Runkeeper

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Wellness, 14 apr 2010.

  1. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nån som vet nån liknande app som finn i iphone -> RunKeeper heter den appen för iphone?
     
  2. bambamerik

    bambamerik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    SportyPal är den bästa (bättre än RunKeeper)
     
  3. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack men finns två vilken är bäst?
     
  4. bambamerik

    bambamerik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    SportyPal finns bara en.
    Finns en skitversion som heter OS 1.5 eller något också, som är till för stenålderstelefoner som Hero. :cool:
     
  6. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte testat några av dessa apps själv än då jag inte fått min telefon levererad ännu. Men jag hittade en app som jag tycker verkar sjukt bra, verkar vara lite mer avancerad än SportyPal. SportsTracker heter den: http://www.sportstracklive.com/help/android
    Man bör väl ha betalversionen för att få ut det mesta men 60:- kan det ju helt klart vara värt...vad lägger man inte på en cykeldator normalt sett?
    Coolt att det går att koppla in pulsband också.
     
  7. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har provat rätt många och jag skulle säga att SportyPal är den bästa än så länge om man ser till helhetsintrycket. Jag föredrar nog egentligen Cardio Trainer men deras hemsida är riktigt bökig och begränsad. Så Cardio Trainer med Sporty Pals hemsida vore en bra mix!

    Från vad jag fattat av mina kollegor som är mycket mer inne på sånt här men som alla (två) kör iPhone och Runkeeper är att Sporty Pal skapar otroligt många fler punkter men de hamnar även ofta lite här och där. Runkeeper å andra sidan verkar göra tvärt om, den kapar lite kanter och får över lag väldigt få punkter och därmed får man också rätt ofta ett något kortare men jämnare resultat. Om sträckan är 5km kanske Runkeeper säger 4,8 och Sport Pal 5,3. Frågar du mig spelar det ingen större roll, vill man kan man alltid gå in och redigera i efterhand (och där vinner Sport Pal stort). En annan sak som Runkeepers punkt-rensande verkar hjälpa är maxhastighet, Sport Pal etc. får ofta maxhastigheter på rätt löjliga värden (jag gick uppenbarligen i 56km/h på Ringvägen här om dagen...). Detta är enkelt fixat i efterhand om man vill men en upprensning av galna punkter vore rätt skönt.

    Här är en lista med lite för- och nackdelar på tre populära program som jag har provat.

    SportyPal
    + Över lag bra GUI
    + Röstaviseringar vid valda distanser/tid
    + Export till webben
    + Överlägset bästa(?) webbtjänsten av alla apps
    + Bra redigeringsverktyg (webben)

    - Begränsade inställningar
    - Omständigt sätt att välja träningstyp på (enbart jobbigt om man ofta byter)


    Cadio Trainer
    + Bra GUI
    + Röstaviseringar vid valda distanser/tid
    + Utbyggbart med hjälp av "moduler"
    + Export till webben
    + Många inställningar

    - Väldigt begränsad webbsida.
    - Webbtjänsten använder en genererad kod istället för användarnamn/lösenord.


    Runstar
    + Superstilrent och snyggt GUI
    + Svenskutvecklat
    + Sätt personliga mål direkt i programmet

    - Ingen export till webbsida!
    - Väldigt snålt om uppdateringar - känns fortfarande väldigt mycket som en beta med "coming soon" på nästan allting.


    Ser beror sånt här såklart också på vad man vill åt. Jag tränar i princip ingenting utan har mest testat dem för skoj skull. Går till jobbet varje dag och då är det rätt kul att hålla koll på hur långt det blir sammanlagt. Därför är en bra webbtjänst väldigt viktigt och då finns det bara ett val; Sporty Pal.

    Sen finns det fler (exempelvis Endomondo), har testat några av dem men minns inte så mycket mer än att de inte nådde upp till Sporty Pal. Detta var dock ganska länge sen.
     
  8. immmarn

    immmarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borde inte detta programmet dra rätt mycket datatrafik med tanke på att gps:en måste vara igång? har 1gb fritt varje månad, men ska du gå runt med gps:en igång 45min varje morgon så känns det som om det kommer att dra en hel del trafik :P
     
  9. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det borde det inte göra, jag tvivlar på att kartan i programmet uppdateras när den inte syns. Gps-koordinaterna skickas inte heller upp en efter en utan i en enda klump när du avslutar trackningen, jag vet inte hur stor filen kan tänkas bli men det är bara text så inte så överdrivet skulle jag gissa på. Om man inte vill skicka upp resultatet över 3g kan man även välja att skicka upp den senare.

    Jag kan ha fel men gps:en i sig har väl inget med datatrafik att göra?
     
  10. immmarn

    immmarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OkejoKej!, jag kan ha fel :) , har inte en aning... Blev bara lite fundersam
     
  11. cjonis

    cjonis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER