Musikspelare med bra Shuffle

Diskussion i 'Applikationer' startad av MastaIce, 1 okt 2012.

  1. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Någon som vet en musikspelare som har en bra shuffle?
    Jag vill att spelaren ska shuffle en spellista, men den ska komma ihåg vilka låtar den har spelat så att den inte spelar en låt 2-3 gånger på en timme.
    Jag har testat Samsung Galaxy S2 egna musikspelare, Songbird, Winamp, MixZing, någon fler också men alla har likadan shuffle, man får höra en låt flera gånger.

    Jag har googlat och hittat forum där folk frågar efter detta också, men har inte fått något svar. Poweramp och Playerpro tipsar folk mest om, men har läst att folk frågat efter en bättre shuffle funktion på Poweramp också.

    Eller det kanske inte finns någon sådan spelare med en sådan shuffle funktion?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag kanske har inbillat mig, men blir det inte så om du slår på shuffle och stänger av repeat i spellistan? Jag använder Google Music eller Apollo
     
  3. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Nää, jag tänkte också att det borde vara så enkelt. Exempelvis musikspelare på PC, som Winamp, eller Spotify, spelar ju aldrig samma låt två gånger om repeat är av och shuffle på. Men det verkar inte fungera på någon spelare i android.

    Efter lite googlande igår kväll så hittade jag någon som var ute efter samma funktion, och där tipsades spelarna TRMP player, och Just Playlists. Det var inte de snyggaste musikspelarna direkt med många funktioner, men spelarna hade funktionen som jag är ute efter. Problemet var att TRMP kunde bara spela alla låtar jag har på telefonen som en lista, jag vill kunna spela mina spellistor som jag överfört från datorn via Mediamonkey. Justplaylists kunde inte läsa in mina låtar via mina spellistor.

    Kollade igenom Apollo och Google Play Music, ska testa Apollo om den fattar vad riktig shuffle är. Google Music, är inte det som spotify, fast för USA bara? Kan ladda ner och testa det också
     
  4. Crimzoneyed

    Crimzoneyed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  5. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Är du säker på att Poweramp har den shuffle funktionen?

    Jag vill vara 100% säker innan jag köper den, för jag har aldrig köpt en app på google play.
    Jag har försökt att undvika det så länge som möjligt, för i slutändan brukar jag hitta en gratisapp som har det jag söker efter. Exempelvis var jag nära på att köpa T9 Keyboard, men jag hittade till slut Smart Keyboard som är utmärkt som gratisversion.