Sony Xperia SX

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Qrac, 9 maj 2012.

  1. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Jag vill ha ett Sverigesläpp!
     
  2. MartyAB

    MartyAB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Samma här. SX hade passat bra.
     
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    +1. Min Ray med ICS börjar kännas trött, hoppas SX kommer hit snart!
     
  4. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Borde man inte kunna importera från Japan? Använder samma nät som vi här i Sverige så det är inga problem på det viset.
     
  5. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag är också lite småsugen på att importera från Japan.

    Min Ray kommer snart passera ett års ålder och det får väl betraktas som mycket i den hetsiga smarttelefon-tidsålder vi nu lever och befinner oss mitt uppe i. Den börjar bli lite seg tycker jag, även om ICS funkar förvånansvärt bra enligt mig. Efter närkontakt med mark/golv har den även blivit ganska naggad i kanten.

    Men som jag sagt tidigare. Den enda telefon som jag hittills har sett och känns värdig att ta efter Ray:n är just Sony Xperia SX. Jag hoppas innerligt på en internationell lansering!
     
  6. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Något nytt?

    Har också en Ray som jag klarat mig förvånansvärt bra med. Men har börjat titta runt lite och gillar storleken på denna.
    Någon som vet om det blir en europalansering snart eller om man bör försöka få tag på en från Japan? Den första batchen är visst slutsåld till och med

    http://www.xperiablog.net/2012/08/1...already-sold-out-next-shipments-in-september/

    Någon som beställt från Japan?
     
  7. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har inte Japan helt andra frekvensband än i Sverige? Gör väll luren rätt kass här i Sverige.
     
  8. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    SX använder följande:

    GSM: 850, 900, 1800, 1900 MHz
    UMTS: 800, 2100 MHz
    LTE: 2100 MHz

    Så ja, den borde funka.

    Intressant annars hur den sålde slut i Japan. Påminner om Arc-lanseringen. Kommer bli en populär telefon så jag hoppas Sony tar sig i kragen och lanserar den här också. :)
     
  9. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  10. Ping

    Ping Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Vill ha, gahh. När kommer den internationella releasen, som jag hoppas på. Orkar inte med att avinstallera appar hela tiden på Rayen och krascherna på flashsidor i webbläsaren pga för lite minne. Vill ju inte pynta överpris som attans för import av telefon från japan, särskilt när garantiärenden kommer kosta en del i frakt.

    Har nig sett någon annan smidigt liten mobil med det lilla formatet på max 65mm på bredden?
    Xperia U var jag nästan desperat att uppgradera till, men den har ju likt förbannat bara 512mb RAM som Rayen och kameran verkar inte vara i samma klass som Xperia Ray.


    Usch såg att xperia U inte hade minneskortplats, aja då var den ju helt klart utesluten, pff som om 8GB skulle räcka 2012. DOH.
     
  11. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill också veta när den internationella releasen kommer. Hittade en i Japan som inte tar ut allt för mycket extra för den utöver Japan-pris samt frakt. Men ändå att hålla på och skicka den fram och tillbaka om det är något.

    GX verkar ju vara på väg i form av TX(uppföljare till T?), men vad hände med SX?

    Synd bara att den kör LTE på 2100 för där är det väl ingen svensk 4G som kör? Eller tänker jag fel här.
     
  12. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du en länk till den sidan?

    Jag har lagt in Nova launcher på min Ray nu som nödlösning. Den känns lite rappare, men bara lite.

    Jag väntar en månad till, sen kommer jag börja se mig om efter en ersättare. Just nu är SX enda tänkbara kandidaten.
     
  13. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Från The Verge
    http://www.theverge.com/2012/9/18/3325526/sony-mobile-design-tokyo-interview

    "To that end, the Xperia SX is the most focused mobile device we’ve seen from Sony in recent memory. Its 3.7-inch display is small, particularly compared to the new breed of devices creeping up on (and exceeding) 5 inches — but with nearly 300 pixels per inch, a 1.5 GHz dual-core processor, and LTE, it compares favorably with other flagship phones on the market, never mind the miniature Android contingent. Packing such big specs into a small case was an unconventional idea, explains Tambata, but it was the phone the team wanted to make. Of course, this isn’t the first time Sony has experimented with small, high-end Android devices; its Xperia Mini devices were a move in the same direction, but their tiny LCDs left them hobbled in a way that the Xperia SX is not.

    Of course, with such an attractive phone seemingly stuck in Japan, what I really want to know is if the SX or some variant of it is headed overseas. Tambata takes a brief detour with a discussion of usability at different device sizes before pausing to think about phrasing. He answers with a grin, "let’s just say we’ve… studied small form factor premium."

    What he means is that the company is prepared to build the phone, but as always, it depends on what the carriers want. "It’s tough to answer, at least at this point in time… we won’t know until we ask, " he explains. Given the exacting demands of US operators, what’s arguably Sony’s most intriguing mobile phone in years might never be seen outside Japan. In that case, there isn't really much that can be done. Just wake up, push past the crowds at Shinagawa station, head up to the Creative Design Department, and build a better phone."


    Verkar som operatörerna inte är överdrivet intresserade. Personligen tror jag dock att vi får se SX runt januari nästa år. Iom att det fortfarande råder brist på krait-chip så har den väl fallit bort helt enkelt, T och TX är mer prioriterade. De flesta japan-telefoner verkar ju komma till Europa för eller senare :)
     
    Qrac gillar detta.
  14. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Fast det gäller bara operatörer för den amerikanska marknaden där dom ändrar utseenden osv. I Europa går det ju bra att släppa som den här. Skulle dom testsläppa den på en liten marknad (typ Sverige) hade jag blivit otroligt lycklig. :teeth:

    Fått lite report på min Ray efter 1 års användning (utan sådan där skydssak) som ibland kan störa när man läser serier i mobilen.

    Jag är nästan 100% säker på att i princip alla Ray-ägare skulle uppgradera till en SX om dom fick chansen haha.
     
  15. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag blev precis varse om denna telefon och det verkar ju vara en guldklimp!!
    Ingen som importerat än?
    Annars mottages förslag på bästa/smidigaste och mest prisvärda importeringssätt, jag ska ha en NU!
     
  16. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag tänkte precis importera en från Japan men har fortfarande problem med "DoCoMo"-loggan. Sitter och funderar på om det är någon som säljer frontglas till denna pärlan så att man kan byta ut glaset hos en reperatör här i Sverige!?

    Har googlat som en galning men verkar inte finna något. Hittar jag något trycker jag på "Buy" direkt och återkommer därefter direkt med intryck så fort jag har den i min hand!
     
  17. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken sida? Verkar vara den allmänna uppfattningen när jag sökte på nätet tidigare att GX är den som kommer till EU/USA, men SX är bara för Japan.
     
  18. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    vill ha
    vill ha
    vill ha
    vill ha
    vill ha
    dumma sony
    dumma sony
    dumma sony
    dumma sony
    vill ha
    vill ha
    vill ha
    vill ha
    vill ha
     
  19. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Något nytt kring denna?
     
  20. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER