Diskussion: Nexus 7 - Tillbehör

Diskussion i 'Google Nexus' startad av kruso, 18 jul 2012.

  1. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Självklart är det helt upp till dig hur du använder plattan och vad du vill ha för skydd, men tycker du inte både case och skärmskydd är lite overkill på en wifi-only platta? Jag har ett sånt case som många pratat om i läder och plockar av det så fort jag kan. I like it naked :)
     
  2. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ska se om jag hittar igen den bara!

    jo skärmskydd följde med, men kan ju inte testa då jag saknar plattan :)
     
  3. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  4. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ser man till recensionerna på xda av nillkins fodral verkar det vara en stor besvikelse. Tråkigt som fan eftersom jag hade räknat med det här.
     
  5. alexbergsland

    alexbergsland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Antagligen sitter det en sensor på nexus 7 som reagerar på magneter. När magnetfältet försvinner väcks skärmen, när det kommer tillbaka släcks den. Jag har ingen källa på detta.
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Noooo jag har oxå beställt en sådan :/
     
  7. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vem vet ditt kanske håller bättre kvalitet än de första som fått dom. Om inte ska du prata med säljaren, erbjuder de inte en ersättningsprodukt eller pengarna tillbaka så ger du ett dåligt betyg och skriver utförligt varför produkten inte håller kvalitén samt att säljaren inte gör något åt saken, länka även bilder. Det brukar vara en ebay kines värsta mardröm och efter 4-5st går antagligen försäljningen ner kraftigt.

    Kineserna skiter i om du är nöjd eller inte, de vill ha cashen, några dåliga recensioner och cashen minskar. Lägg dock ingen recension förens han fått chansen att hjälpa dig.

    De som köpte poetics motsvarighet har fått gå igenom 3 generationer skal innan de ens var någorlunda acceptabla. Nu verkar många nöjda men vissa tvekar fortfarande om de kommer att hålla.
     
  8. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den stora frågan är vad Asus håller på med. Världen skriker efter kvalitets fodral och dockor men Asus håller dom inne och låter folk hitta alternativ, om det är något de kan tjäna pengar på är det tillbehör där marginalerna är stora och marknadsföringen redan klar.
     
    Dahliz91 gillar detta.
  9. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Köpte denna från kina:
    http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=160852974650
    Kom efter ca 1 1/2 vecka. Helt ok kvalitet, men jag undrar hur länge "hakarna" håller formen och det känns lite läskigt att snäppa fast plattan... Hade även varit trevligt med något fack för visitkort... lite för dyr jämfört med den andra nedan. Betyg 2/5

    Sedan även denna från Sverige:
    http://www.tradera.com/google-nexus-7-planbok-case-pu-lader-svart-auktion_342980_164390096
    Den här var riktigt bra. Och säljaren skickade direkt. Det enda som saknas är att plattan stängs av när man stänger fodralet (det är iofs magnetspänne om nu det ska göra skillnad?). Hade också varit trevligt med plats för penna.
    Pris i kombo med kvalitet och funktion tycker jag gör denna till ett kanonköp.
    4/5

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Vad tror ni om detta skärmskydd? Är det något att ha tro? Priset är ju galet om den skulle visa sig vara bra!

    http://goo.gl/MCqMx
     
  11. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har nu använt Nillkins cover ( http://goo.gl/ezdZu ) i över en vecka och jag gillar det.
    1. Det luktar inte bäver ;)
    2. Det är snyggt, bra byggkvalité (men inte super), sköna material, trevligt att hålla i.
    3. Nån liten magnet finns i omslaget, då den släcker/tänder skärmen när man stänger/öppnar. Samtidigt så släcker den inte skärmen när man viker omslaget bak. Det är så jag håller min platta.
    4. I stängt läge sitter inte omslaget fast mot skärmytan. Tom så sitter inte omslaget helt plant, vilket är ett minus. Magneten som finns i är för svagt för att sitta fast.

    Och här har vi kanske förklaring till varför det där andra skyddet, som vi hade uppe på tapeten tidigare, släckte skärmen när man vek omslaget bak. Det skyddet hade så pass stark magnet så att omslaget satt fast mot skärmen som "klistrat". Den starka magneten går genom plattan och stänger av skärmen när man viker omslaget bak. En teori bara.
     
  12. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

  13. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190729581348

    Den köpte jag som cover. Funkar bra och luktar inget. Magnet som på andra fodral, man kan även vika det bakom skärmen och den slocknar inte som nån annan sa om sitt fodral. Man kan fälla ihop det och ha som ställ i liggande läge. Kom på dryga veckan. Köpte även en bilhållare som verkar bra men har inte provat det i bilen än.
     
  14. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så buy or no buy? Lägg upp lite bilder! Jag gillar designen men inbillade mig att den skulle vara gedigen och lukta och kännas som läder och lyx.
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Fick min idag, kan inget annat än att hålla med i dina kommentarer! Det är synd att den inte stänger helt plan, inte för att det stör mig. Värre isf med att framsidan inte sitter fast, det hade varit schysst, hade behövt en magnet i ramen att fästa i.

    Nexusen sitter riktigt bra i ramen dock!

    Ger den ändå en stark 3 utav 5 möjliga
     
  16. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Idag fick jag "bäver-läder-fodralet" men har inte öppnat de ännu :)

    Tänkte sälja det direkt eftersom jag hunnit köpa ett annat istället!

    Skickar dessutom med en OTG-adapter, perfekt för er som inte har!

    Paketpris på fodral + OTG-adapter är 75kr
     
  17. soulistic

    soulistic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  18. Janne Jihad

    Janne Jihad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  19. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Ser ut att likna Nillkin fodralen, dvs man "klickar" i nexusen i bakstycket. Det är ju vissa av oss som beställt Nillkin, du kan ju läsa vad vid tyckte om det här i samma tråd. Sen är det ju inte säkert att den du referrar till är lika bra/dålig.
     
  20. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har nu förbokat min Nexus 7 :D. Tänkte beställa mig en stilren sleeve till den. Tips på någon sådan? Såg att ni skrivit om den ljusbruna från ebay med androidlogga på. Men den lukta ju också bäver tydligen så blev lite tveksam på den :P