Bra podcastspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dartanjang, 9 okt 2012.

  1. Dartanjang

    Dartanjang Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad använder ni för podcastspelare? Jag har tittat runt och provat ett par stycken och den jag tycker bäst om är BeyondPod Podcast Manager. Problemet är bara att gratisversionen går ut snart och hela programmet kostar 46:-. Jag tycker det är i dyraste laget för en app faktiskt.

    Har ni några andra förslag på bra podcastspelare? Det enda kravet jag har egentligen är att man ska kunna importera sina egna mp3-filer (de flesta jag har provat kan bara spela upp "feeds" typ) och sen att den ska "komma ihåg" var man var. Dvs har man lyssnat en timme och börjar lyssna på någon annan podcast så ska den fatta att återuppta där man var om man börjar lyssna på den första igen (annars kan jag ju lika gärna lyssna i winamp).

    Så vad säger ni?
     
  2. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    +1 på pocket casts, den lämnar inget aty önska.

    tptlk
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Kör med BeyondPod, klart värt pengarna eftersom jag använder den flera timmar om dagen. :)

    Lite rörigt gui kanske men den enda podcast appen som sköter sin bakgrunds service korrekt. Alla andra jag testat låter sin service ligga och köra även när man inte lyssnar på något för all evig framtid vilket drar ner prestandan på hela mobilen.
     
  5. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag hade nog bara laddat ner en version av Listen (sök på Listen.apk), den som Google tidigare utvecklade men la ner. Gillar den eftersom jag styr allt genom Google Reader där jag spenderar en större del av min vakna tid. Trist att den inte utvecklas längre, men samtidigt så gör den precis vad den ska.
     
  6. Ante83

    Ante83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon som har testat OneCast och kan ge ett utlåtande? Ser riktigt snygg ut men har inte lika högt betyg som övriga.
    Det jag egentligen behöver är att det går att ladda ner podcasts och sedan lyssna på, och kanske kunna prenumerera på pods också. Det borde den väl kunna klara?
    Men vad är det den saknar jämfört med de andra? (eftersom den har sämre betyg)

    Har provat Beyondpod och Podkicker men gillar ingen av dom pga fult och rörigt UI.
     
  7. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag röstar också på Beyondpod. Värt slantarna om man lyssnar mycket. Fungerar med googel reader/listen.
     
  8. fedor

    fedor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag använde förut hapi podcast https://play.google.com/store/apps/details?id=ait.podka
    Vilket fungera precis som jag ville. Dock har den tyvärr fått problem på en del podcast fedds där den inte kan ladda ned avsnitt och inge uppdateringar lär komma

    Har testat Podkicker Podcast men den har ingen funktion för att automatiskt ladda ned nya avsnitt.
    Finns det verkligen ingen vettig podcast app som är gratis ?
     
  9. unehed

    unehed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vill också slå ett slag för Pocket Casts. Har testat bl.a. Doggcatcher och Podcasts på iPhone men ingen är lika bra som Pocket Casts. Den är snygg, enkel och välfungerande.
     
  10. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER