Tips: Android 4.0.4 nu släppt till samsung galaxy s2 lte

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av ergotype, 4 okt 2012.

  1. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nått nytt angående uppdatering från Tele2??
     
    rickard_nr1 gillar detta.
  2. vos262

    vos262 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Senast innan Torsdag 25/10 enligt vad Tele2 blivit lovade av Samsung.
     
    rickard_nr1 gillar detta.
  3. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tackar för det.
    Nice!
     
  4. ErniE

    ErniE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jaha?! När fasen skall den komma till Tre då? Om jag känner tre rätt om typ en månad till :P
     
  5. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Visste inte ens att 3 har Galaxy S2 LTE?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. e7tor

    e7tor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad är det som är lovat? Att Tele2 ska ha fått uppdaterad kod av Samsung? Eller att Tele2s bloatware ska läggas in av Samsung till den 25e? Borde det inte vara tvärtom? Att Tele2 lovat Samsung att släppa uppdateringen till den 25e?

    Eller menas att Tele2 är klar och OS (inkl bloatware) är skickat till Samsung o att Samsung ska sitta o hålla på den ett par veckor för skojs skull?
     
  7. vos262

    vos262 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så är det enligt Tele2
     
  8. ErniE

    ErniE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hmm my misstake... trodde jag hade hamnat på galaxy note forumet av någon anledning! :)
     
  9. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är bland annat därför det är bra att ha en uppdaterad profil....
     
  10. Matnil

    Matnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    låter ju lovande att uppdatering är på gång:) Men jag är riktig noob, hur hittar jag uppdatering via kies? Har tele2 så det är ju ingen brådska än:P

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  11. Yayyeman

    Yayyeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Över Kies räcker det med att du kopplar telefonen till datorn så söker den själv.

    Men uppdateringen går säkert ut automatiskt ota. Om du går in i inställningar - Om telefonen och har automatisk uppdatering ikryssad.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  12. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan det vara dags snart?
     
  13. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag tror jag vill skrälla och låta bli att uppdatera :) jag har som sagt inget problem med min telefon

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  14. 4x12Tum

    4x12Tum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har du tillgång till 4G ?
    Min tappar mottagning en stund titt som tätt när jag är i ett 4G område, är jag inte det är telefonen Klockren! :-)
     
  15. RockyM

    RockyM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ice cream?

    Senast innan den 25/10..

    Var det 2012 eller är det 25/10 2013?
     
  16. vos262

    vos262 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det framgick inte.
     
  17. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag kan tappa 4G för kort stund i början av en koppling på LTE. Då kommer jag till H+, 3G eller E. Men när jag varit på 4G ett tag är den väldig stabil och sen tappar jag inte total täckning som vissa av er uppger.
    Min telefon e mycket mindre felfri.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  18. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som det ser ut just nu så kan vi vänta ytterligare 2-3 veckor innan update släpps... Vad trött man blir...

    Jag har stora problem med min telefon också... Måste starta om den flera ggr/dag.

    Väldigt ofta får jag "ingen tjänst " eller liknande felmeddelande. Ofta sitter det en cirkel uppe i högra hörnet (där staplarna sitter) som är struken... Det hjälper inte att flytta på telefon eller göra något annat .. den kommer inte fram. Man måste starta om den för att den ska börja fungera. Har varit på reparation 3 ggr och de bytte kretskortet 2 gånger men det hjälper inte. Det händer även om jag står mitt i centrala Jönköping där det finns både 4 och 3 G.

    När det gäller surfing så kan jag få samma fel som de andra.. att den kopplar inte upp sig och visar att det inte finns någon uppkoppling eller liknande.

    Ganska irriterande och hoppas verkligen att uppdateringen löser problemet, annars åker den på reparation igen och då byter jag telefonen. Det blir 4-de gången för samma fel vilket kan tyckas tillräckligt stark skäl för att få byta telefonen ( få en ny)
     
    Last edited: 25 okt 2012
  19. cholzz

    cholzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snackade med en kille på Phonehouse där jag köpte min mobil tsms med ett tele2 abonnemang och han sa att den måste lämnas in minst 3 (eller 4 kommer inte riktigt ihåg) gånger för att man ska kunna reklamera den. Vad det gäller 4G för mig är det så att det tar lite tid efter att jag ställt in 4G:et att hitta 4G nätet men när det väl är hittat då flyter det på ganska bra. En annan fråga som jag undrat över är hur folk kan komma upp till 98.9 mb/s eller vad det var jag läste i en annan tråd. Det högsta jag kommer upp till är 13-14 mb/s och då har jag testat på olika ställen i staden (lund). Jag kan också påpeka att jag tidigare hade en massa problem med luren att den ibland startade om sig, kunde avsluta samtal helt random, gps:en var dålig och som pricken över i:et fick jag reklam i min "newstabb". Det jag gjorde som löste mycket av mina problem var att göra en hardreset på mobilen och den blev som en ny mobil. Reklamen i "newstabben" vet jag nu i efterhand att det måste ha kommit från någon av de appar jag laddat ner via Google Play butiken men gps:en och mobilen generellt fungerade finfint efteråt!
     
  20. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Tjena. Jo jag laddade upp en skärmdump när jag fick in 98.86mbit/s nedladdning. Det var dock i en del av Johanneshov som var känt för mig och flera att där fick man bra mottagning. Det var ändå ett tag sen. Stockholm har ju varit mest prioriterad att ha 4G-master och utvecklingen gick fort fram. De ökade den teoretiska möjligheten från 80 till 100 ungefär vid den tidpunkten när jag testade. 80 var ju teoretisk max för telefonen när den var ny. Det ingår troligen fatkorer att man ska vara i Stockholm och att trafiken ska vara låg för att få den "teoretiska maxhastigheten" som antagligen Lund inte kan få in praktiskt. Jag tror att trafiken har ökat i 4G och idag kommer jag aldrig över 50mbit/s innanför tullarna eller i Johanneshov. 25-35 är det vanligaste för mig vid nedladdning. Det känner jag inte ger någon upplevelseskillnad vid över 50. Däremot tycker jag att uppladdningen har förbättrats. Nu får jag allt oftare över 10mbit/s och ping är mellan 10-25, vilket är ruskigt bra som märks i upplevelsen. Det får jag alldrig med Highspeed H+.

    Kul att din telefon fungerar bra iaf. Det känns som ett stort mörker bland våra telefoner att i princip alla är fel på. Visst, man ska väl inte behöva göra en hardreset. Min funkar också bra. Men det är väl så det blir när man har en telefon som e färsk i en ännu färskare teknik. S3 LTE verkar ha samma problem så det är väl 4G det är fel på. Hoppas det åtgärdas snabbt.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
    cholzz och Hellplant gillar detta.