Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

  1. kokiku10

    kokiku10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vet någon ifall den kommer vara lika irriterande glittrig som de första bilderna swedroid visade
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    självklart vet ingen det.. ingen vet nånting eftersom ingenting presenterats...
     
  3. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Natthumor på hög nivå! :D
     
  4. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som gillar utseendet?
    Är bättre än Galaxy nexus måste jag säga.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nej jag med den ser helt klart fresh ut och inte som en grå klump.
     
  6. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Som du ser på dom nya bilderna är den inte "glittrig" det är bara för att dom tagit bilderna med blixt som den lyser upp, det är bara i en viss vinkel man ser "strukturen" så att säga. Det är vad dom som "recenserat" den säger iaf :)
     
  7. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ser ingen anledning att man inte skulle göra det :P. Jag gillar verkligen Galaxyns framsida, och kombinerat med baksidan på LGn blir det riktigt snyggt. Visst, baksidan är ju lite speciell, men ändå hyfsat clean och stilfull. Nu hoppas jag bara att resten av telefonen håller måttet, måste verkligen ha en nexus! :)
     
  8. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej ni pojkar & flickor.
    Om(<-- märk väl), detta är nästa nexus så är jag besviken.
    Jag gillade verkligen inte twilightglittret på baksidan!
    Klacken verkar vara avskalad helt, fanns väl ingen på N1 men jag gillar den på Gnex och nex s.
    Om vi blir utan LTE möjlighet då blir det Lumia tåget för mig när 920 släpps.

    Behåller ju självklart Gnexus vid sidan av.;)
     
  9. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Den kommer ha LTE för SoC stödjer det, den kommer med stor sannolikhet va en avskalad LG Optimus G vilket betyder att den kommer ha snabbaste processorn och GPU:n på marknaden i en mobiltelefon.
    Finns bilder på en likadan Nexus utan glitter, endast svart bakdel.
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    dessutom var det ju inget glitter utan en blixt-reflektion...
     
  11. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Har S4 pro, APQ8064, inbyggt LTE eller menar du bara att den har stöd för att ha det på separat chip? Jag har för mig att jag läste någonstans att den inte har inbyggt LTE som vanliga tvåkärniga s4 har.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Spelar det roll om det är minneskortplats eller större inbyggt minne? För det är inte omöjligt att inbyggda minnet blir större, men någon minneskortsplats lär vi nog inte får se.

    Annars kan du ju köra vidare med S3. Det handlar om att se till sina behov. Det är ju en bra telefon och är nätet sämre ovanför Stockholm kanske den är bäst lämpad för dig. Alternativet är att du tar med en surfplatta eller mindre laptop och ser på film/serier.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag gillar också utseendet. Tycker faktiskt bakstycket är fult på Galaxy Nexus. Framtill är de ju ganska snarlika.
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    <3 ;)
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    skoja inte.. kroppen på gnexus är riktigt usel.. hal som såpa och världens sämsta bakstycke,., tur att det är lätt att förlåta mot resten ;)
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, Galaxy Nexus är ingen skönhet. Tyckte S3 var ful på bild också men när jag var i butik för se och känna så blev jag positivt överraskad av S3. Tyvärr föll jag inte så mycket för Galaxy Nexus. Fast som alla Nexusägare vill jag ha en Nexus av helt annan orsak än dess skal. Fast det vore ju trevligt med ett fint och ergonomiskt skal också. Nexus lämnar tyvärr en del att önska (till skal och hårdvara).
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja man köper ju inte en nexus för att den är snyggast eller bäst på något sätt rent hårdvarumässigt då ska man nog köpa en s3 eller note 2 ist.. vanilla är trevligt så är det bara ;)
     
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Precis! Tycker Google ska börja tillverka sin egen Nexus nu när de har köpt upp Motorola. ;) Fast jag vet inte om Google har såna planer, de köpte väl bara upp Motorola för deras patentportfölj. Annars vore det ju suveränt om Google både tillverkade hårdvaran och mjukvaran, då skulle det bli mer synkat (huvudsakliga fördelen med iPhone om du frågar mig, att Apple gör både hårdvara och mjukvara som är anpassat till varandra).
     
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    apple är en bra enhetligt producerad produkt, det är inte valfri androidtelefon.
    där ligger ju apple mil framför google just nu tycker jag. mycket bra ekosystem med enkla lösningar. google har mer eller mindre det mesta liknande klart men dom är för klena med att tvinga folk att faktiskt använda det. Kostnaden av valfriheten tyvärr.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Android kan ju fortfarande köras av andra tillverkare, bara att Google gör Nexus helt själva. Ser inte vitsen med att låta andra tillverkare göra hårdvaran om de ändå ska göra Nexus sämre för att de inte vill konkurrera ut sitt eget märke.