Problem: hjälp!!! tacksam för svar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av anduns, 2 okt 2012.

  1. anduns

    anduns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej har dem senaste dagarna haft problem med min sg2 är så att den stänger av sig vid olika tillfällen bara när jag använder den.

    när jag sen ska försöka starta den efter att den stängt av sig så har jag knappt något batteri kvar fast jag hade fullt när den stängde av sig låter jag den bara ligga så stiger batteri nivån igen,
    använder jag den så dör den lika snabbt igen nästan, har sett att den tappar täckningen precis innan den dör

    det första som slog mig var att det kan vara så att batteriet gett upp...
    tacksam för svar
     
    Last edited: 2 okt 2012
  2. Anton2423

    Anton2423 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du haft den nära fukt? Kan antingen vara det är batteriet.Gå inn på samsungs hemsida och på support kontakta oss och live chat där kan du fråga om detta.

    Skickat från min GT-I9100
     
  3. Zystem

    Zystem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Låter som batteriet faktiskt, kan du låna någon batteri som har samma telefon?
     
  4. Anton2423

    Anton2423 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vart bor du

    Skickat från min GT-I9100
     
  5. bigpapa

    bigpapa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem som du nämner ett tag nu, så jävla irriterande. Jag har t.om. bytt batteri men det hjälpte inte, problemet försvann inte. Jag har även märkt att hela telefonen blev sämre med ICS och de senaste uppdateringrna.

    På sistone så kan jag ha runt 16 % och samtidigt så surfar jag och läser nyhetstidningar, det som händer är att skärmen börjar flimra och sen hakar det upp sig och plötslig dör telefonen och går ej att starta heller. Starta telefonen fungerar endast med laddaren efter en stund. Riktig irriterande att man vill bara stampa sönder telefon jäveln.

    När jag försöker säkerhetskopiera telefonen och återställa den via kies så fungerar det inte heller. Får upp ett meddelande som lyder typ så här: "oväntat fel dök upp".

    Jag är hundra på att det inte är batteriet, det enda som jag kan tänka mig är mjukvaran.
    Därför försökte jag återställa telefonen men nej nej, där ska den också jävlas.

    Tyvärr hade jag inte svar på din fråga, men vill bara utesluta att det är batteriet som är problemet. Någon annan med en lösning får gärna hojta till.
     
  6. Anton2423

    Anton2423 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har ni prövat sgs 2 extended battery kit?


    Skickat från min GT-I9100
     
  7. bigpapa

    bigpapa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag prövade en likadan orginal med samma bekymmer och även en som är beställd från korea och ska vara bättre än originalet men problemet försvann inte.

    Extended battery kit ?? vad är det för batteri ?
     
  8. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Låter mer som en konding har pajat på kretskortet, dvs hårdvarufel.
    Tror tyvär att du måste lämna in den.
     
  9. bigpapa

    bigpapa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill helst slippa göra detta, skulle vilja köra en säkerhetskopia och återställning på den, har läst andra som har haft liknande problem och många blev nöjda efter återställningen. Men min vägrar att göra det från Kies.

    Tror att det kan vara mjukvaran, det är ungefär som om en PC, säg att du har windows vista, du uppgraderar sen till windows 7, den kommer att fungera sämre om man ska jäföra med en annan PC som fick en direkt installtation med windows 7 detta pga att den från vista till windows 7 kommer att ha mycket skit kvar i sig.