Twee - för tv-serier

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av _booty, 3 aug 2012.

  1. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Detta var en svårare nöt att knäcka än vad jag trodde med svensk och danska tecken vastis! :( Jag har världens konstigaste problem, jag använder exakt samma kod för att parse två olika xml-dokument (som enligt dokumentet skall skickas med UTF8 encoding) Dock fungerar svenska tecken bara på det ena :D

    Men jag har en liten förfrågan till er tappra testare ;) Det finns möjlighet att begära serie-information på ett specefikt språk, är det något ni skulle vara intresserade av framöver att få t.ex. seriebeskrivning på svenska? Jag personligen tycker väl kanske inte att det är så fränt då inte alla serier finns på svenska. Men jag är ändå lite intresserad av vad ni tycker! :)

    //_booty
     
  2. Oxygen

    Oxygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kanonapp! Skulle bara önska att appen skulle gå att köra i landscape...
     
  3. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag skall kolla på möjligheterna att fixa detta! :)


    Goda nyheter allihopa! (känner mig som professorn i Futurama)
    Jag har äntligen lyckats lösa buggen med den galna teckenkodningen, och det var faktiskt pinsamt lätt miss! :(
    Men den har fått mig att inte släppa någon ny version på ett tag för att jag inte har velat tvinga er att tömma databasen ytterligare gånger.

    Men nu är den som sagt löst, jag skall se till att jag inte har förstört något annat nu bara, och fixa det sista med uppdateringar av avsnitt sedan kommer det en ny version! :) Antingen ikväll eller imorgonkväll!

    //_booty
     
  4. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Trevligt, vi är redo när du är! :-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  5. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Känns bra att folk inte har ledsnat på väntan! ;) Jag var på G att lägga upp ny version igår när jag upptäckte att jag hade breakat menyn på huvudsidan.. skall försöka kika närmare på detta ikväll! :)
     
    milky81 gillar detta.
  6. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Nu version uppe wooho! :) Ja uppdaterar OP med länk om ett par minuter :) En heads up är att jag har råkat breaka kalendervyn.. av någon anledning skriver den ut plotten istället för serienamnat, skall se om jag hinner fixa ikväll dock! :D

    //_booty
     
  7. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Då ska vi se vad jag hittat. Jag har också slöat lite :)

    • Svarta randen mellan serierna är borta, snyggt. I samband med det kan jag dock säga att på min Nexus 7, så går bilden inte ända ut till kanten, bara den ljusblå randen. På Galaxy Nexus stämmer det. För att inte prata om när jag lägger N7:an i landscape. (Detta är inget nytt problem)

    • Fortfarande FC om man trycker på en serie som inte haft premiär ännu, tex Arrow. Det löser sig dock den 10 oktober :)
    • Refreshknapp bra och Bonderøven kan äntligen tala sitt modersmål, hehe
    • Det går fortfarande att lägga till samma serie fler gånger. Troligen gör man misstaget för att man inte kommer in på serien direkt, som vi nämnt...
    • Markerar man sedda avsnitt uppdateras fortfarande inte overview-sidan.
    • På sidan Episodes, blir det konstig sortering ibland och jag förstår varför. Du sorterar efter Airdate, men jag har övertygad om att det är fel på den ibland. Kolla tex just Bonderøven, där s02e08 ligger allra först, och jag gissar att den helt enkelt fått fel årtal i databasen, för månad och dag verkar rimliga. Du kanske ska sortera på avsnittsnummer istället i den vyn?
    • Kalendern i rätt ordning, men ja, utan bilder, som du själv påpekat.

    Det var nog alles för idag.
     
  8. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Det är konstigt, appen skall inte ens gå att köra i landscape? :D Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa det på större enheter då bilderna inte är större än såhär :) Några förslag, skala upp bilderna kanske?

    Jag tror jag vet vad detta beror på, det skall inte vara några problem att lösa! :)

    Haha, vad handlar bonderöven om egentligen? :D

    Doh! Tog bort denna kollen när jag höll på att testa grejer, kommer vara tillbaka i nästa version! :)


    Nää, har inte lagt något krut på denna ännu, men det är nog nästa prio! :)

    Coolt, testade att göra min första ändring på thetvdb.com :) Mycket riktigt så var det fel datum på det avsnittet! Kan du inte testa att göra en update på bonderöven så kan vi se om den funktionen funkar? :) Men ja, det är nog ingen dum idé att sortera på avsnitts-nummer istället, jag skall kolla närmae på detat! :)


    Yesbox, jag skall kolla på detta!


    Kul med en bitig "bugg"-lista att sätta tänderna i! :D

    //_booty
     
  9. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Det mesta går med lite våld? :) Jag kör 'Set Orientation', som tvingar allt, även Spotify, att hänga med i landscape. Men skala eller stretcha kanske inte blir bra. Kanske centrera med border vid sidorna?
    Eh, jo... det är en snubbe och en gris och en ko och... äh, du får kolla själv, hehehe...(100 % bonde).

    Japp, nu ser Bonderøven rätt ut. Men det var tyvärr bara en av flera, så i avsnittsnummerordning blir nog bättre.
    Gött att du tar det så ;)
     
  10. Lindstromer

    Lindstromer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mycket snygg app.

    Funktionen verkar bra, det jag provat hitills. Några saker möjligen som skulle kunna förenkla användandet, sen ser loggan suddig ut på min Galaxy Nexus(Den som syns i action-baren).

    Gillar verkligen att appen ser ut och funkar som en 4.0+ app och inte som en iOS/2.3-app . ;)
     
  11. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tack tack! :D
    Skriv gärna vilka saker som skulle kunna förenkla användandet! ;) Ja det var min målsättning, älskar personligen holo-temat som kom med 4.0 :)


    Okej, skall kika på att sortera på avsnitt istället för sändningsdatum! :) Jag har en ny version hemma som jag inte hunnit lägga ut ännu med lite småfixar, men jag testade detta med att använda bilder i kalendern.. Och det blev rent ut sagt superfult!! Jag måste tänka om det! :) Jag lurar på att kanske använda bilden och sedan lista alla avsnitt för just den serien under, jag tror det blir bättre isåfall :)

    //_booty
     
  12. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Ny version ute nu (wohoo!) changelogg och länk i OP! :)

    //_booty
     
  13. helevorn

    helevorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    När du ändå håller på att fixa kalendervyn, så kan ett tips vara att göra undantag för dubbelavsnitt så det inte blir två i rad. Ingen biggie men det ser rätt konstigt ut med två loggor av samma serie i rad. ( Modern family denna vecka om du vill se hur det ser ut) Det kanske inte går, men det skulle vara mycket snyggare :-)

    När jag höll på att söka och lägga till hamnade jag även tillbaka i sökrutan när jag hade lagt till en serie och tryckte på tillbaka efter jag hämtat en serie. Jag använde knappen uppe till vänster och inte bakåtknappen.
     
  14. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Japp, det är verkligen skitfult som det ser ut i kalendervyn nu! :) Funderar på om man kanske kan gruppera så att t.ex. Moden family-banner kommer, sedan kommer avsnittet under i rader o.s.v Skall försöka slänga ihop något så att ni förstår vad jag menar! :)

    Denna söken.. den spökar lite haha, den verkar bete sig lite som den vill =/ Skall försöka felsöka det lite också! :)

    Jag har föresten gjort en miniuppdatering nu alldeles precis bara fixat så att overviewn uppdateras när man kryssar av avsnitt.

    //_booty
     
  15. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Yeah! :)
    Yeah! Fast ja, kanske lägga texten i blå rand som huvudsidan eller nåt?
    Stort yeah!
    Yeah!
    Yeah, du hann precis innan Arrow skulle sändas :)
    Söte raringen :) (Lite Dark theme också bara? Come to the dark side, we have cookies...)
    Nope, tyvärr det funkar inte. Varken hela serien sedd eller enstaka avsnitt. Men som tidigare uppdateras det när man går ur serien och tillbaka. Det var väl tur att jag hittade nåt fel, annars känner jag mig överfödig, hehe...
    Jajamen! Jag trodde nästan det var ett fel här, för på Falling Skies stod det 'TBC', men det visade sig att avsnittet heter så.

    Som synes är det inte mycket fel kvar att ta hand om. Jag är mycket imponerad!
    Jag får fortfarande FC ibland precis när jag startar utan att jag vet varför. Jag fick även ett igår när jag lagt till och laddat ner kanske 10 serier i rad, helt oförklarligt. Däremot har problem med att det inte gick att scrolla på huvudsidan efter att man råkat trycka bakåt med telefonens bakåtknapp under tiden som nerladdning av serieinfo pågår, försvunnit. Det var ett märkligt fel som jag av hänsyn till ditt förstånd (och min egen ork) inte rapporterat :)

    Nu är det mest finlir kvar då, lite förbättringar som vi diskuterat tidigare.
    Jag har för mig att du tog bort nån svart rand på huvudsidan mellan bild och info om nästa avsnitt. Jag har svårt att se vilken info som hänger ihop med vilken bild. Du vet, jag får scrolla längst upp för att se om bild eller info kommer först. I kalendern är det lättare att veta vilket som hör ihop just nu (fast infon går inte att läsa, hehehe...). Jag vet inte, den svarta randen kanske var bra, eller nåt annat sätt att hålla ihop?

    Det var allt för idag :D
     
  16. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Söte raringen :) (Lite Dark theme också bara? Come to the dark side, we have cookies...)
    Doh, glömde lägga till att themet skall appliceras på denn :) Fixas i nästa version! :)


    Nope, tyvärr det funkar inte. Varken hela serien sedd eller enstaka avsnitt. Men som tidigare uppdateras det när man går ur serien och tillbaka. Det var väl tur att jag hittade nåt fel, annars känner jag mig överfödig, hehe...
    Jag är tämligen säker på att detta SKALL funka :) Både jag och kollegan får det att funka nämnligen ;) Men det är om man kryssar avsnitt i avsnittsvyn (alltså skärmen längst till höger) då uppdateras progressbaren och siffrorna i overviewn, dock kryssas inte boxen för senaste avsnittet på overviewn

    //_booty
     
  17. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Äsch, I stand corrected. *skrapar lite med foten och skäms* Jag tog ner senaste versionen (igen) och nu funkar det utmärkt. Konstigt att TBA fanns med men inte detta... fast jag skyller väl på att versionsnumret 1.0 är lätt att förväxla med... 1.0. ;)

    Jag får FC när jag står på Overview och tiltar mellan Landscape och Portrait, men som sagt det är inte ens meningen att det ska att köra i landscape?
     
  18. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    :P Nej jag stängde av det just på grund av den buggen! :) Men jag tror mig veta vad som är problemet så att det hamnar på checklistan att försöka lösa så att man kan köra i landscape också, bara för dig! ;) Problemet med vanliga telefoner är att toppbilden tar upp hela skärmen om man kör i landscape (i overviewn) :D

    //_booty
     
  19. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Såå, nu har jag kollar igenom trådden och sammanställt en lista på folks önskemål

    • Widget
    • Temat uppdaeras inte
    • Tippsas om liknande serier
    • Synca information mellan flera enheter
    • Styra upp kalendervyn
    • Visa på startsidan procentuellt hur mycket man sett av en serie
    • Eventuellt skall man skickas till serien efter att man lagt till den. Alternativt stänga sökrutan (detta testas nu)
    • Kunna visa plot i söken
    • Kalendern skall komma ihåg vilken "vy" man hade sist
    • Kolla på FC ibland när appen startas
    • Appen skall kunna gå å köra i landscape
    • Annan loggo?

    Känner ni att något saknas eller kanske känns överflödigt? :)
    Skulle vara skönt att ha en bra lista att följa haha :D

    //_booty
     
  20. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Härligt!
    En punkt jag tycker du ska lägga till är att amerikanska serier går "en dag före" pga tidsskillnaden. T.ex. står det att big bang theory går idag men för oss i Sverige blir det inte förrän imorgon.

    För övrigt tycker jag du gör ett bra jobb med appen. När kommer den till Google Play?