Fast i bootloop

Diskussion i 'Legend' startad av Jakob Löfqvist, 6 okt 2012.

  1. Jakob Löfqvist

    Jakob Löfqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!

    Som titeln säger sitter min Legend fast i en bootloop. Ingen av de trådar jag sökt motsvarar problemet jag har riktigt, så därav denna nya.

    Jag följde den eminenta guiden för hur man rootar (första gången för mig!) och det gick utan problem. Däremot gjorde jag förmodligen ett misstag när telefonen efter omstart frågade om jag ville återställa allt. Jag svarade ja i mitt oförstånd ja, och det slutade med att jag fick en telefon motsvarande den jag tog upp ur förpackningen.

    För att kolla om jag fortfarande hade root plockade jag ner Rootchecker från market, och den visade att jag fortfarande har/hade root. Jag bestämde mig därför för att fortsätta med att stoppa in Cyanogenmod 9.1 Beta5, som det också länkats till. Plockade ner zip för den samt gapps (gapps-jb-20120726-signed.zip), och lade över på SD-kortet.

    Därefter förljde jag fortsatt instruktionerna för att flasha in nytt, och det verkade fungera utan problem fram tills dess att jag sade till telefonen att starta om (alltså inte stänga av - missade i min iver den delen). Nu sitter jag med en telefon som kommer till en vit startskärm där det står htc med gröna bokstäver. Sen startar den om. Hålla in volym ner + power funkar inte. Rycka batteriet funkar inte. Finns det någon klokare än jag som vet var jag gjort fel, och vad jag kan göra för att lösa det?

    Tacksam för hjälp!
    Jakob

    Edit 1: problemet delvis löst. Det verkar bero på att cyanogen och gapp inte lirade riktigt med varandra. När jag lät batteriet vara ur en minut eller så fungerade volym ner + power, och jag körde wipe på allt man ska wipa. sen flashade jag in enbart cyanogen, stängde telefonen och startade den som vanligt. Då hoppade den igång. Jag ska testa en annan version av gapp nu och återkommer med resultatet.

    Edit 2: Läste igenom release notes igen och insåg att jag inte behöver installera gapps, det följer med i 9.1. Kan därför bara bekräfta vad som står i tråden om denna ROM och säga att den verkar funka bra på Legend. Ber om ursäkt för att jag upptagit er tid i onödan, men jag hade halvt panik ett tag... : )
     
    Last edited: 6 okt 2012
  2. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Problemet är att du flashade gapps*jb*.zip
    .
    JB står för Jellybelly, vilket inte funkar så fint med ICS.

    Skönt att det löste sig!