man faktiskt hålla sånt i dom, ingen mening o kapa denna då, det borde va mer relevant o diskutera riktiga JB istället men att läsa sida upp o sida ner för ens hitta nått e bara onödigt jobb eftersom de mesta bara handlar om uppdateringar till "testversionerna":ehm:

    Det senaste jag hört från samsung e att den ska släppas ut till ca 50 000 till nästa vecka o om man inte får den då kommer det troligen bli veckan därpå (det gäller alltså officiella jb)
     
  19. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag körde fransk ICS original förut. Upplever att JB drar mer batteri, framförallt när man använder den aktivt dvs när skärmen är på. När den bara ligger i fickan verkar det vara ungefär samma.
     
    GOGOnr2 gillar detta.
  20. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ärligt talat så tycker jag att detta är lite lurigt. Jag går på känsla och mätningar. I början drog min JB (den Polska officella, LI5 - LI8) mer. Men efter ett par dagar mycket, mycket mindre.
    Det jag tror som i alla fall gäller för egen del är att direkt när man fick en av de nya läckorna samt den officiella Polska, är att man är där och pillar mer. Testar mer och helt enkelt använder telefonen mycket mer. En av dem är ju att skriva och läsa alla inlägg som blir i tråden. Efter ngn dag så svalnar det.

    De sista dagarna har mitt batteri klarart 1,5 dygn till ca 2 dygn på laddning. Det hände aldrig förut.

    Då läser / skriver jag mail, surfar rätt mycket. Då har skärmen dragit ca 45% och det är både ute (mycket ljus) och inne. Jag har alltid GPSen på. Wi-Fi är på hela tiden utom på jobbet. Så det är extremt bra tycker jag.