En ny Spotify-tråd..hindra stream via 3G..

Diskussion i 'Frågor och support' startad av söder, 24 apr 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Sitter med en Nexus One, som är inställd på att koppla ner från Wifi efter ett tag skärmen har stängts av.

    Jag hade idag satt på ett album på spotify, ett som jag INTE hade syncat för offline, och började lyssna när jag var uppkopplad på wifi.

    Sedan lät jag telefonen ligga, och fortsatte lyssna.

    När jag sedan kom tillbaka, så såg jag att telefonen hade kopplat ner från wifi, och antagligen då låg och streamade via 3G.

    Borde det inte finnas något sätt att vi telefonen att inte koppla ner wifi när man lyssnar på spotify, eller ställa in i Spotify att inte stream:a via 3G, utan bara wifi?

    Tips?

    /Söder
     
  2. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror din mobil kopplade ner Wifi då den var "inaktiv". Ställ in din telefon på att aldrig stänga av Wifi automatiskt.
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo, det vet jag att den gjorde. :) Och så jag vill ha det. Jag vill inte alltid ha wifi på. Eller på är det ju, men inte uppkopplat...

    Men jag tycker inte det är är inaktivt om jag håller på och streamar från Spotify?

    Så antingen att Spotify hindrar telefonens wifi att kopplar ner när man lyssnar, eller om Android i sig inte ska klassa nedladdning som inaktivt.

    /Söder
     
  4. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Be folket på spotify om att lägga till den featuren? :)
    Nu finns den inte afaik.
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Hade ju faktiskt varit bättre om google la till det i android, att inte räkna "riktig" stream som inaktivt. Ok att man kanske vill att den ska vila när man bara ska synca lite, det kan den ta på 3g, men en musikstream liksom.. :)

    /Söder