Problem: Gmail - Tar inte bort mailen på datorn när jag tagit bort på mobilen!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Arbu11, 11 okt 2012.

  1. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tjenare grabbar!

    Nu är det min tur att försöka få hjälp här! :$ Min Gmail fungerar som vanligt, synkroniserar jättefint, men det är ETT problem! Alla mail jag tar bort från mobilen vägrar försvinna från datorn och är både kvar och olästa när jag startar upp datorn!

    Synkroniseringen är på, har CM10, rensat Cache och Dalvik etc etc...


    Några tips? :)

    Mvh
    Anders
     
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Inte mycket info här... När du säger "på datorn" menar du i browsern? Eller har du något e-mailprogram? I så fall vilket?
     
  3. Gero

    Gero Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Gmail är väl ett e-mail prg.
     
  4. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Gmail är en webbmail, facit undrar om TS ex har outlook.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  5. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Använder TS gmail-appen eller telefonens inbyggda epostklient? Jag har märkt att ibland när jag använder den inbyggda epostklienten och raderar ett meddelande, så ligger det ändå kvar om man öppnar gmail i en webbläsare. Antingen är det nån fördröjning i synkningen eller så kommer inte raderingsdirektivt fram till googleservern utan meddelandet raderas endast lokalt i telefonen.
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Herregud... Ursäkta mig... När jag menar på datorn så menar jag att jag på min maskin med ett ASUS Moderkort, ATI Radeon HD 5770 Grafikkort med drivrutiner 12.8 och Windows 7 64-bitar inte ser att mina mail från min Samsung Galaxy S2 med Cyanogenmod 10 2012-10-11 JB_Mali + Siyah JB_Mali försvinner på mitt Gmail på webben där jag använder Google Chrome 23.0.1271.17 m. Är det tillräckligt för dig nu? :)

    Ingen annan som upplever dessa problem? Konstigt, för det har ju alltid fungerat förut tills för någon dag sedan :S
     
  7. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    sarkasm=ett bra sätt att få hjälp! skön ton!
     
    deliverance gillar detta.
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tror inte att du vet om varför jag har en sådan taskig attityd mot just Facit så därför kan jag förstå att jag framstår som en riktigt elak person! :) Men så är inte fallet, är bara rätt så trött på just Facit! Kanske förövrigt tog i lite för mycket mot honom där men så kan det bli när man blir irriterad...

    Så om någon annan kan komma med ett vettigt förslag (eller ovettigt) så lovar jag att inte möta er snälla människor med sarkasm! :)
     
    huheeje gillar detta.
  9. mate

    mate Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det var annars en högst relevant fråga. Om du t.ex. använt en e-postklient med POP hade förklaringen funnits där, och lösningen vore att byta till IMAP. Har givetvis inget som helst med moderkort eller grafikkort att göra.
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Yes, använder Gmail på browsern. Har 2st hotmailkonton synkade till den via POP3 (vet ej hur du synkar via IMAP eller vad skillnaden är så). Men de flesta mailen kommer till mitt Gmail konto, alltså verkar det inte spela någon roll om jag raderar ett mail som kom in till Gmail-kontot eller något av mina hotmail-konton - den raderar inga mail på Gmail (browser) när jag tar bort de via den officiella Gmail-appen på mobilen! :(

    Kan lägga till att jag försöker aktivera IMAP med hjälp av denna guide: https://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=sv&answer=114408 - Men den verkar inte vara för Gmail?

    Jag har aktiverat IMAP i browsern och jag går in på Gmail och trycker "Meny"... Därifrån får jag INTE upp "Kontoinställningar"... Vad gör man för fel denna gång? :S
     
    Last edited: 13 okt 2012
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Kan och försökte hjälpa. Men du verkar inte vilja ha någon hjälp... Ha så kul.
     
  12. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Arbu11, du har snurrat till diskussionen genom att inte svara korrekt på en helt relevant fråga och blanda in dina hotmail-konton och imap. Det blir bara väldigt förvirrande. Väldigt konstruktivt att svara surt och helt fel på en korrekt formulerad fråga. Ta din agg mot Facit i privata meddelanden istället.

    Ok, ta ett problem i taget.

    Det primära problemet:
    Du använder Gmail-appen på din mobil. När du raderar ett mail där så är inte det raderat när du kollar samma Gmail-konto i din webbläsare.
    Är du inloggad i Gmail i din webbläsare på det Gmail-konto som du raderar dina mail från i mobilen? Eller ännu enklare formulerat: Hur många Gmail-konton har du och är du inloggad på rätt i webbläsaren?
     
  13. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hej, ja du har absolut rätt - borde ej ha tagit det här men hade huvudvärk och var väldigt irriterad igår så det blev tyvärr lite så... Har fortfarande huvudvärk idag, vettetusan vad det är, en rejäl smärta alltså... O.o

    Hur som helst...

    När jag tar bort mitt mail från "hejhopp-butiken" som kommit till mitt konto "[email protected]" på mobilen så finns meddelandet fortfarande kvar när jag loggar in på [email protected] på datorn via browsern.

    Det här med mina andra mail kan du glömma i princip, jag förstår mig inte på IMAP och POP3 men jag har iallafall lyckats koppla 2 hotmail-konton till min Gmail via POP3 felfritt, så nånting bra måste man ju ha gjort!

    Det har fungerat hur bra som helst förut, raderade jag nånting från mobilen så försvann det från Gmail-kontot på datorn direkt... Men nu, utan speciell anledning, har det slutat fungera...

    Har testat:

    - Wipe Cache Partition
    - Wipe Dalvik Cache
    - Uppdaterat CM10 och även bytt till JBMali eller vad han heter som gör annan CM10 version
    - Flashat Google Apps igen (2012-07-26)
    - Kollat så att synkroniseringen är på (dock hade jag ju ej fått mailen automatiskt om den ej var på, men ändå)

    Resten av funktionerna fungerar... Mailen kommer in på mobilen samtidigt som på datorn och så...

    Tacksam för er tid!
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag upplever lite samma problem som dig, för om jag förstår dig rätt så använder du Gmail appen på din telefon?

    Jag kan ta bort ett mail i Gmail appen på min mobil, men senare när jag kollar Gmail i webbläsaren så finns mailet kvar där.

    Är det samma problem som ditt? :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Det där var en väldigt förenklad text över mitt problem JA! :) Det är exakt så ;) Vet inte varför jag aldrig försökt googla upp problemet, var nog bekväm och tänkte fråga på Swedroid... Typ på tredje försöket så hittade jag lösningen, och jag känner mig som världens rikspucko (är väl antagligen det) som prövade ALLT utom detta...

    Lösningen för mig var i allafall det enklaste och det första man ska göra:

    Inställningar > Appar > Gmail > Rensa Data/Rensa Cacheminne!
    Pröva det du också! :P

    Tack för er tid gubbar! Nu ska gnällgubben sluta fråga mer om detta problem! :)
     
    Last edited: 14 okt 2012
    brobjo gillar detta.