Nu är det verkligen dött...

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Wimz3n, 23 okt 2012.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jaha, då har man tryckt och tryckt på F5 tangenten en gång för mycket. Här är det lika livat som en kyrkogård kl.4 på morgonen. Har hängt här och väntat på kul utveckling eller någon användare som har problem som man kan lösa.
    Men det är...dött...!
    Det är iofs ganska spännande läsning på xda forumet, men det upprepar sig så fort någon fiser i fel riktning. Kan gå lite syrligt till ibland, men det ekar inte lika tomt som här.

    Hoppas inte att alla svenska användare gått och skaffat en nyare telefon. Måste vara någon mer som är bunden till denna telefon. Den är ju även ganska osäljbar så det har ni väl inte lyckats göra.

    Vad är det för telefon det suktas efter just nu? LG Nexus? När, kanske inte.

    Jo, jag har mer än tråkigt..

    Hoppas på mer liv när LG släpper på trycket... imorgon? ...på fredag? ...Jul?
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har kvar min, till mars 2013. Inga fler LG för min del.
     
  3. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    :D I can vote for that :D

    Gjorde oxå misstaget att skaffa telefönen vid lanceringen. Valde mellan att vänta 1 månad på SGSII eller slå till på O2X. Fick rådet på telia i nordstan i januari 2011 (tror jag) att vänta på något gott. Men, dum som jag är så...
     
    Last edited: 23 okt 2012
  4. Saaanden

    Saaanden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Problem finns de allt som du kan hjälpa mig ! :) Hade lagt in en rom för ett tag sen men var sugen på en ny rom för nån vecka sen ! den blev kass så tog tillbaka cm7 som jag hade tidigare, men batteri tiden blev mycket sämre ?!?! hjälp med en annan rom kanske ?
     
  5. orangesanfransisco

    orangesanfransisco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Finns det inga stabila ics roms ännu (dvs lika stabila som cyanogen mod roms)
     
  6. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Kalibrerat batteriet?
    Uppdaterat RIL?
     
    Last edited: 23 okt 2012
  7. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jodå, jag har också kvar min, tills dess att det kommer en nexus som inte är från LG. Men numera så får min 2X mest fungera som mobil sturfpunkt till min nexus 7. :-)

    Det har gått mer än ett år sedan ICS släpptes och LG har fortfarande inte fått tummen ur... Uruselt är bara förnamnet.

    _______
    Skickat från min Optimus 2X via Tapatalk 2
     
  8. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Stabila som cm7 finns det inte. Däremot ska det finnas hyggliga JB rommar ute. Men så länge som LG håller på källkoderna så saknas fortfarande en del i ICS/JB tömmarna. Men förhoppningarna är att det händer grejjer inom en vecka (källkod imorgon kanske)
     
  9. orangesanfransisco

    orangesanfransisco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vi håller tummarna!!
     
  10. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hade faktiskt samma tanke med Nexusen... Men vi får väl vänta på KLP släpp först...
     
  11. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Tror vi behöver ett smärre mirakel... :D
     
  12. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    jag har oxå min kvar. min kommer jag att sluta använda när den dör av sig själv. Bryr mig inte så värst om ICS faktiskt. då jag kör Miui.

    ska jag spela eller nått. så gör jag det på tabletten.
     
  13. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag ser faktist ingen anledning att updatera till ICS egentligen(förrutom att det är kul:P). Cm7 körs väldigt bra och smooth på mobilen med någorlunda bra batteri tid. (ca 15h varav 2,5 h med skärmen på och då är t.o.m båda kärnorna på:))

    Dessutom vill jag tillägga att jag tycker den här telefonen är väldigt tålig. Har tappat den ofantligt många gånger från midjehöjd och även högre utan att något hänt, bortsett från några repor.

    En bra dag kör den även väldigt krävande spel utan problem.

    Forumet på xda-developers är väldigt trevligt att hänga i med massa duktigt och trvligt folk. Forumet är desutom relativt aktivt med nya ROMs och kernels som kommer lite då och då.

    Slutligen är den väldigt noobvänlig då den inte alls går att bricka, vilket har räddat mig några gånger:P

    Så sluta se allt så negativt och var nöjda med det ni har. För mig blir det ingen ny mobil på ett tag i all fall. Dock äger jag ingen surfplatta så det blir kanske en sådan.:)
     
  14. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    MIUI v4.1? Jag dreglar lite iaf :)
     
  15. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Anledning för mig är att jag gärna vill använda bt tangentbord plus att jag skaffat en BT headset Sony MW1 och vill kunna använda det fullt ut.

    Misstolka mig inte, det ÄR en bra telefon hårdvarumässigt. Nästan inga repor, bra prestanda och hygglig batteritid. Synd bara med det klantiga märket där det står LG på.

    Sen kna jag definitivt hålla med om att XDA forumet är guld värd inte bara för rombytare utan för alla med en android :D

    Att telefonen är nästan helt obrickbar är ett stort plus, men kan komma att ändras iom ICS då bootloadern är låst. Jag har läst en del om ICS läckan och flera har varit gruvligt nära en riktig brickning. Det gör ett nöt som jag väldigt nervös...
     
  16. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jo klart man vill ha miui 4.1 :D , men den jag kör nu funkar så bra ändå. Fast man skulle ju inte tacka nej till en JB eller ICS miui.
     
  17. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tror att de till slut kom fram till att den inte alls är låst: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32582210#post32582210
     
  18. Steel

    Steel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här.. eller ja, jag får byta telefon 3 månader innan abbet går ut, dvs 24 december för min del. Så det blir DEFINITIVT ingen mer LG för min del.

    Låt oss säga såhär: jag använder just nu min gamla iPhone 3GS. LG'n har sambon fått att leka/roota/labba med. Jag orkar fan helt enkelt inte med skiten. 3GS'en duger för tillfället. Den funkar bra att ringa med och även twitter/FB/Instagram osv funkar. Det räcker för tillfället. Hellre detta (trots att det är oflexiblet på många sätt) än en lur som råhänger sig och spontant startar om sig varje dag. Även när det kommer inkommande samtal..

    Har inte bestämt vad det blir för ny lur! Finns en del intressanta! Samsung Galaxy S III är ju het, sjukt bra skärm! Min kompis har en och den är helt grym!
    Men vi får se.. :)
     
  19. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. Mitt företagsabb ska förlängas i början på April 2013. Gissa vilket märke jag INTE kommer att välja..

    Att det ska ta en sån förbannad lång tid för ett företag som LG att köra fram ICS till den? Ofattbart. Ursäkta språket, men jag skulle nog kunna göra ett lika bra jobb, anlita några fnask som hackar android, lova kunder lite.. satsa massor på marknadsföring o sen bara glömma kunderna som köpt den...

    Låter det bekant? (Förutom fnasken då :))
     
  20. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    hahaha...frågan är om du har fel med fnasket. de verkar ju vara en hemskt nergången tjack-hora som knackar koden på LG.