Diskussion: Medföljande hörlurar och ljudkvalite

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av ikonane, 22 okt 2012.

  1. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Diskussionen har snuddats lite i en annan tråd, men hur är ljudkvaliten i telefonen jämförelsevis med konkurrenternas telefoner?
    De medföljande hörlurarna är hemska i alla fall, dåligt ljudkvalite, passar dåligt och min högra glappar där mikrofonen sitter, kan man reklamera endast hörlurarna på något sätt?
    Någon annan som kan tipsa om ett bra par som man kan byta ut dem mot, självklart då också med mik-funktion?
     
  2. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Beror på vilket ljud man vill ha. Jag har följande.
    http://www.netonnet.se/art/ljud-och...dre/beatsbydrdre-beatstour-black/176003.5695/
    Kan spela på så att jag får ont med dessa. De har ControlTalk så det är bara knappen i mitten som funkar på Android lurar.
    Har blivit bortskämde med studiolurar när jag lyssnar via dator så jag använder inte dessa så ofta längre. För tung bas.
    Jag ska ta och göra ett lite mera ingående ljudtest så jag kan bedömma kvaliteten på telefonens ljudutgång... Inte gjort det på Note 2.

    SGS2 misslyckas med detta test. Men Note 2 klarade det rätt ok. http://www.audiocheck.net/Audio/audiocheck.net_aliasingcheck_44100.mp3
     
    Last edited: 22 okt 2012
  3. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är hörlurarna trasiga ur boxen ska du självklart reklamera dessa. Att hörlurar som följer med en lur är kassa är väl snarare regel än undantag. Man får se det som en bonus att tillverkarna ens skickar med dom. Klipsch s4i kanske kan vara ett alternativ, har vad jag sett fått bra recensioner och ligger rätt bra i pris. Har själv föregångaren s2i och är väldigt nöjd med dom. Har tjänat mig väl i snart 2 år :)