Fråga: Byta utseende i TW inställningar?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av klask, 1 okt 2012.

  1. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har precis skaffat mig en s3:a. Jag tänkte att jag skulle behålla TW ett tag och lära känna det innan jag direkt slänger mig över AOKP men problemet jag har är att jag inte står ut med hur inställningsmenyn ser ut...Det känns för mörkt och ikonerna känns barnsliga. Så går det att byta ut utseendet på dessa? Jag är rootad.
     
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Håller med dig till 100% :D Men batteritiden var ett tillräckligt bra argument att gå tillbaks till stock jb.

    Iallafall så försöker jag få in denna http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1730397 Men krånglar lite med omega :(

    Kör även med nova launcher, touchwiz och jag vill inte gå ihop helt enkelt :(
     
  3. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag minns dig från hox delen av forumet och jag har precis som dig bytt till en s3:a :)

    Det var precis något sånt jag letade efter. Slängre troligtvis in den först imorgon men jag återkommer med resultat
     
  4. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    äh gjorde ett försök ändå med stock rom men det slutade i en bootloop, försöker igen imorgon
     
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Haha oj, trevligt :D

    Mjo jag kommer själv inte längre än att .zip'en går igenom men inget syns inne i telefonen sen :S Samma äckliga TW utseende...
     
  6. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag är också nyfiken på detta, men jag skulle även vilja ändra utseende i telefon- och sms-appen. TW är otroligt fult...
     
  7. Sneakybastard

    Sneakybastard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. De svarta bakgrunderna är för att spara batteri, men fy tusan va det ser trist och fult ut.
     
  8. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Äh, släng över AOKP direkt istället (eller annan aosp-rom) ;)

    Finns inget av värde att inhämta från BloatWiz. :P
     
  9. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kan ta argumentet att det sparar batteri, det har jag inga problem med men att de sen lägger in färglada inkonsekventa ikoner som ser ut att höra hemma på lekis eller designade av Stevie Wonder så känns det bara fel...

    Jo det blir väl förmodligen så men jag får nästan dåligt samvete då jag byter ut TW efter mindre än ett dygn... Finns det några vettiga funktioner som är nya för mig som har sin första samsung som jag går miste om när jag byter till AOKP?

    jag har också läst att det verkar vara en del problem med AOSP/AOKP bland annat touchen, flytet och lite annat. Är det något som du märkt av?
     
  10. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Den fulla funktionalitet och batteritid finns hos BloatWiz. :)

    Det var bättre på desire tiden när man vann batteritid på aosp/cm ;)

    När jag körde AOSP (/AOKP) så var det ända problemet batteritiden och att minnet "läckte" så fick starta om mobilen oftare och oftare... Efter min användning så var jag tvungen att underhålls ladda den lite för att den skulle överleva en arbetsdag :(

    Sen förlorar du alla funktioner som samsung har som ex. om du skriver i ett sms men bestämmer dig för att ringa så ska du kunna ta telefonen som att du skulle ringa, alltså lägga den mot örat så ska den ringa upp den du skriver till. Så som jag fattat det iallafall. Ett annat exempel är att du drar med handflatan över skärmen så tar den en screenshot.
     
  11. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo det var en fin liten manick. Jag köpte Incredible s men det slutade med att jag gick tillbaka till min desire...

    Ja det som kan avgöra är batteritiden, samsungs rörelser kan jag nog överleva utan...
    Drog in AOKP för en timme sen och det känns bra hittils får se hur batteriet håller.
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Det kräver väl att ROMen är deodexed?.


    Jag deleta alla apker utom settings, secmms och framwork samt ljud m.m ur zippen o flashade. Jag har vissa saker moddade o då funkar det inte efter flash.
     
    Last edited: 3 okt 2012
  13. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja men det fanns lösningar för odexad ROM:ar som fungerat för vissa. Jag orkade inte lägga ner någon större energi på att flasha in en till TW rom utan gick över till AOKP.

    Du fick det alltså att funka? Intressant, ska jag komma ihåg till nästa gång jag lägger in TW. Det som du har får ut av temat är alltså moddad inställningsmenyn och mms, stämmer det?
     
  14. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Japp.
    Secmms.apk (samsung) eller mms.apk = meddelande appen
    Skrev lite tokigt. Jag sparade alltså bara secmms o settings o möjligtvis något mer som inte skulle påverka de moddade delarna.
     
    Last edited: 4 okt 2012