Fastnar på Verifying Information vid upgradering till ICS

Diskussion i 'Desire S' startad av yzfr1, 21 okt 2012.

  1. yzfr1

    yzfr1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag försöker uppdatera min Desire S som kör 2.3.5 till den nya ICS-ROMen som HTC har släppt på htcdev (RUU_SAGA_ICS_35_S_HTC_Europe_14.01.401.2_Radio_20.76.30.0835_3831.19.00.110_release_275068_signed).

    Jag kör XP och har installerat den senaste HTC Sync från HTCs websida (för att få drivrutiner). Oavsett vad jag gör så fastnar den hela tiden på "Verifying information on your android phone. Please wait...". Jag har låtit den sitta där ett par timmar utan att den fortsätter. Jag får inget som helst felmeddelande.

    När jag startar HTC Sync och ansluter telefonen så visas den som "ansluten" i programmet utan problem. Jag har testat att köra installationen både medans HTC-Sync har varit på och ha telefonen i HTC Sync Mode, och att köra den med programmet avstängt och telefonen i Charge Only Mode. Telefonen har självklart USB Debugging påslaget. Jag har också testat att stänga av AV och brandvägg, samt att återställa telefonen till fabriksinställningar. Har inte gjort någon skillnad.

    Telefonen är inte rootad och är S-ON. Jag har testat att starta om både telefon och dator ett antal gånger (telefonen både med fast boot och vanlig) utan att få det att fungera.

    Jag hittade en liten loggfil i C-roten som installationen genererat. Innehållet i den är följande:

    Idéer någon?

    Ps, har gjort trådar både hos xda-developers och stackexchange utan att få några svar, men jag tänkte jag skulle prova här också.

    http://android.stackexchange.com/questions/32121/stuck-at-verifying-information-when-updating-to-ics
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=33045016
     
  2. yzfr1

    yzfr1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades till sist, problemet var att fastboot- och adb-verktygen som följde med HTC Sync inte fungerade som de skulle, löste det genom att ladda ner och installera Android SDK Tools och lägga platform-tools-katalogen i path samt ta bort HTC Sync från path.

    Problem löst.