Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Blodgrape

    Blodgrape Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vore inte dumt med funktionen att man skulle kunna kopiera ett kontonummer för att senare klistra in i ett sms eller dylikt.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Liato behöver se HTML-koden för sidan som visar saldo och desponibelt belopp.


    Det påminner mig förresten om att appen nog skulle behöva stöd för att skilja mellan tillgodo och skuld. För mig (med Nordea) så adderas mina konton med skulden på mitt lån...

    Har jag alltså två konton med t.ex. 10 000 och 15 000 och sen ett lån på 25 000 så tycker den att mitt totala saldo är 50 000.

    Och det är ju inte riktigt rätt. Iofs så syns det bara i appen, inte i widgeten, men ändå.

    Vet inte hur man borde hantera det bäst, kanske bara skippa den där summeringen, eller att man kan välja vilka av "kontona" som skall vara med i summeringen?
     
  3. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jepps, 5 sekunder funkar också. Verkar bara vara 10 sekundersinställningen som b0rkar ur.

    ~ Sent from my Android phone ~
     
  4. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en liten bugg att rapportera. Om man har två stycken widgets på samma sida och har funktionen för att dölja saldot efter en viss stund påslagen, så döljs endast saldot på den först tillagda widgeten. På den andra widgeten så står saldot kvar i klartext utan att döljas. Vid ominstallation fungerar det ett tag men sedan tar det inte länge innan effekten uppstår igen. Jag kör en Galaxy Nexus med 4.1.2.
     
  5. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har 5 på samma sida som alla döljs efter 5 sekunder. Påverkas inte av buggen du rapporterar.

    Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio via Tapatalk 2
     
  6. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    1.9.2-RC1:
    * Fix för Länsförsäkringar - Bankdroid använder nu samma api som Länsförsäkringars egna app. Det betyder tyvärr att man inte längre kommer kunna se fonder (och lån?) men att det kommer vara lättare att uppdatera implementationen om Länsförsäkringar går någon ändring.

    Jag råkade låsa mitt egna konto idag så jag har inte kunnat testa mina senaste kodändringar. Har inte heller haft möjlighet att testa inloggning med WWW-knappen.

    [​IMG]
     
  7. Lasse-hatten

    Lasse-hatten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack! Nu saknas bara ICA.
     
  8. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Väntar fortfarande på att nån ska skicka in ny data för ICA.
     
  9. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick du min fil för Skodakortet liato och gick det att använda?
    Skodakortet funkar inte i senaste filen heller nämligen. Inte för mig i alla fall.

    Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio via Tapatalk 2
     
  10. hwaide

    hwaide Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får fortfarande ej mitt LF konto att funka... felmedelande användarnamn/lösenord felaktigt/matchar ej...
    Mvh
    Håkan


    EDIT:
    Funkar med format på användarnamn ååmmddxxxx, ej som appen efterfrågar ååmmdd-xxxx

    Sweet!
     
    Last edited: 22 okt 2012
  11. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Avanza mini verkar slutat fungera.
    Får upp "inga konton funna". Finns det något jag kan göra för att hjälpa?
     
  12. Swendroid

    Swendroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    LF funkar inte för mig oavsett hur jag skriver användarnamnet (formatet xxxxxx-xxxx är dessutom felaktigt): "no content to map due to end of input och sen babbel om apache och inputstream"

    Skickat från min Fantastiska Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  13. tomas

    tomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Länsförsäkringar blir skumt. Det blir ett felmeddelande när man lägger till ett nytt konto (har skickat skärmdump), det fungerar inte att uppdatera ordentligt (det blir inte rätt siffror i gränssnittet och det kommer ett felmeddelande) men en gång i kvarten när den uppdaterar automatiskt blir siffran rätt i notifikationsfältet, men inte i översikten. Swedbank fungerar fint.
     
  14. totoo

    totoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Det stämmer att lånen försvann, vilket är väldigt synd då lånen är kanske viktigare än mina konton. Jag vet inte vad som är bäst nu, det kanske är värt att ha en gammal version av bankdroid tills vidare. Man kan ju hoppas att att LF förbättrar sin egen app, men det är synd att det blev såhär, nu blev tyvärr bankdroid en lite sämre app i mina ögon.
     
  15. Boff

    Boff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man nedgradera till en tidigare version någonstans?
     
  16. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  17. Boff

    Boff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. bugfix2k

    bugfix2k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har nyligen installerat en CM ROM på min Desire HD. Det är CM10 - JellyBean 4.1.2.

    När jag försöker uppdatera saldo på mina konton får jag upp ett utropstecken brevid varje och saldona uppdateras inte. Någon som har tips om vad som kan vara fel?

    adb logcat på min device ger följande vid det exakta tillfället jag trycker uppdatera:

    Kod:
    W/System.err(13386): javax.crypto.BadPaddingException: pad block corrupted
    W/System.err(13386): 	at com.android.org.bouncycastle.jce.provider.JCEBlockCipher.engineDoFinal(JCEBlockCipher.java:701)
    W/System.err(13386): 	at javax.crypto.Cipher.doFinal(Cipher.java:1111)
    W/System.err(13386): 	at net.sf.andhsli.hotspotlogin.SimpleCrypto.decrypt(SimpleCrypto.java:62)
    W/System.err(13386): 	at net.sf.andhsli.hotspotlogin.SimpleCrypto.decrypt(SimpleCrypto.java:35)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.banking.BankFactory.banksFromDb(BankFactory.java:351)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.DataRetrieverTask.doInBackground(DataRetrieverTask.java:75)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.DataRetrieverTask.doInBackground(DataRetrieverTask.java:1)
    W/System.err(13386): 	at android.os.AsyncTask$2.call(AsyncTask.java:287)
    W/System.err(13386): 	at java.util.concurrent.FutureTask.run(FutureTask.java:234)
    W/System.err(13386): 	at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1080)
    W/System.err(13386): 	at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:573)
    W/System.err(13386): 	at java.lang.Thread.run(Thread.java:838)
    W/System.err(13386): javax.crypto.BadPaddingException: pad block corrupted
    W/System.err(13386): 	at com.android.org.bouncycastle.jce.provider.JCEBlockCipher.engineDoFinal(JCEBlockCipher.java:701)
    W/System.err(13386): 	at javax.crypto.Cipher.doFinal(Cipher.java:1111)
    W/System.err(13386): 	at net.sf.andhsli.hotspotlogin.SimpleCrypto.decrypt(SimpleCrypto.java:62)
    W/System.err(13386): 	at net.sf.andhsli.hotspotlogin.SimpleCrypto.decrypt(SimpleCrypto.java:35)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.banking.BankFactory.banksFromDb(BankFactory.java:351)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.MainActivity.refreshView(MainActivity.java:152)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.DataRetrieverTask.onPostExecute(DataRetrieverTask.java:129)
    W/System.err(13386): 	at com.liato.bankdroid.DataRetrieverTask.onPostExecute(DataRetrieverTask.java:1)
    W/System.err(13386): 	at android.os.AsyncTask.finish(AsyncTask.java:631)
    W/System.err(13386): 	at android.os.AsyncTask.access$600(AsyncTask.java:177)
    W/System.err(13386): 	at android.os.AsyncTask$InternalHandler.handleMessage(AsyncTask.java:644)
    W/System.err(13386): 	at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99)
    W/System.err(13386): 	at android.os.Looper.loop(Looper.java:137)
    W/System.err(13386): 	at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:4931)
    W/System.err(13386): 	at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method)
    W/System.err(13386): 	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:511)
    W/System.err(13386): 	at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:791)
    W/System.err(13386): 	at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:558)
    W/System.err(13386): 	at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)
     
  19. sweper

    sweper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nordea fungerar inte på senaste versionen pga captcha. ville bara meddela detta.
     
  20. oskla129

    oskla129 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia V
    Vad för typ av data behöver du?
    Jag har försökt lite själv men ännu så länge så får jag exception när jag försöker logga in. Vet inte riktigt varför.