Problem: Mikrofonen strular vid samtal

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SirBira, 29 sept 2012.

  1. SirBira

    SirBira Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hallå

    Jag har problem med mikrofonen på min s2a.. När jag tog ett abonnemang hos 3 så fick jag en s2a på köpet och den jag fick först skickade jag tillbaka för mikrofonen krånglar vid samtal, och jag skulle få en ny telefon (Kollade serie nr så jag inte fick samma telefon tillbaks men det var en ny) och jag har samma problem med denna. Folk brukar klaga på att jag inte hörs så bra (hörs som jag står långt ifrån telefonen) och ibland funkar det utan problem. Så det jag undrar är om detta är något känt fel? Eller måste jag byta till en ny telefon åter igen? Finns det någon lösning?

    (EDIT: Detta verkar hända mycket oftare när jag har mitt skyddsskal på, och när jag har ett skal på så får personen jag pratar med ett eko av dennes röst, som jag inte märker av) MYCKET märkligt!

    Tack på förhand
     
    Last edited: 29 sept 2012
  2. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Samma fel på min och min sambos telefoner..! Folk hör väldigt dåligt vad man säger.. har hört runt lite och kommit fram till att det är ett dammskydd som orsakar felet, en liten plast grej framför mikrofonen!

    Sent from my SamsungGalaxyS2
     
  3. SirBira

    SirBira Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo jag hittade den informationen också, men öppnar jag luren så försvinner garantin. Så får väl lämna in den IGEN antar jag.