Problem: Bluetooth dålig efter uppdateringen

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CJG, 7 sept 2012.

  1. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter senaste uppdateringen 4.04 har min bluetooth blivit riktigt dålig. Både i bilen och med mitt headset måste mobilen nu ligga väldigt nära för att ens få kontakt och även då är kontakten dålig. Före uppdateringen hade jag inga sådana problem alls. Jag läste i tråden angående uppdateringen att det var någon annan som hade samma problem men jag tycker att detta förtjänar en egen tråd för att se om fler har problemet och om någon rent av har en lösning..
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft något problem med bluetooth, prova en systemåterställning
     
  3. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men det var det första jag privade. Ingen skillnad.
     
  4. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Upplever också problem med Bluetooth.. Har min HOX kopplad till ett par Sennheiser MM550 och ljudet hackar när jag lägger telefonen i fickan. Håller jag den framför mig i midjehöjd fungerar det däremot, så räckvidden är inte speciellt lång.

    Jag har haft inne min HOX på lagning, då byttes batteri (?) och moderkort.
    Jag har även skickat in headsetet eftersom hacken uppstår med andra enheter också, nu är det påväg in för andra gången.

    Otroligt irriterande! Inte fan köper man grejer för totalt 10k som ska kunna användas för högkvalitativt ljud trådlöst när räckvidden inte ens är hälften av en vanlig hörlurskabel?
     
  5. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag börjar också känna mig nödgad att lämna in min HOX. Nu strular både wifi och gps och jag har en spricka i volymknappen. Som grädde på moset kom nu detta med bluetooth (även om det sista troligen är mjukvarurelaterat).
    Frågan är om man helt enkelt ska se det som rutin att man måste lämna in sina Androidenheter för att få dem att fungera som de ska. Jag hade tidigare en Desire och jag har en Asus Transformer. Bägge dessa har varit inne två gånger var för garantiåtgärder. Och nu verkar det som sagt vara HOXens tur.
     
  6. JsN

    JsN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Även jag har fått rätt stora problem efter senaste uppdateringen, innan funkade allt kanon.
    *bluetooth, skitdålig räckvidd och laggar ofta
    *gps, går inte att använda överhuvudtaget. den låser inte alls längre.
    *wifi, mycket sämre mottagning.

    går det att nedgradera alt. köra uppdateringen igen på något vis?
     
  7. Yockie

    Yockie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min bluetooth har också fått dålig räckvidd efter uppdatering. Ingen som har fått till någon lösning eller man måste vänta på en ny uppdatering? WiFi o gps funkar.
     
  8. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vill bara kommentera som klart erfaren Blåtandsavnändare
    Blåtand, är mycket positionskänsligt, klart klassiskt problem är att tex vänster ficka inte fungerar däremot höger.
    testa med olika platser...när man väl har gjort det brukar det "Lira" bra
     
  9. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ni testat att köra tricket att trycka på bakstycket vid kameran? Min vart sämre och sämre med tiden och var tvungen att lämna in den och fick tillbaka den med fixad antenn och nytt moderkort.
    Kanske bara varit dålig timing att den blev sämre just nu? Wifi-analyser sen kolla med att trycka på bakstycket och se om det blir bättre. BT och Wifi är i samma.
    Innan rep kunde jag inte lyssna på musik om mobilen låg i väskan 1m ifrån mig och väskan låg över mobilen, nu kan jag gå runt 15m utan att det börjar lagga.
     
  10. Yockie

    Yockie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Ska prova det. Min har bara en räckvidd på max 0,5m innan det börjar hacka.
     
  11. nicotin

    nicotin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har köpt en bättre beg OneX som inte har senaste uppdateringen, ska jag undvika att uppdatera jag som verkligen behöver blåtanden ??
     
  12. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min Hox är inne hos Annovo nu för wifi-felet. Väntar spänt på att få hem den igen, förhoppningsvis med fungerande wifi och då även blåtand...
     
  13. Lurken

    Lurken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min bluetooth blev också helt värdelös vid uppdateringen. Det räcker inte att den ligger nära utan måste även ligga i rätt riktning för att det ska fungera.
    Det kan naturligtvis vara glapp i antennen, men det var i sådana fall en grym timing.
    Men å ena sidan att skicka in till anova finns inte på kartan, då får jag förmodligen mer fel än jag har nu. Jag avvaktar Jelly bean.
     
  14. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka telefonen idag från Annovo och nu funkar allt flawless. De bytte mainboard och batteri samt den spruckna volymknappen. Till skillnad från många andra här så är jag nöjd med hur Tre och Annovo har hanterat ärendet. De har fixat allt på första försöket och det gick relativt fort (typ två veckor).
    Alltså hängde mitt problem med blåtanden ihop med wifi-problemet och inte uppdateringen. Hoppas att det löser sig för er andra med!
     
    McChicken gillar detta.
  15. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    CJG-Bra gjort med feed-back
     
  16. ayne

    ayne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur yttrar sig wi-fi problemen nu har?
    Min wifi-ikon uppe i statusfältet kan ibland droppa ner till inga "pluppar" alls, men jag kan fortfarande surfa lika snabbt och tanka, så själv mottagningen verkar det inte vara något fel på.
     
  17. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ta hem appen Network Signal info, http://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.telnet . Med den kan du se vilken mottagning du faktiskt har. I mitt (och flera andras) fall ökade mottagningen betydligt när man tryckte lite lätt med fingret på telefonens baksida typ mitt emellan kameran och volymknapparna.
     
  18. nicotin

    nicotin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    alltså vilken usel kvalitets säkring HTC måste ha i fabriken.

    Jag testade detta ovan efter jag uppdaterat min oneX och det stämmer och jag blir mer och mer förvånad över htc´s byggkvalitet ju mer jag gräver..
    Min lur är just nu den bästa och den absolut sämsta lur jag någonsin haft..
     
  19. Winstonsthlm

    Winstonsthlm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här och tror det va efter senaste uppdateringen. Känns som det uppstår när jag är ute och går, typ som att det är störningar av andra saker på vissa platser. Hackar till några gånger och sen slutar det.

    Kör med SonyEricsson blue tooth headset.
     
  20. Yockie

    Yockie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min fungerar klockrent om jag trycker vid kameralinsen. Släpper jag knastrar det direkt så mitt problem har inte att göra med uppdateringen.

    Blir till och lämna in den.