DextersJB - Jelly Bean för HTC Flyer - v1.6

Diskussion i 'HTC' startad av RobertRoos, 20 sept 2012.

  1. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    [​IMG]

    Tänkte återuppliva forumet lite med en tråd om den bästa ROM:en för Jelly Bean just nu, DextersJB. En annan tråd finns kring ämnet - men tänkte vi kunde ha en renodlad informationstråd här.

    Vad är DextersJB?
    DextersJB är en ROM baserad på den tidiga previewversionen av CyanogenMod 10 för HTC Desire HD. Den kör i dagsläget version 4.1.1 av JB.

    Vad fungerar?
    - Pennan
    - Wifi
    - Kamera (inte videokameran dock)
    - GPS
    - Accelerator / kompass
    - Interna minnet (lokaliserat vid /storage/sdcard0) + externt sdcard stöd (lokaliserat vid /storage/sdcard1
    - Hårdvaruacceleration , endast grafik, inte video.
    - Ljud, samt mic och hörlurar
    - USB-läge
    - 3G

    Vad fungerar inte?
    - Bluetooth
    - Videokameran
    - Hårdvaruaccelererad videouppspelning
    - Främre kameran fungerar bara ibland i vissa applikationer

    Installation
    1. Ta hem version 1.6 här: http://dext3r.komodin.org/flyer/DextersJB16-nogapps.zip
    2. Ta hem version 1.6 patch 1: http://dext3r.komodin.org/flyer/DextersJBv16-Flyer-p1.zip
    3. Ta hem fixen för scroll utefter vilket tema du vill köra på din tablet: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=31710387&postcount=784
    4. Ta hem Google Apps: http://www.mediafire.com/?t8z646c56a4t241
    5. Skicka över filerna till din Flyer.
    6. Starta din Flyer i recovery, gör en wipe/factory reset och installera sedan filerna i samma ordning som du tog hem dem ovan.
    7. Boota och du kör nu JB på din Flyer!

    Buggar
    - Displayen stänger ibland inte av sig korrekt självt, utan det krävs att du manuellt trycker på powerknappen för att den skall släckas ned helt.
    - Notera att touchknapparna är avaktiverade men fortfarande kan störa ut touchen, om du t.ex. råkar ha ett finger på en av knapparna kan touchen sluta fungera tills du lyft/flyttat fingret. En lätt sak att råka göra i början.

    FAQ
    Fungerar pennan som på en originalfirmware?
    I dagsläget nej, den har inga sensorer för tryck osv, dock fungerar den att använda till att skriva/rita med - men inga fler avancerade funktioner finns ännu.

    Officiell tråd på XDA
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1795342

    Senast uppdaterat: 2012-09-20: 21:40
     
    Last edited: 20 sept 2012
    Cobraz och pole gillar detta.
  2. TaxMob

    TaxMob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att säga att pennan fungerar tycker jag är lite missvisande. Jag trodde att den skulle fungera som aktiv penna som den gjorde orginal, men nu är det ju mer som ett litet finger. Fast det kanske var bara jag som trodde ;)

    Har du sett något om någon uppdatering?
     
  3. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja det är kanske som gjort för att missuppfattas, skall ändra om den informationen asap!
    Hoppas att man kan få den att fungera som på LeeDroid:s HC ROM t.ex. men förmodligen kommer det att bli svårt, om inte annat är denna ROM i övrigt riktigt bra!

    Ja senaste uppdateringen som släppts är inkluderad i länkarna ovan, dvs Scrollfixen samt patch 1 för 1.6. Dexter talade även om en ny version där dessa fixar skall vara inkluderade bör komma upp om ett par dagar. Fram tills dess är alltså v1.6 den senaste, men håller er uppdaterade om när något nytt sker. :)

    Uppdaterat:
    Scrollfixen ser alltså till att scroll och scroll med en snabbare svepning fungerar betydligt bättre än tidigare. Patch 1 ser till att fixa ljudbuggar som fanns med mikrofonen.
     
    Last edited: 20 sept 2012
    TaxMob gillar detta.
  4. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ROM:en är toppen men tyvärr sänker den min router. Har läst på XDA att jag inte är ensam om problemet. Har tyvärr inte hittat någon lösning dock..

    Dyker upp felmeddelanden av typen nedan på routern och Flyern allokerar en massa IP-adresser tills routern slutar fungera..


    Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=30:46:9a:71:1e:7e;CMTS-MAC=00:0f:90:27:67:df;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

    Tips någon?
     
  5. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Tror att jag kan ha haft det problemet också men kan inte säga säkert eller hjälpa dig för tillfället då jag har sänt iväg min Flyer på reparation (blödande skärm). Hjälper det om du ger plattan ett fast IP kanske?
     
    Cruz gillar detta.
  6. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tanken har inte ens slagit mig men det kan vara värt att prova. Tackar för tipset!
     
  7. TaxMob

    TaxMob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker vi flyer användare måste vakna lite här ;) har kört in den uppdaterade versionen och det är verkligen skillnad i flytet nu. Dock undrar jag varför allt blir knäppt i horisontellt läge... och allt är lite större. har iofs inte kollat så mycket mer om det är en inställning eller något... känns helt klart som fel upplösning eller liknande.
     
  8. TaxMob

    TaxMob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Installerade om allt, och det blev mycket bättre. Det lilla jag hunnit köra verkar väldigt lovande. Synd bara att penfunktionen inte är som orginal.
     
  9. the steamer

    the steamer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    dagligt bruk?

    Hur pass bra fungerar denna rom i dagligt bruk? Är det värt att uppdatera eller blir det en sämre upplevelse?
    Ni som kör den, vilken launcher kör ni? Nova?
    Fungerar pennan nu?

    Någon som har koll kanske kan ge alla Flyeranvändare en uppdatering av listan av vad som fungerar eller ej.
     
  10. TaxMob

    TaxMob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jämför man denna med orginal HC så tycker jag att det är bättre flyt och allmänt trevligare med JB. Pennan fungerar som tidigare nämnts inte alls som den gör orginal, utan är endast en muspekare eller vad man vill kalla det. Sen är det som vanligt en del som fungerar mer eller mindre bra.

    Det finns även en del rommar på XDA som kan vara intressantare att testa. Körde en som var riktigt bra, men Wifi:n fungerade inte för oss som använt HTC-dev för att låsa upp. Dock jobbar dom på att fixa just det, och när det är klart så är det riktigt intressant. Pennan fungerar inte bättre i den heller tyvärr.

    Så är pennan viktig för dig, så har iaf inte jag hittat någon rom med penfunktionen
     
  11. Myrmidon

    Myrmidon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får märkligt många "paketfilen är ogiltig" när jag försöker installera från play store.
    Astro Filemanager funka ok, allt annat har gett mig detta fel.
    Nåt ni upplevt eller vet hur man ska åtgärda ?

    Kör senaste med gapps installerat.