[Tips]: Wild Blood

Diskussion i 'Spel' startad av Nagarebozhi, 8 okt 2012.

  1. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    underbrallan och ASR gillar detta.
  2. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Skumt , jag verkar inte få ner spelet på min HTC ONE X (error 408)

    Jag gissar att det har nått med lagringsutrymet att göra, jag har ju en massa minne på SD kortet och genom dropbox, men inte mer en 1,5 gig i själva telefonen...kan det verkligen vara så att jag inte kan ladda ner detta spelet??

    Tacksam för svar :)
     
  3. martin_l

    martin_l Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja. Det kräver 2gb ledigt och jag har svårt att tänka mig att Gameloft låter dig använda externt utrymme för det. Dom brukar inte vara så användarvänliga..

    Jag köpte också spelet idag och det fungerar betydligt bättre på min Xoom 2 ME än på min Nexus 7. Detta trots att Tegra 3 ska vara "built for Unreal Engine" osv.

    Sen har Gameloft återigen helt struntat i stöd för gamepad, vilket är lite tråkigt.
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vad alla speltillverkare älskar rättigheten LÄSA TELEFONSTATUS OCH IDENTITET? Jag fattar att de vill använda IMEI för att kunna spåra sina användare i reklamsyfte även om man fabriksåterställer mobilen, men det känns så onödigt.
     
  5. underbrallan

    underbrallan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Riktigt skoj kör det på min galaxy 7.7
     
  6. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Synd som fanken att det inte vill på min Asus TF700 :/
     
  7. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Varför vill du inte att spelet skall pausa när det ringer? Tror de flesta vill det faktiskt.



    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  8. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Du tror att man behöver den rättigheten för att kunna pausa när det ringer? Så är det iaf inte. Förutom när det gäller media appar som spelar ljud i bakgrunden på Android versioner äldre än 2.3, eller när nu audio fokus konceptet introducerades.

    När det ringer så kommer telefon appen öppnas och då lämnar man spelet helt automatiskt på samma sätt som när du lämnar spelet genom att trycka på home eller använder task switchern för att växla till en annan app.

    Det man kan göra med den rättigheten är att är att läsa ut mobilens IMEI och vem du pratar med i telefon, motpartens mobilnummer alltså. Trodde jag de flesta tycker att ett spel inte har att göra med. Men men, vad vet jag.
     
  9. J0AR м√§

    J0AR м√§ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mobilspelen har utvecklats ganska snabbt...
     
  10. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Okay, är det så, känns ju de rättigheterna helt klart onödiga. Man lär sig något nytt varje dag ;).
     
  11. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Talar du av egen erfarenhet? Jag har installerat flertalet Gameloft-titlar på min Xperia Mini, titlar som uppenbarligen inte får plats på det interna minnet. Och då menar jag inte bara de spel som drar ner extra filer efter installationen, utan även titlar som laddar ner allt från Google Play på samma gång.
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Beror väl på vilken lur man har. Senare androidlurar har ju ett internt "sdkort" där hela data-partitionen är en stor klump och beroende på hur appen är kodad kanske den inte letar sig till externa kort utan håller sig till /sdcard (vilket är interna minnet)
     
  13. Crimzoneyed

    Crimzoneyed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nån som testat på galaxy S3 eller Note II?
    Vissa tungt grafiska spel som inte är optimerade kan göra att processorn blir lite för varm I min smak.
    Shadowguns från Samsung apps är optimerad för S3:ans quadcore och blir bara lite "medium" varm medans andra spel med samma typ av grafik kan göra processorn dubbelt så varm.
    Detta brukar jag dock lösa genom att köra spel I powersaver läge som inte gör att processor körs i max hastighet.(vissa grafiskt tunga spel verkar nämligen ha som standard att automatiskt köra upp processor på hösgta varv)
     
  14. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har testat på S3:an (borde du se i mitt första inlägg att jag skickade från min GT-I9300 ;) och telefonen blir inte varm, och inga andra spel för den delen heller, lite fes ljummen men det är allt.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Köpte det förra veckan, spelat sammanlag ungefär en timme sedan dess.. Tycker det blir knasigt med styrningen kontra hur vinkeln man ser ifrån ändras. Sen tar det på tok för tid att starta, men det är väl för att det är så krävande.

    Ska dock ge det några försök till, brukar ta en stund för mig att komma in i spel!


    Skickat från min SGSIII via Tapatalk 2
     
  16. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Spelar också spelet både min SGS3 och Ipad 3. Synd bara att spelet laggar mer på SGS3 jämfört med Ipad 3 versionen, frameraten är stabilare på Ipad 3. Förvisso kör nog inte Ipad 3 spelet i 1280x720 utan skalar upp det från en lägre upplösning.

    Men med lite mer optimering från Gamelofts sida så bör spelet flyta på lika bra som en Ipad 3 förhoppningsvis. Kan dock säga att spelet ser så mycket bättre ut på SAMOLED skärmen än Ipad 3 skärmen, som dag och natt i jämförelse.