Fråga: Sprucken skärm.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av hcm4ds3n, 29 sept 2012.

  1. hcm4ds3n

    hcm4ds3n Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej. Köpte min nexus från bazula i börgan av månaden, allt gick fel fritt. Jag uptäkte någon milimeter "screen lift" men jag höll ner det i 1 min som jag sätt göras på xda och det försvann. Men igår när jag la ner den på bordet.(den föll nån cm) så sprack skärmen från vänser sida och över hela skärmen 11till motsatt sida (http://imageshack.us/photo/my-images/338/nexus7tablethandson.jpg/). jag kontaktade bazula. men det ända svaret jag0 fick var:
    Kod:
    Hej,
    
    Tyvärr täcker inte garantin sprickor och liknande (om de inte varit där från början). 
    I dagsläget vet vi inga verkstäder i Sverige som kan laga displayen på Nexus 7, eftersom den inte släppts här än. Det bör dock vara möjligt inom kort. 
    Vi kan kolla på möjligheter till det i USA, dock handlar det ju då om en total tid (inkl leveranstid) på ca 3-4 veckor.
    Med vänliga hälsningar 
    
    Ola Franzén
    Bazula.se
    är dett rätt?
    finns det någonstans man kan byta skärmen i nuläget?
     
  2. Janne Jihad

    Janne Jihad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min första sprack på ett väldigt märkligt sätt som får mig att misstänka tillverkningsfel och övertryck i glaset. Min son satt med plattan och enligt honom så använde han den som vanligt, möjligen tryckte han något hårt men det bör ju ändå inte kunna skapa sprickor.

    Men, innan den har släppts i Sverige är det väldigt svårt att få det åtgärdat. Nu har jag inte aktivt letat på några veckor men då kunde jag inte ens beställa den delen (display och glas, de sitter ihop) från utlandet och det skulle bli väldigt dyrt såg det ut som (runt 170$ när de väl skulle komma in).

    Jag avvaktar tills den släppts i Sverige och hoppas på att det blir lättare att ordna delar då.
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tråkigt! Får verkligen hoppas att kvalitén är bättre än så!

    Offtopic: Mina 2st barn <6år har både hoppat och gått flertalet ggr på min ipad 1:a som är familjen slit och släng platta (rätt över displayen ). Min Xoom får de inte röra... den känns plastig som den gör. :)
     
  4. Jonte

    Jonte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sitter o surfar på blocket, ser vad jag tycker se ut som en liten ögonfrans på skärmen, putsar till den men den är kvar, känner med nageln och de känns som en repa, putsar trycker lite och repan bara sprider sig, har nu en ca 5cm lång spricka mitt på skärmen. Det måste varit spänningar i skärmen. Det trist som fasiken.
     
  5. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Man blir livrädd när man läser den här tråden. Ska sluta spela fifa eftersom jag trycker så jävla hårt ibland :)
     
  6. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag va väldigt intresserad av nexus 7 men då skärmen verkar ha så pass enorma problem så ska jag nog skippa att köpa en. Har redan en sprucken s3a och vill inte ha en till sprucken apparat. Känns nästan som om nexus 7 går lite i samma spår som hox:en, till synes massiva problem med kvaliten
     
  7. Janne Jihad

    Janne Jihad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Enorma problem? Möjligen om du menar glassläppet (som inte påverkar telefonen mer än kosmetiskt), annars så är det som med alla produkter att vissa måndagsex slipper igenom kontrollen.

    Jag köpte en till och har inte haft några problem med den, synd bara att det verkar på Bazula som att man får "skylla sig själv" om man råkat få ett av dessa måndagsex. De flesta tror jag skulle köra en DOA på en platta som utan direkt anledning spricker efter mindre än en vecka.
     
  8. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om man köper från en svensk återförsäljare så gäller konsumentköplagen. Alltså: det är deras uppgift att bevisa att produkten inte hade felet när du fick den. Det spelar ingen roll var återförsäljaren fick den ifrån...
     
  9. Janne Jihad

    Janne Jihad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Visst, samtidigt som den skickas till en verkstad i USA som ger ett utlåtande.

    På Bazulas mejlsvar som jag fick så lät det inte positivt, och att försöka bestrida verkstadens utlåtande känns ganska lönlöst när man inte ens befinner sig i samma land.

    Det drar helt klart ner mitt omdöme om Bazula, hade känts bra om jag kände att de jobbade för att hjälpa mig istället.
     
  10. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    "Måndagsexen" verkar vara väldigt många. Ändå har plattan över huvudtaget inte hunnit släppas på den svenska marknaden.
     
  11. Janne Jihad

    Janne Jihad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då har vi läst på olika ställen, min upplevelse (framförallt härifrån) är att det är ett fåtal.
     
  12. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Måste faktiskt hålla med osdpanthers. Jag får intrycket att sjuuuukt många har detta problem. Även fast det är en liten kosmetisk grej så är det knappast positivt för kvalitétsintrycket. När man sedan läser om såna här plötsliga sprickningar så känns det som om det är ett designfel. Att glaset är nån halv milimeter för stor på ett ställe och att det därmed kläms vilket leder tillslut leder till en nasty spricka.
     
  13. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Om du är händig så går det köpa nya LCD'er på eBay för runt tusenlappen.