ROM: AOKP JB Builds 4.1.2!! Build 3.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Mr.cool, 24 jul 2012.

  1. Flyckt

    Flyckt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag flashade från build 4 till build 5 utan att rensa, och allt funkade som det skulle.
    Det enda "luriga" var att det inställda larmet försvann (märkte jag i morse...).
     
  2. användarnamn

    användarnamn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe, gjorde exakt samma misstag. Har inte stött på några problem hittills, hade inga med 4an heller.
     
  3. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    De brukar rekommendera "wipe cache + wipe dalvik cache" innan flash.
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag håller mig till bygge 4 fortfarande. Inga större skillnader i change loggen, så det är inte värt att riskera min goda batteritid och stabilitet :-)

    tptlk
     
  5. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    haha hade samma problem, som tur var hade jag jobbluren låg brevid som backup!

    Har förövrigt inte märkt av några andra problem och jag flashade utan wipe
     
  6. Isglassmacka

    Isglassmacka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kör build 3, kan jag hoppa till femman utan att rensa? Vore en fröjd om jag slapp göra om hemskärmar och sånt.

    I normala fall testar jag innan jag frågar men har ingen usb kabel för tillfället.
    Ps. Kan någon tala om för mig vad swagger är? Den har en toggle per automatik i romen.
     
    Last edited: 26 okt 2012
  7. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Kirra titanium backup så slipper du göra om saker och ting. Osäker på om man kan göra en dirtyflash från 3 till 5 utan att riskera ngt.

    Ang. swagger, det är bara en knapp som inte gör någonting alls.
    http://forums.androidcentral.com/ve...ning-swagger-aokp-more-specifically-pzm1.html
     
    Isglassmacka gillar detta.
  8. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Milestone 1 ute nu
     
  9. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Skoj. Drog in Milestone 1 men väderbuggen verkar fortfarande vara kvar, jag får fortfarande temperaturen i Fahrenheit.

    Likaså får den för sig att sätta sig själv på ljudlös lite då och då när jag kopplar in headset, oavsett om det är via bluetooth eller 3,5mm.

    Någon som upplever de buggarna även i M1?
     
  10. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag kör en clean installation av M1 och vädret visas i metric, även efter reboot eller uppdatering.
    Dock har jag bara väder på låsskärmen och inte i notifications.

    Headset har jag inte prövat.
     
  11. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Du får kolla i ROM control/sound och pilla i inställningarna där. Med ljudet alltså.
     
  12. Atarih

    Atarih Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har vädret i notification-menyn och det funkar klockrent med grader, även efter reboot osv.
     
  13. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag kör alltid en wipe vid flash, återställer förvisso saker med titanium men det är bara appar/appdata och sms.

    Det är det jag har gjort, eller rättare sagt inte har gjort. Det finns ju alternativ för vad som ska hända vid headset- och A2DP-anslutning men båda står på "No action" och jag har aldrig varit inne där och pillat.

    Odd. Mina väderinställningar nollas lite då och då. Uppdateringsintervall återställs till 60 minuter och Metric-checkboxen checkas ur så att jag får Fahrenheit istället för Celsius.

    Edit: Det verkar ha varit AOKP backup som ställde till det. Jag körde en wipe och drog in JB M1 än en gång men utan att använda AOKP backup och då försvann väderbuggen.

    Ljudbuggen var jag tvungen att gå in och ändra i ROM Control - Sound, aktivera volume panel och sen manuellt klicka på "Do nothing" på både ansluten via 3,5mm och ansluten via A2DP för att den skulle försvinna. Trots att jag inte ens varit därinne och pillat, men det låg väl kvar någon kodsnutt och tyckte annorlunda någonstans. Nu funkar allt som det ska iaf.
     
    Last edited: 11 nov 2012
  14. Calzon

    Calzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Rootade för ett par dagar sedan och kör denna med Franco Kernel 3.0.44 Milestone 6, GAPPS 4.2 och XXFL1 radion. Måste säga att det är skönt att ha root igen. Inte gjort det förrän nu då jag tyckt att stock har dugit men nörden i mig tog överhanden.

    Vad gäller romen, med tillhörande Nova, tycker jag det flyter på riktigt bra. Än har jag inte hittat något jag stör mig på iaf. Eller jo, batteritiden.

    Har inte igång något väder och dom flesta appar synkar 1 gång var 6e timme och ändå tycker jag att den drar mycket. Visst använder jag den mycket nu och pillar runt men nu efter jobbet var den fullladdad och efter 10 minuters FB, twitter, instagram och alla andra "onödigheter" låg jag på 91%. Enligt batteriloggen är det överlägset batteriet som drar mest ström, ca 70% av användandet. Kan inte minnas att den drog såpass mycket innan. Någon inställning jag kanske kan se över (utom ljusstyrkan då jag alltid har den på auto)?
     
  15. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Antar att det är skärmen du menar, men ja, min drar lika mycket och brukar väl vara ganska normalt på en Galaxy Nexus. Fast som med allt annat är det ju från person till person och beroende på hur du använt din telefon.
     
  16. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Tyckte jag hade bra batteritid på aokp. Prova den medföljande kerneln istf Franco.

    tptlk
     
  17. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Ni som hänger med lite bättre än mig på andra forum; hur går det för AOKP? Har varit tyst ett bra tag nu.

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
  18. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Det senaste de skrivit om 4.2 på twitter är iaf följande: https://twitter.com/AOKP_ROM/status/268330939455787008

    Det kanske finns någon mer uppdaterad källa som vet om det handlar om veckor eller månader.
     
  19. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    finns unofficial att hämta på http://goo.im/devs/roman/aokp_maguro

    Har själv kört sedan den 25 och uppdaterat vid varje ny release.. ändra problemet jag har märkt av är att theme settings inte fungerar.. Annars har den varit hur stabil som helst
     
  20. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Ska man ha nån Gapps till dessa?