ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. Cepetomte

    Cepetomte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sådär, nu har jag ics, äntligen. Enligt OTA fanns det ingenting men KIES kunde köra in den. Flyter på riktigt bra. Vanlig p7510.
     
  2. Aimathim

    Aimathim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Fungerade efter lite problematik för mig.
    Installerade först senaste Kies på laptopen härifrån:
    http://www.samsung.com/se/support/model/GT-P7510UWDNSE-downloads

    Kopplade sedan in plattan med USB. Efter att ha fått testa olika USB-portar så kände Kies till slut igen plattan. Då fanns uppdateringen där direkt.
    Då vart det bara att installera.....
    Lycka till
     
  3. volcomstone

    volcomstone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här är ju ett skämt!
    Jag har gjort precis som du men anslutningen lyckas aldrig i Kies.
    Det står "GT-P7510" under anslutna enheter uppe till höger men den snurrar bara och "uppdaterar", sedan kommer ett meddelande att anslutningen inte lyckas.

    Kies hittar ju plattan eftersom det står P7510 så snart jag trycker i usb-kabeln.
    Jävla skämt hela denna platta samt Samsung, ALDRIG mer samsung!!!!
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Är skärmen avstängd under den tid då du kopplar in plattan och väntar på att windows ska känna igen den? Innan jag fick det att funka så var skärmen avstängd och Enhetshanteraren uppdaterade sig hela tiden tills jag startade skärmen och då funkade det direkt.

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  5. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har inga problem att få Kies att koppla upp min platta, men det finns ingen uppdatering.. portionerar dom ut den över landet?
     
  6. rovil

    rovil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade också problem med att ansluta till Kies men det löste sig genom att starta om plattan med USB kabeln i. Har heller inte fått någon uppdatering.
     
  7. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kies är ett j-vla skämt, och jag har aldrig använt det förutom att konvertera någon enstaka fil.. Kies enkom får mig att aldrig mer vilja köpa en Samsung produkt igen..

    Fast å andra sidan kan man ju skita i att använda Kies ;)
     
  8. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Körde du Kies under tiden att du startade om, eller startade du upp det efter att plattan var igång igen?

    För övrigt var jag i kontakt med Samsung för en stund sedan. På supporten sa de att uppdateringen borde komma OTA inom en snar framtid. Mer exakt info fick jag inte, så innan nyår är väl en förhoppning! :)
     
  9. rovil

    rovil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade Kies igång under uppstarten.
     
  10. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok! Tack för snabbt svar. När jag provade på samma sätt, så fick jag upp en rutan om att Maskinvaru-ID saknas (igen), och KIES står bara och går på tomgång. Det står att den läser in plattan, men det händer inget! Jag begriper inte hur jag ska få det här att fungera!
     
  11. Aimathim

    Aimathim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Har du senaste KIES? Om inte, se min post ovan.
    Annars testa att rycka USB-kabeln och sätt in den i en annan port. Upprepa tills det fungerar. Så fick jag göra....
     
  12. terang

    terang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är nybörjare har en fråga jag har lagt in italienska versionen men har lite problem med en del program
    Hur gör man för att gå tillbaka till 3.2 har kollat i forumet hur man gör men hittar inget
    Tack på förhand
     
  13. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Är skärmen tänd hela tiden? Om så inte är fallet så håll skärmen tänd tills allt är i sin ordning.

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  14. Thord

    Thord Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som 80 % av alla andra här...
    Efter att jag provade att Starta plattan med KIES igång som någon tipsade om, då som först kände Kies igen plattan. Men den står och "läser in" hela tiden! Så jag ringde upp supporten och skällde ut dom efter notor! Jag sa till honom på en gång att det var varken min platta eller dom datorena jag har provat på som är fel, inte när 8 av 10 användare har samma problem! Det slutade med att "någon" program speciallist ska ringa mig i dag eller i morgon... fortsättning följer :)


    Update.
    Nu som först ringde en "nisse" och för att gör en hetsig historia lite rumsren som skyllde han på ALLAS datorer!! Det är våra usb portar, datorer osv det är fel på! Det enda han ville göra var att jag skulle fabriksåterställa den. Då jag Vägrar att göra det (av ren princip, jag har plattan helt original och jag använder bara original) så kunde han inte hjälpa mig...
    Han hade Aldrig hört talas om detta problem... Jag måste säga att jag blev mållös där... Jag frågade om han tyckte det inte var konstigt att användare kunde mer än supporten :). Efter lite mer bort förklaringar och ett löfte om att 4.0 Ska komma OTA men det tar längre tid. Så kastade han på luren... :(
     
    Last edited: 9 okt 2012
  15. Sundis

    Sundis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är lite ironiskt men när jag skaffade Mac så försvann mina bekymmer att Kies inte kunde hitta varken platta eller telefon...
     
  16. bigboss

    bigboss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har också enorma problem med att ansluta plattan via Kies, men det funkar utan problem att ansluta flera olika Galaxy telefoner via Kies. Det som händer för mig är att den kommer upp i rutan längst upp till vänster i Kies men sen kommer ett felmeddelande. Se bild:http://www.ladda-upp.se/bilder/potgfnjkpuedq/
     
  17. jocke0000

    jocke0000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du börjar bli för gammal, den tekniska kundskapen tryter. Min Mormor har samma problem, därför köpte jag en iPad till henne. :)
     
  18. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har jag provat allt jag blivit tipsad om:
    startat om med kabeln i, sett till att hålla skärmen tänd, installerat om, provat olika usb-portar, gjort fabriksåterställning. Men inget händer, bara samma "läser in GT-P7510" som snurrar uppe i hörnet. För jag antar att det inte ska behöva ta mer än en kvart för Kies att hitta en enhet?
     
  19. Baarra

    Baarra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    KIES är ett jävla skämt. Hur i hela jävla friden kan man få för sig att släppa något så uruselt som KIES? Man kan nästan börja tro att Samsung anställde ett par efterblivna sommarjobbare för att snickra ihop skiten. Värdelösare program går fan inte och hitta.
     
  20. Nigge

    Nigge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma j---a problem här, kies är fullkomligt dött, har testat med alla usbuttag på båda datorerna, står ansluter i evigheter men ingenting händer, jääävligt störande med en efterlängtad upgrade som ligger och väntar... Någon som löst det, (har testat alla hitils i tråden)