[JB][CM10] KonstaKANG

Diskussion i 'Blade' startad av gerhard, 2 okt 2012.

  1. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    http://www.modaco.com/topic/355903-devrom279-cyanogenmod-10-android-411/#entry1989702
    Det verkar inte finnas någon dedikerad CM10 tråd
    Fungerar fint tycker jag (en dags användning). Hade SwedishSnow innan.
    Se länk för lista. Det jag saknar själv är FM radio.

    Några problem, trots allt. Någon med ide?
    1. Uppgraderade till Konstats variant av CWM. Nu går bara kortet att använda i CWM, ingen annan hittar kortet alls. Kan vara tillfällighet. Jag har gått tillbaka till ett 4GB kort med tveksam kvalite så länge....
    2. Jag hade 167MB /system partition, något större än rekomderade 160MB. Nu har jag 323kB ledigt. Känns som inte allt gick in... (Jag rensade före installation, men kommer inte ihåg detaljerna.)
    3. Kan inte installera 4.0+ appar som Chrome och Nova "Icke kompatibla"
     
  2. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    har kört CM10 ett tag nu, konstas senaste version och tycker den fungerar helt OK för dagligt bruk, dock så händer det att den bootar om när man spelar lite tyngre spel, smaskade på med en 210 parrtition för å va på säkra sidan, å kör med s2e, finns hackat så det funkar till CM10, chrome kommer nog aldrig funka då det kräver arm7 har jag för mig, blade har arm6. Nova launcher kör jag på och det funkar finfint
     
  3. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    1. Formatterade SDkortet antal gånger. Efter jag gjort en sista test att formattera kortet i Linux så fungerar det. Gick också tillbaka till 6.0.1.1 at Snap.IT CWM Touch.
    Fungerar igen. Problemet började då jag använde CWM 6.0.1.2 för att göra backup, beror kanske på det.

    2. Testade att köra s2e utan att ändra partitioner. Då betedde telefonen sig mycket underligt. Tex Home slutade fungera (OK i recovery), notifieringar slutade fungera, många program bara kraschade. Kunde partitionera om med TPT Helper tillslut (min telefon såld med 2.2 var tydligen en gen1). System partitionen tar nu 167,5 MB, så man behöver nog 180MB om man inte strippar installationen. Jag får väl minska /system då JB är stabilare.
    Tyvärr så är data partitionen ganska full ändå. Har i och för sig mer spel installerade än innan, så det borde vara dalvik cache som tar plats.

    3. Kunde installera Nova till slut. Inser inte varför det tog en vecka innan OS slog igenom. (Hade inte kollat att Chrome var ytterligare en armv6 begränsning.)

    Har sett minnes problem ibland också. Kanske blir Trebuchet isf f Nova av detta skälet.
    Fast 3G watchdog behövs egentligen inte längre, så visst "nytt" minnesutnyttjande behövs inte igen.

    Kolla gärna att SD-kortet är snabbt före ni använder s2e. Det första kortet jag testade med var segt. SanDisk 8GB class-4 var OK (det som inte gick att använda ett tag). CrystalDiskMark skall ge runt 1-3 MB/s, många class-6 och snabbare kan ge 0.001 MB/s. (Fast min minneskortläsare till datorn skriver extra långsamt, läser OK. Bredbandsmodemet läser långsamt men skriver OK, så jag kör separata tester.)

    Jag testade att starta utan SD kortet en gång (mitt förra kort verkade glappa ibland, ville testa). Problemen med Home knappen uppkommer då igen och finns kvar efter reboot och återställning av backupper. Jag kunde köra s2e igen, och slapp installera igen.

    Ser att minnet tar slut ibland. Röstsökning fungerar inte, avbryter direkt.

    Har installerat lite väl många gånger nu, timkostnaden för Galaxy Nexus skulle inte vara så stor...

    Edit: Jag hade precis för liten system partition från början: 167 MB = 160 MiB. /data utrymme tog slut med bara /data/dalvik-cache och /data/app-asec och jag hade inte lust att avinstallera program eller lägga dalvik på sd (långsam app uppstart) så minskade jag /system till 170 MiB. Så nu är det 10,3 MB ledigt.
    Fast egentligen vill jag ha /data/app-data på flash...

    Edit2: 4.1.2 uppdatering verkar fungera OK.
     
    Last edited: 10 okt 2012
  4. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 dec 2012
  5. spoty

    spoty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    485
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    TPT på GEN3?

    tycks inte fungera på gen3
     
  6. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Last edited: 24 nov 2012
  7. Lord_trenchcoat

    Lord_trenchcoat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försöker skapa en TPT med TPT-helper, siktar på 180Mb system, men lyckas inte få till det, låser sig på "packar upp".

    Någon som har en tpt som passar till CM10 som ni kan länka till?
     
  8. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade något liknande problem, visade sig vara att min blade såld med 2.2 egentligen var en gen1
    Det finns tydligen problem med att ladda ner tpt nu, men du skapar själv.
    Egentligen finns det nog ingen anledning att välja annat än 160 mb /system med KonstaKang men du kanske har annan speciell rom i tanke också?
     
  9. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Börja med att kolla så att det finns plats på sd-kortet... Jag höll på hur länge som helst att försöka packa upp en tpt en gång, innan jag insåg att det var på grund av att den inte fick plats som det inte funkade :P