Problem: Go Launcher EX ej kompatibel med diverse appar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bbn, 13 okt 2012.

  1. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har använt Go Launcher EX ett bra tag nu, gillar den bättre än LauncherPro. Men jag stöter på en hel del jobbiga problem med den. Ibland laggar Chrome ihop så fort jag ska kommentera nånting på facebook. Dvs tangentbordet slutar svara. Brukar lösa det genom att trycka på mittenknappen, sen avsluta Chrome via uppgiftshanteraren.

    Sen ibland kan telefonen lagga ihop bara jag är på någon utav mina 5 hemskärmar, går itne att göra nånting alls. Så brukar stänga av skärmen och vänta 20-30 sek, sen slå på den igen och då kommer det upp en ruta att Bankdroid har stoppats. Detta har även hänt med Ruzzle (Rumble).

    Jag börjar tro att det är kompatiblitetsproblem med Launchern, kan det vara så?

    Väldigt frustrerande dock. Facebook kan jag visserligen köra via appen istället, då laggar det aldrig ihop när jag kommenterar nåt. Men gillar det bättre via Chrome faktiskt.

    Chrome kan även lagga ihop vid andra tillfällen, oftast så fort jag ska skriva i någon sökruta eller liknande.

    Och jag har senaste android, 4,04. Nyligen haft den på lagning så den är systemåterställd ett par gånger (både före och efter reperation) så felet kan inte ligga där iaf.

    Är det någon där ute som upplever samma problem som mig? Vill helst inte köra med Touchwiz då jag tycker det är grymt fult, samt möjligheten att custom-modda utseendet efter mitt egna tycke är lite svårare då.

    Tror även dessa problem uppstod ibland med LauncherPro, kan dock inte minnas helt säkert gällande det.

    Aja, wall of text som vanligt. Vore ytterst tacksam för svar iaf:) Ha de gût!
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Alla dessa appar har redan en tendens till att lagga en del och hänga sig och så... Har själv GO Launcher och ibland kan dessa appar bete sig mysko, men tror nästan att det inte har med GO att göra tyvärr! :P Kanske värt att pröva någon vecka med annan launcher dock, när man orkar :P
     
  3. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Alright, men har du någon aning om chrome brukar hänga sig vid skrivning i sökrutor/kommentarsfält på facebook då? Eller är väl själva tangentbordet som hänger sig. Dock inträffar de bara med chrome, inte med samsungs egna webbläsare så gissar på att felet ligger hos chrome :P

    Men ja, får ta och testa Nova Launcher eller nåt liknande, men som du säger... när jag orkar.. haha
     
  4. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Chrome laggade för mig före och efter jag installerade GO, har gett upp chrome nu och gått till originalläsaren istället.
     
    Arbu11 och bbn gillar detta.
  5. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ah, ok. Tråkigt att det ska vara så :/
    Ska ge den ett tag till, sen får det nog bli orginalet igen
     
  6. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Chrome laggade för mig med. Kör stock nu.
    Apex och Nova tycker jag spöar GO launcher rejält förresten...
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Många som tycker det... Har dock ej vågat ta steget över dit :$ Ska ge dem en chans nån gång, men jag gillar GO Launcher så mycket :$
     
  8. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Går ju att testa dom först utan att rensa bort Go... Ångrar du dig finns ju backupen kvar. :)
    Jag kör Apex pro sedan jag fick ICS... Laddade hem Nova när Apex totalkrashade efter en uppdatering...som du säkert sett noterats här på Swedroid. :)
    Men Apex var tillbaka inom ett dygn o funkar nu felfritt igen.
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Haha ja givetvis, men man är så fäst vid GO så... Har ju prövat Nova och Apex i typ... En kvart totalt XD Men hittade DÅ inget som jag fastnade för (var väl nån månad sen) :P

    Hehe jo, jag såg det på Swedroid XD