Diskussion: Frågor och svar!

Diskussion i 'Xperia P' startad av chuck norris, 30 maj 2012.

  1. Laputa

    Laputa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    Jelly Bean då, tror ni att den kommer till P?
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Hur gjorde ni andra med skärmskyddet som följde med. Satte ni på det eller kör ni naturellt dvs. enbart med splitterskyddet (satte på det extra skyddet på min tidigare x10 mini, men det såg bara fult ut).
     
  3. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag satte inte på det medföljande skyddet. Min erfarenhet från Xperia Ray är att det skydd som redan sitter monterat på Sonys mobiler är tillräckligt bra.

    Tiden får utvisa om jag har rätt eller fel.
     
  4. clarken

    clarken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Prime

    Jag satte på skyddet men jag visste inte att det redan satt ett splitterskydd på redan.. Fick på det rätt bra och det märks inte att det är där.
     
  5. sulfobus

    sulfobus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    "Sony Mobile has this morning confirmed that Android 4.1 Jelly Bean for its new Xperia devices (Xperia T, Xperia TX and Xperia V) will start to receive the update from the middle of Q1 2013. Sony Xperia devices that launched earlier this year including the Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go and Xperia J will be upgraded to Android 4.1 in “due course”. Looks like Xperia miro, Xperia tipo, Xperia sola and Xperia U users are excluded."

    http://www.xperiablog.net/2012/10/1...-xperia-devices-rolling-out-from-mid-q1-2013/
     
  6. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hmm, är möjligheten till videoredigering borttagen?
     
  7. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt ett problem med min XP som rör WiFi.

    Då jag precis har varit på resa har det relativt ofta surfats på olika trådlösa nätverk. Det som jag dock märkt är att när telefonen väl har kopplats upp mot ett nätverk och är inloggad på det har jag inte kunnat stänga av Wifi:n igen, iaf inte så att det syns i telefonens meny.

    Lösningen har varit att jag har fått stänga av wifi i menyn en gång (det indikeras inte när jag senare går ur menyn) och sen stänga av mobilen. Vid återstart har sen wifi varit avstängt och jag har kunnat koppla upp mot annat trådlöst nätverk.

    Mycket irriterande och underligt problem då det i princip har inneburit att jag har fått starta om mobilen varje gång jag har velat koppla upp mig mot ett nytt trådlöst nätverk.

    Har någon motsvarande problem och förslag på lösning?
     
  8. sulfobus

    sulfobus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan du inte ta bort (glömma) det nätverk du inte vill koppla upp dig mot igen? Tryck och håll nere på valt nätverk för att ändra dem.
     
  9. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var just det jag inte kunde göra. Trots att jag gick in på aktuellt nätverk och tryckte i att jag ville glömma det kvarstod uppkopplingen mot det, eller iaf indikerade telefonen så. Likväl kunde jag röra mig till andra sidan staden och telefonen indikerade fortfarande att den var uppkopplad mot tidigare wifi, trots att så uppenbart inte var fallet.

    Jag har dock inte lyckats återupprepa problemet här hemma, utan mot mina hem-wifi tycks luren fungera utmärkt och som det är tänkt.

    Icke desto mindre var det ganska frustrerande när jag var på resande fot.