Diskussion: Samsung vägrar fortfarande Hjälpa Devsen eller göra det dom lovat.

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Franggio, 19 okt 2012.

  1. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Först o främst så är jag smått chockad över att jag inte sett en sån här tråd tidigare då jag ansett att det mest matnyttiga från XDA brukade dyka upp här för eller senare. Eller så har jag bara missat och jag sökte på helt fel saker i forumet. Iaf on to topic so to speak.

    För ungefär 10-11 månader sen så upptäckte Devsen på XDA en riktigt dålig eMMC bug i Samsungs firmware. Den här buggen påverkade bara dom som körde Samsungs stock kernel med eller utan root eller var baserade på den till Samsungs Exnynos baserade telefoner. Buggen i fråga bricka din telefon, gick inte ens att väcka liv i dom med en jig eller jtag.

    Samsung lovade att fixa detta och pratade med codeworkx på XDA(partial source). Samsung lyfte inte ett finger för att fixa detta och mycke rantande kom upp utav folk som inte visste något i försvar till Samsung(partial source).
    Men till slut så hände det. Samsung sa att dom släptt fixar i dom nya firmware uppdateringarna.

    Istället så upptäckte devsen på XDA att Samsung ännu en gång snackade mer än dom gjorde. Tråden dom diskuterar fixen. Detta var 1 månad efter Devsen upptäckt buggen. Men då kan man tänka sig att "fixen" en månad senare är väl ganska bra jobbat? Nej Problemet här är nu att den så kallade fixen gjorde inte ett jota.

    Utan istället så spred Samsung eMMC buggen, medvetet?

    Till telefoner som tidigare inte var påverkade utav detta. Med andra ord mer snack och verkligen, ursäkta min mor har uppfostrat mig till att aldrig kalla någon för en idiot men ni förstår. Så nu allt rullar för Samsung media har inte snappat upp problemen alls knappt communitiet heller. Devsen håller det verkligen professionellt med Samsung. Men dom inser problemet och startar en petition som endast Devsen skriver på.

    Tyvärr så faller detta för döva öron hos Samsung. Men iaf, allt är bra Samsung dom har insett hur mycket vi Älskar deras S2 och alla dess modeller över hela världen och nu äntligen så skall uppföljaren SGS3 komma ut. Den kommer och den har inte ett spår utav eMMC buggen så äntligen har dom fixat det.

    Se det händer ännu mer saker, dom lovar en fix för eMMC buggen dom har tabbat till sig o kodat in. Vi väntar på Fixen och vi väntar inte länge den kom. Till dom Telefonerna som inte var påverkade utav detta. Med andra inte ett dugg har hänt.

    Detta ligger och pyr ett tag hos devsen på XDA och många vet inget om det hela. Till slut så får dom nog. Domgör informationen tillgänglig för de dödliga som besöker XDA, codeworkx på XDA svär att aldrig utveckla för en Samsung telefon igen och går över till Sony och jobbar endast med Open Source oems(inte helt open open men dom leverarar drivrutiner öppet så man kan utveckla något eget över/i funktion med dom).

    Då Samsung hade, enligt deras känslor, utnyttjat XDA i ett PR trick och lovat mer än dom levererat. AntonLiv92 på XDA startar en tråd på XDA där allt diskuteras. (Specifikt inlägg som hålls uppdaterat och länkar till sidor där ni kan hjälpa till om ni så önskar). Till att börja med så vela Devsen endast ha drivrutinerna till vissa funktioner inom Samsungs Exynos chip och den utlovade eMMC buggen fixad som dom lovat. Men nu när communitiet pratar så kräver vissa av oss mer. Vi kräver att Samsung håller samma standar som Sony(utan att ens blivit tillfrågade) och TI håller när det gäller OpenSource projekt inom android.

    Vi kräver inte att dom öppnar alla vägar in i sitt chip men att dom dedikera till att släppa drivrutiner inom rimlig tid och håller sitt Originella löfte att ge support till devsen med detta.(intervju med codeworkx som intygar detta).

    Som sagt, jag yrkar inte på att ni skall köpa en annan telefon än Samsung om ni gillar det. Men om ni gillar att flasha in custum roms i era telefoner så är Exynos baserade telefoner ett riktigt dåligt val. Och nej kangers får inte "exklusiv" support från Samsung och gör bättre rommar än CM teamet(ursäkta men såg x antal, referens till min mors uppfostran, påstå detta).

    Så med Andra ord. Samsung har inte hållit sitt ord och utsätter alla, med äldre telefoner, för en en reell risk att bricka sina telefoner bortom all hjälp. Och detta är en orsak varför våra Exynos baserade telefoner inte har tv-ut eller radio som våra kusiner på andra sidan pölen har.

    Huvud tråd för SGS3 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1925709


    Huvud tråd för SGS2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1929188

    MVH en besviken Samsung älskare.

    PS. Ber om ursäkt för min dåliga grammatik och möjliga stavfel då Svenska är mitt tredje språk och jag använder det endast i tal i min vardag.

    PPS. Lägg gärna till mer information för jag har antagligen missat en hel del.


    Edit: Min kusin är tillräckligt full nu så hon inte ska bli förbannad över att jag pillar på "internettet" istället för att fira hennes andra bröllop med samma karl som vi fira för 10 år sedan.
     
    Last edited: 21 okt 2012
    Ascii, wuqqs, Davil och 2 andra gillar detta.
  2. Peter_i_Gefle

    Peter_i_Gefle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Detta inlägg skulle behöva mer styckeindelning
     
    Franggio och wuqqs gillar detta.
  3. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen som hindrar dig.
     
  4. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ta inte illa upp, men han har rätt. Det är ju viktigt det du skriver, men allt är en enda stor textmassa som verkligen var skitjobbig att läsa igenom, och om folk tröttnar efter en tredjedel så missar du ju målet att få folk uppmärksamma på problemet.

    Så, som sagt, eftersom det är ett viktigt inlägg du gör, och du startade tråden så se till att editera ditt inlägg lite så når du fler som orkar läsa igenom det.
     
  5. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är ett problem. Jag har inte tid. Får försöka senare.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  6. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    du tappa mig vid hej haha

    annars bra väl..
     
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
  8. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jarrå! Saker kommer släppas under de kommande veckorna enligt föreläsaren!

     
    Last edited: 21 okt 2012
    Davil och teXmeX gillar detta.
  9. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Det ser ju mycket lovande ut! Jag håller tummarna.

    Fullt stabil CM10 skulle sitta fint :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Klargörande från en person i CyanogenMod Teamet:

     
    Last edited: 21 okt 2012
  11. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    mm, man får se. Det är Samsung som sagt. För många brutna löften.
     
  12. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

  13. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Problemet är att dom, det dom släppt IGEN, är gammalt crap som inte fungerar.
    Samt att det inte är det dom lovat. Det är för deras quad lurar. Problemet är att 4x serierna inte är helt lika och mycket måste skrivas om för att det skall funka till tidigare 4x serier utav Exynos.

    Men som sagt man vet inte än, vet bara att det som hitills är släppt är lika med en lögn.

    För en riktig förklaring utan alla tekniska termer utav även det som laymen kan läsa så föreslår jag att ni läser entropy512's inlägg i G+

    https://plus.google.com/u/0/101093310520661581786/posts/2cg15yNan1J
     
  14. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja jag ser det nu... Vad i h***ete kan de ha för motiv till det? Det kommer ju bara att reta devs och de som inte är intresserade av denna utveckling kör stock och bryr sig inte??
    För vem är denna release ??

    Förstår inte sammys motiv???... men som en av mina husgudar LGWP skulle bara sagt " I det här skedet är motiv bara ett njutningsmedel för överklassen"
     
  15. Franggio

    Franggio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Alltså som jag ser det så är det en fråga om pengar.

    Varför bry sig om sina äldre enheter när man redan har en ny ute som folk kan köpa istället?

    Enda orsaken jag kan se. Eller så är Samsung korea verkligen efterblivna i hur resten av världen fungerar....kanske är en obstinat gammal koreansk företags grej om man kollar till LG med. Eller så är det någon annan idiotisk grej ingen annan än någon Samsung korea chef vet om.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2