Galaxy s3 eller HTC one x?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Agaren, 27 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Nej....det är s4.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  2. Neeb

    Neeb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha lekt med båda en stund (har även en hox innan det en GN) så ångrar jag inte valet med att köpa en HOX. Att 3g (tre) inte skulle räcka till för majoriteten har jag svårt att se.
     
  3. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Var i samma valsituation och valde SGS3 pga att man kan plocka ut/byta batteri och det finns dessutom plats för externt SD-kort, något som är viktigt för mej. Upp till 64GB på det externa och sen har du ett inbyggt på 16. Om jag bara hade gått efter hur lurarna är att hålla i handen så hade det absolut blivit en HOX, men SGS3 ligger betydligt behagligare än SGS2.

    Efter att tidigare haft en HTC Sensation, rootad med sense 4, så upplever jag att skillnaderna mellan sense och touchwiz är förvånansvärt små, inget jag skulle lägga synpunkter på när det gäller att välja.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samsung har själva sagt att det kommer vara ett Exynos quad-core chip klockat på 1,6GHz.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag hade NEC E616V (Andra generationens 3G-mobil I Sverige) Fick två batterier till den, en laddare som kunde ladda två batteri samtidigt så din tes om att det blev bra batteritid i 3G-mobilerna efter två-tre modeller stämmer inte. Batteritiden blev acceptabel när V800/Z800i kom.

    Men som sagt, vet inte om batteritiden kommer suga eller inte. Men det finns många LTE-lurar på andra marknader som är relativt nya och alla har samma problem, just batteritiden och det lär Samsung inte fixa genom endast en modell. Visst batteritiden kommer vara bättre på Note 2 eftersom den har ganska stort batteri, men det kommer ju inte kunna mätas med om man har endast på 3G. SGS3 har ju ett problem med att 3G genom "batteriviloläge". Det problemet finns fortfarande för många.

    Ser ingen anledning att ha en LTE lur idag då 3G-näten är tillräckligt bra för mobilt surfande och surfpunkt (det går ju knappast långsamt), det är billigare samt att batteritiden lär vara bättre under 3G än 4G.
     
  6. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 327
    Mottagna gillanden:
    1 626
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    GT-I9305 heter modellen och det är Exynos 4412. Har läst att Koreamodellen har tredjepartshårdvara för att få till LTE. Det har bl.a. kommit direkt från Samsung via deras svenska facebooksida att det är Exynos i modellerna vi ska få här i Sverige. Jag har också hört rykten om att det kommer två versioner eftersom att våra operatörer använder olika frekvenser.

    http://www.gadgetguy.com.au/product/samsung-4g-galaxy-s3-gt-i9305/
    Australien har den också. Även Korea.

    Se ovan.
     
    Last edited: 30 sept 2012
  7. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  8. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Mellan att vänta på S3 4g eller HOX+ då?
    (Jag har inte 4g på mitt abonemang på jobbet, så den biten är ingen fördel för mig idag.. men någon dag kanske)
     
  9. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag hade tagit HoX+, men du måste avgöra det själv. Vad man vill ha olika sd kort till förstår jag inte, går telen sönder och man lagrar sjukt mycket i sin telefon så bör man ändå använda en molntjänst. Att batterilucka skulle vara ett argument för köp känns sjukt märkligt - yet again, bara personliga åsikter.

    Samsung har ingen vidare kvalitetskänsla heller, vilket förstör en hel del. Det ÄR plastigt, någon som säger annat vägrar att ge ett försök till en objektiv åsikt. Att alla mobiler är av plast, mer eller mindre, är sant, men det är skillnad på plast och plast samt inblandade material (jämför en razr med en s2 tex.)

    Nae, Diffen imellan dem är så marginell att HoX är det självklara valet enligt mig, och jag bryr mig inte specifikt om någon tillverkare alls.
     
  10. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Hastigheten från Tele2 är det inget fel på, jag får 10/1 på landet, dock har de lite täckningsproblem på en del småflickor.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vänta och se, jag tror att Galaxy S3 kommer vara ett bra val - just eftersom den har 2GB RAM. Men samtidigt vet vi inte hur HOX+ kommer prestera. Som det är idag så har ju HOX högre klockfrekvens än SGS3 - men den presterar egentligen inte bättre.

    Sen ser jag det själv som en fördel att man kan ha ett eget minnskort på upp till 64GB. Jag tycker att kameran i dagens S3a presterar bättre än dagens HOX också. Men om HOX+ har 64GB finns det ju egentligen ingen vits med minneskort. Jag själv har ganska ofta filmer och mycket musik på telefonen, därav behöver jag mer än 32GB :)

    Båda kommer vara bra mobiler, för att ge ett bra och korrekt svar så får vi nog vänta och se vad tester visar :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 okt 2012
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo vi vet mycket väl vad HOXen presterar.....;) (inkl med Jelly)

    Nexus 7 med ett Tegra 3-chip vet vi likaså !
     
  13. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lär väl vara sikt i storstäderna. Uppsala är ingen storstad men 4:e största, med full mottagning fick jag ca 1,2 Mbit/s och i Sundsvall som är mindre fick jag ca 4 och då hade jag sämre mottagning. Känns som hastigheterna i de tre storstäderna borde vara sämre än Uppsala då det bor mycket mer folk i storstäderna, fast de kanske har fler master/invånare i storstäderna.
    Läste bara sida 1 i tråden, sorry om jag upprepar gammalt sikt :D

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, fast det är fortfarande inte någon av de enheterna som har ett Tegra 3 chip klockat till 1,6Ghz. Sen så tycker jag att SGS3 presterar bättre (förutom i Tegra optimerade spel, men det är inte så konstigt). Om man tittar på syntetiska tester presterar
    också SGS3 bättre.

    Men det ska bli väldigt intressant att se vad HOX+ blir för prestandamonster och om den är snabbare och bättre än dagens HOX.




    I Uppsala presterar Telia inte så värst bra oavsett full täckning eller ingen täckning. Egen erfarenhet, eftersom jag bor i Uppsala, samt några kompisar som surfen går långsamt för - sen har min mamma också en Galaxy Tab från jobbet med Telia. Rekordet på den är 2,1Mbit med full täckning, fri sikt mot masten och ett 16Mbit abb. Med Telenor kom vi upp i 8Mbit och med 3 13Mbit :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har HOX och saknar faktiskt inte minneskortplatsen och inte heller att kunna byta batteri. Jag har inte mina telefoner i flera år så batteriet hinner inte bli så försämrat att det skulle behövas bytas.
    Sedan har jag nog inte haft ett extra batteri till min mobil sen jag hade en NMT för många herrans år sedan.

    Jag köpte nyligen Nokia dc16 (externt batteri) vilket är mera praktiskt än att ha ett extra batteri till telefonen för det kan jag ju använda till alla telefonerna i familjen plus massor av andra saker som använder microusb.

    HOX är lite billigare både ny och begagnad vilket kanske kan ha betydelse.
    Det enda jag inte är riktigt nöjd med på HOX är högtalaren annars riktigt nöjd.
     
  16. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Står lite i valet och kvalet mellan HOX + och S3 jag med. Var inne på Razr HD länge, men börjar tvivla på att den ens kommer till Sverige. Tycker HOX är snyggare och känns mer välbyggd överlag gentemot s3, men tror det är svårt att bli missnöjd med den senare. Skulle dock vilja att den vanliga 3g varianten dök upp i svart snart isf.

    Skickat från en Xperia Arc i dödsryckningar.
     
  17. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är ju bara att lägga en S3a bredvid en HOX och kolla in skärmen....

    Grafiken, upplösningen, upplevelsen är ju helt överlägsen med en HOX !

    (sen gammaldags javabenchmarks ger jag inte mycket för)
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skärmarna är likvärdiga. Jag tycker grafiken och upplevelsen är bättre i SGS3. Jag tycker också att den är snabbare och en bättre telefon överlag. Jag har haft One X sedan släppet och en SGS3 sedan mitten av augusti och tyckte att SGS3 var bättre redan när jag startade den första gången. Med et inte sagt att HOX är en dålig telefon, tvärt om - den är riktigt bra men jag tycker SGS3 är snäppet bättre.

    Hade benchmarks gett One X bättre resultat hade du garanterat gillat dem mer

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Jag är iaf sjukt nöjd med min Hox. Grym kamera och rapp som bara den. Vågar inte tänka på hur smooth den blir med Jelly Bean.
    Personligen har jag svårt för designen på sIII, även om den kan vara snäppet bättre pga batteriet


    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  20. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Det här är fakta:
    SGS3 är världens snabbaste smartphone, det är också den enda mobilen som kan mäta sig med måttstocken Iphone 5.
    Telias nät suger i storstäder, likaså Tele2, näten är underdimensionerade.
    Hox lider av värmeproblem och kasst batteri och dålig kvalitet. Spelar ingen roll att mjukvaran blivit bättre som vissa påstår, köper man en mobil ska den fungera till 100% från dag 1.

    Så nu har jag sagt det och då kan vi börja flame war. ;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.