Problem med 3 (tre) hoppar mellan H och 3G

Diskussion i 'Hero' startad av icimasa, 17 feb 2010.

  1. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    och jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande om att telenor har fixat problemet i Göteborg för det har dom inte! hade nog bara flyt i några dagar...
     
  2. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att problemet är OS relaterad trots denna statement från Google.

    Min HTC Desire var på G från Tre, men ändrade till iPhone 3GS efter jag hade läst att OS 2.1 ska inte fixa problemet. Fick spel igår då jag skulle skicka en SMS och fick prova 4-5 ggr innan den levererades. Återstår att se om jag får samma problem med iPhone.
    Älskar Android men för mig det är viktigare att man har inga missade samtal [haft en hel drös missade samtal].
    En annan grej ni kan göra är att gå *#*#info#*#* / Phone info / Tryck " menu" knappen och välj "select radio band" -EURO Band- dock vet jag inte om inställningen sparas vid omstart.
    Ni få gärna uppdatera denna tråd om 2.1 /2,2 har fixat problemet. Återkommer med info när jag får iPhonen.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    jag skrivit säkert 10ggr i denna tråd att jag hade stora problem med 1.5, och inga alls med 2.1-rommar. har provat mååånga inofficiella 2.1 nu
     
  4. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ju, jag läste dina 10 ggr inlägg ;) .. men du är ju ensam om det. Har läst att många som kör med Nexus har probblemet kvar. Förresten, fick du inte ens en " network error" då du surfar eller du är på market?
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    bara om det hann att komma till "server timeout".
    Nexus kan jag inte svara för.

    Oftast kom jag runt problemet genom att avbryta, ladda om sidan ett par ggr, därför hann jag inte få network errors troligtvis.

    Men så mycket är ju sant, jag har iaf inte problemet kvar med hängning på 3G upload oavsett vad ni har för problem
     
  6. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag funderar på att byta bort telenor...
     
  7. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har rootat och flashat in Legendary 2.1 rommen. Exakt samma problem där.

    Igår flashade jag in den senaste radion. Fick en hängning igårkväll (10-15 sek) så jag tror inte det löste problemet.

    Jag beskriver nog inte samma problem som mmanson dock. Om inte 3G/HDSPA hänger sig så är det inga problem med 3G/HDSPA alls. Jag har tex aldrig haft problem med att skicka SMS.
     
  8. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vill inte vara den som är den, men det vore intressant om du byter till Telia för att se om problemen försvinner.

    ...Snälla? :D
     
  9. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har nu flashat in Elelinux 2.1 basic-ROM och har tokladdat med 3G/H utan en enda hängning än. Återkommer.
     
  10. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet med att inte kunna skicka SMS har hänt mig 5- 10 ggr under dom sista 4-5 månaderna. Om man har otur att försöka skicka SMS då telefonen är hängd i oblivion, då får man försöka flera ggr innan SMSet skickas iväg.Man kan undvika denna problem med att stänga av "mobile network" [då får man längre batteritid på köpet] men då återstår andra problem som "network errors" . Gör man en google research angående Android problem och missade samtal, man får tillräckligt med träffar för att tänka två ggr innan man ska investera i en Android OS.

    Nää jag älskade Android men den är inte färdigt utvecklad. Imorgon kommer min iFåne.. få se om jag får samma problem.
     
  11. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du menar att du inte kan skicka SMS medans 3G/H hänger sig på upp pil? Det problemet tycks vara borta i den ROMen jag kör nu och med nyaste radion.

    Jag förstår dock om du byter telefon då dessa hängningar inte ska vara där från första början.
     
  12. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis, fast jag kommer inte ihåg om pilen hade hängd sig "ut" då jag skickade.
    Nu pillar jag med iFånen och första positiva grejen är att youtube började funka igen [den var borta på min Magic sedan 12 Dec. På android man fick network error i 19 ut av 20 försök. Man fick använda sig ut av HTC youtube spelaren.
    En annan positiv grej är att iphone verkar vara fortfarande pigg oberoende av hur många apps man har använd tidigare.
     
  13. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Som du själv skriver; iFånen.... Är ingen riktig telefon.....
    Det är en LEKSAK :mad:
     
  14. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående Youtube så kör jag alltid via webbläsaren då appen inte fungerar som du säger.

    Hoppas du blir nöjd med Iphonen istället.
     
  15. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag får hängningar med min nya ROM och radio också. Dock inte lika ofta känns det som.
     
  16. seb_martin

    seb_martin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte haft min Legend påslagen i någon vecka, då jag utvärderar ny FW i Nokia E72.

    När jag bytte tillbaka fick jag en systemuppdatering, som faktiskt verkar ha löst problemet. Någon annan med liknande iakttagelser?

    HTC har inte hört av sig på över 2 veckor, fick dem att göra en 'teknisk eskalering' igår.
     
  17. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur fick du en systemuppdatering?

    Fortsätt testa dock. När jag flashade in 2.1 så gick den rätt länge utan hängningar.
     
  18. hoffarn

    hoffarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har testat flera olika 2.1 rommar o problemet har kvarstått. La sedan in sense hero 2.2 för två dagar sen och Internet har inte dött en enda gång. Hoppas det håller i sig så! :)
     
  19. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu fått nytt besked från HTC Nordic support!!

    Tydligen hade HTC stoppat releasen av 2.1 till HERO och nytt datum för att släppa det är någon gång i Juni.. Vilket man kan tro bara är tomma ord och att det aldrig kommer en uppdatering till HERO... :( Kan säga att jag är lagom trött på skiten nu..

    Det är en bra lur men HTC sabbar den totalt genom att inte släppa uppdateringar..
     
  20. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Varför stoppade dom den?

    I övrigt kan jag meddela att jag har testat en Hero som kör Telia och fick hängningar i 3Gn även där.