Fråga: Köpa Galaxy i USA?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av kappy, 23 okt 2012.

  1. kappy

    kappy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, undrar om någon vet om det skulle uppstå några speciella komplikationer om jag skulle inhandla en Galaxy S3 från USA? Den har ju mer ram, och ett mer attraktivt pris. Är det en win/win eller vad lurar bakom dörren?

    Mvh
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Dom har inte samma radiofrekvenser som oss.
    Det är inte samma SoC (den är bara dual core och inte quad core).
    Den är operatörslåst.

    Om du nu verkligen vill köpa den så är väl åtminstone på pappret AT&T den operatör som har frekvenser som matchar våra. Men räkna med att den presterar långsammare än den internationella GT-i9300 i rena CPUkrävande saker.

    Jag skulle istället rekommendera dig att köpa GT-i9305, 4G modellen. Då gör du inga kompromisser. Du får dina 2GB ram, du får quad Core och den finns att köpa på hemmaplan och du kan åberopa garanti hos din återförsäljare. Plus de är enklare :)
     
  3. kappy

    kappy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken stjärna du är. Märkte nu när jag sökte lite att den ligger inne med dual-core bland annat som du säger.

    Fan, har ju suttit med en Iphone 4 i två år och är taggad på att komma in i Android-träsket, men det är ju en djungel att vänja sig vid.

    Är en galaxy rätt att satsa på i dagsläget (begagnad kanske) eller är det någon modell man vill vänta på?
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag kan inte ge dig ett objektivt/oberoende svar på den frågan. Jag har ju gjort mitt val och jag är nöjd. Om jag hade varit i din situation så hade jag köpt en gt-I9300 galaxy s3 eller en gt-I9305 galaxy s3 lte. Där lte modellen har högst prestanda av allt på marknaden just nu fast nästa vecka kommer nya saker igen.

    Sedan har du en ny nexus telefon på ingång. Den stora fördelen med nexus telefoner är att dom får mjukvaruuppdateringar före alla andra.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2