Tips: Katshing bekräftar 27/9 som datum

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av R3b0rn, 26 sept 2012.

  1. ragrath

    ragrath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sant. Trevligare att de faktiskt uppdaterar oss än att de bara ändrar datumen utan att säga nått.
     
    Janne303 gillar detta.
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Utan tvekan bästa kundkontakt hittills ;-) fick oxo det nya mailet. Då har man den på Måndag då... Det e ju nice.
     
  3. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Lär väl ta flera veckor till innan de går att köpa i affär i stan :-(
     
  4. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Nook HD+
    ROM:
    CM12
    Fick samma mail jag med, så då borde man ha den på måndag iaf, kommer att bli en lång helg ;)
     
  5. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade ju varit sååå trevligt ifall man hade den i handen i morgon! Helgen kommer bli fruktansvärt lång och seg...! Frågan är ju nu ifall man ska beställa från Katshing eller om man ska vänta tills någon fysisk butik får in dem på lager? Borde ju vara samma dag känns det som. Eller vad tror ni? :)
     
  6. Crimzoneyed

    Crimzoneyed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nånting säger mig att alla som kom till arlanda idag inte var på väg till katshing .
    Förmodligen var det för dom andra butikerna med.
     
  7. Operativ

    Operativ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Katshing har ändrat beräknat i lager till 28:e.
     
  8. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej

    Note II är försenad med 1 dag och kommer alltså in imorgon (28/09).

    Mvh CDON Crew
     
  9. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har ni möjlighet stt sälja telefonen med det 500:- rabatterbjudande som tex cyberphoto kör med? Speciellt för oss fattiga studenter? ;) Har ni någon fysisk butik i Stockholm där jag kan hämta ut telefonen redan i morgon, fredag - ifall jag beställer via er?
     
    Janne303 gillar detta.
  10. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Många nätbutiker skickar väl telefonen direkt från Brightpoints lager (i Göteborg), men den borde väl skickas ut till ställen som har egna lager från den första batchen också? Typ SIBA, Webhallen, Alina... Och därför kanske en möjlighet att få tag på telefonen i butik i Stockholm snart? Bara en förhoppning... CDON, skickar ni telefonen från eget lager?
     
  11. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Sorry glömde skriva Katshing

     
  12. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    När Katshing sa till mig att jag skulle få Note 2 i min hand på fredag tog jag det med en nypa salt eftersom jag hade ring ALLA operatörer och frågat efter telefonen och då sa dom TIDIGAST måndag nästa vecka, varför skulle ett litet företag som katshing ha första tjing? :D

    Inte alls förvånad.

    Btw, här kommer en lite längre historia om min jakt på Note 2.

    Hade lite strul med Tre, dom band upp mig på en "trogenkund"-rabatt i 9 månader och jag sa till dom att jag vill BARA ha dom och dom kan garantera mig att det inte skulle bli nåt strul med att sen binda sig 24 månader och få en Note 2, det garanterade dom. För några dagar sen meddelande Tre att dom inte ens tar in telefonen och jag blev extremt orolig. Ringde Tre och svaret blev "du är tyvärr bunden dina 3 månader du har kvar + dina 9 månader du gick med på genom rabatten". Rosenrasande som jag blev kunde han ändå inte göra något då jag "gått med på att binda mig" medan jag yrkade på att jag gått med på av en anledning, Note 2. Jag la på och var helt frustrerad då jag kände paniken att jag kanske inte skulle få en Note 2 på evigheter, bestämde mig då för att skriva hela historian på Tres facebook. Det tog inte mer än ett par minuter, klagande folk och *poff* min rabatt och dom 9 månaderna extra jag var bunden var borta, sjukt nice.

    Sen var det dags, ut på jakt efter en ny operatör då jag tyckte det var riktigt fult gjort av Tre. Ringde alla och ingen kunde göra något då jag var bunden 3-4 månader hos Tre, förutom TELE2 som träder in och säger att dom kan skicka telefonen men fryser abonnemanget till den 11 januari 2013 då abonnemanget hos Tre löper ut. Asgrymt tänkte jag, så då ville jag ha Volym limited edition + Note 2, det kunde dom dock inte erbjuda, överhuvudtaget! Jag tyckte det var märkligt efter som katshing kunde göra det. Jag mailade katshing och hörde med dom om dom kunde frysa mitt abonnemang men fick då svaret:

    "Hej,

    Tyvärr är detta ingenting vi kan erbjuda då detta blir en för dyr kostnad för oss.

    Ha en bra dag J"


    Fan också tänkte jag, övervägde hela dagen igår om jag skulle köra på dubbla abonnemang men eftermycket om och men tänkte jag, jag väntar. Igår när jag höll på med allt detta installerade jag appen "Rangy" för att kolla bäst abonnemang och det visade sig vara då just Tele2. När jag vaknar idag så ringer Rangy mig och snackar lite och hör med mig om jag hittade något abonnemang, jag berättade hela denna historian för dom och tillslut bad jag dom om katshingserbjudande men att abonnemanget ska ligga fryst till 11 januari. Efter ett par samtal mellan Rangys chef och någon på Tele2 lyckades dom fixa det. Jag blev garanterad telefonen SENAST nästa fredag vilket jag tycker är helt ok.

    Rangy, tack för ni löste denna soppa till mig! :D
     
  13. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha, vilken jävla soppa!! Skönt att det löste sig till slut. :D
     
  14. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Då får vi se vad denna dag har att erbjuda :)
     
  15. Mosik

    Mosik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag pratade med proshops kundtjänst i förrgår och då sa dom att de haft Note II - Titanium Grey i lager sen i Måndags men får inte skicka ut dom förän idag (Fredag) eftersom 28/9 är samsungs officiella release datum för europa. Jag lovar att flera butiker har telefonerna i lager men går efter samma regler.

    Personligen tycker jag det är mycket konstigt att ha en release på en fredag.
     
  16. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ingen som känner sig manad o ringa/mejla katshing? :)
     
  17. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    "Just nu har vi inga andra besked än det senaste, som säger att de ska komma in idag. Vi jagar för att veta när lagret fysiskt håller dom i handen..."
     
  18. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Sweet :) bara å vänta då.
     
  19. PreVoiD

    PreVoiD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gaaah! Det här är ju jättesvårt! Ingen återförsäljare kan med 100% säkerhet säga att dem kan erbjuda en telefon i handen (butik eller per post) varken idag eller på måndag - än då länge i alla fall.

    Jag vill ju inte köpa telefonen via en webbshop som inte kan erbjuda den i min "brevlåda" på måndag - men jag vill ju inte heller vänta för länge så att en potentiell order inte hinner gå iväg idag...!

    Dagens i-lands problem, helt klart...
     
  20. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej PrevoiD

    Tack för att du uppmärksammar oss om den rabatten, jag återkommer med vad vi kan erbjuda.

    Vi har inga fysiska butiker och även om vi hade haft det så spelar det inte så stor roll då det tar lika lång tid att leverera till en butik som det tar till en kund ;-).

    Hej krutbjörn

    Vi har både eget lager samt att vi skickar ut från distributör, detta för att få så snabba leveranstider som möjligt. Så i detta fallet behöver vi inte vänta på att telefonerna kommer till vårt lager och sedan till kund utan telefonerna kommer skicka direkt till kund. Vår första batch är inte slutsåld.

    Mvh CDON Crew