Problem: olika ljusstyrka i olika sg2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Kickibs, 5 okt 2012.

  1. Kickibs

    Kickibs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Min nya sgs2 har bara ca 80 % i ljusstyrka jämfört med den gamla. Den gamla har spräckt glaset, men det borde väl inte ha med saken att göra?
    Nån som har en förklaring?
     
  2. Kickibs

    Kickibs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, nästan löst!

    Även om jag hade ställt den till 100% ljusstyrka både i inställningar och på min ljusstyrkewidget, så var den inte på sin fulla styrka, eftersom det var ibockat "autojustera skärmstyrka" inne i "Visa".

    Men nu när jag bockat ur den där, är den i alla fall inte lika ljus som min gamla, men ungefär på 95%.

    Jag har hört, från en som jobbar i en elektronikaffär, att htc desire producerades med en sämre skärm i andra utgåvan (fast såldes med samma namn). Undrar om så är fallet här också?
     
  3. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Är det samma mjukvara i lurarna. Rom/kernel?
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Den vita och den svarta S2:an har enligt tester visat sig vara olika starka. Den vita är något svagare jämfört med den svarta. De va iaf kontentan av den tråden där vi diskuterade detta för ett halv år sedan på här i froumet. Men om bägge mobilerna är av samma färg så fan vet.. Använd inte Webbläsaren när du jämför bara för den har en egen hantering av ljuset jämfört med exempelvis hemskärmen eller galleriet.
     
  5. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har två stycken här som presterar otroligt olika. Min gamla saknar rött, så den är mörkare och mer blågrön. Helt röda saker ser okej ut, men bilder ser lite sjaskiga ut. Den som är nyare är nästan naturtrogen.