Problem: Contacts storage

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Grashopper, 29 sept 2012.

  1. Grashopper

    Grashopper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, nyligen fick jag problemen med min SXS och med contacts storege appen. Nämligen fungerar inte meddelanden och kontakter som de skulle när jag jag har contacts storage appen igång och när det finns data gjort av appen. Om jag skickar meddelande till mig själv när contacts storage är igång tar det 5min för att få den och när jag har fått den visar telefonen att smset kom redan för 5min sen. Om jag däremot raderar data kommer sms fram direkt. Jag har provat att återställa med flashtool och jag har också provat många olika romar, men alla har samma problem. Just nu har jag cm9.1 för att där går det att stänga av appen, men då har jag ju inga kontakter.
    Om någon har en bra idé hur man skulle kunna lösa problemet skulle jag vara tacksam om ni svarade.
     
  2. Grashopper

    Grashopper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stängde av Sync contacts (google), skrev in kontakter manuellt och nu funkar allt som det ska... Är det möjligt att jag hade för många kontakter för att jag hade många som var typ blockerat av TrueCaller.
     
  3. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Låter snarare som att det är just den appen som är buggig, funkar det med stockappen? Alltså Sonys "vanliga" app?

    Sent from my Xperia S
     
  4. Grashopper

    Grashopper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, samma problem med alla romar även stock. Problemet löste sig dock efter att jag rederade de flesta av kontakterna i googles server. Nu funkar det med sync osv.