Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Länken säger slutet av oktober och in i november. Xperia U, Sola osv. i december. Får som sagt hoppas att det stämmer något så när, +- nån vecka.

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hmm followed by JellyBean for... J, S och Arco S!? Detta tolkar jag som att Först får T/TX & V i Februari och sen får resten!? eller!? sen längre ner kommer
    Hur ska dom ha det!? Äh jag är så trött på folk som anser sig ha insider info. Om SONY vet när dessa kommer komma så går de ut med info om de inte har gjort det så ska man inte lita på rykten. Så uselt hanterat av Sony, pinsamt dåligt.
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Med andra ord så försöker sony göra mera reklam för sina nyare modeller helt enkelt.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Pinsamt dåligt minst sagt.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag håller med Cubenga och Galaxy där nog. Lite pinsamt är det. Helt klart så har inte den nya organisationen blivit inarbetad ännu. Det är nog sant som en del säger att förr eller senare kommer även Lund läggas ner, just p g a utvecklingen av mjukvaran ligger så långt ifrån huvudkontoret och för att minska eventuella missförstånd. För nu är det ju nästan rena hönsgården. Alla säger olika saker.

    Håller med dig där, för jag har ju t ex tolkad det mera som att de kan komma med denna information när som helst. Medans t ex feber tolkar det som att vi inte kommer se någon uppdatering förrän i mars kanske. Men ser man på hur SONY hittills uppdaterat sin flotta så går de relativt i turordning efter release. Med små undantag. 2011 års lurar började man ju först uppdatera höstens lurar, och sedan gick man vidare med vårens lurar. Sedan kom alla 2012 års lurar i ordning efter release typ. Vilket kan betyda att de borde göra något liknande nu. Varför man gör så, kan beror på att de äldre lurarna väntat längst tid på en uppdatering (möjligen även att komma inom överrenskomelsen om 18 månader) medans de nyare inte har det. Är det så man tänker så tycker jag nog att de gör rätt.
     
    Last edited: 21 okt 2012
  6. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Såg detta tragiska svar för en stund sedan, så vi hålls på halster ett tag till.
    o_O Många insiderkällor säger Ja, men officiellt säger de Nej.....


    http://talk.sonymobile.com/message/311228#311228
     
  7. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Inte helt oväntat.. :rolleyes:

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, men hur kan folk inom SONY lämna ut rykten och officiellt säger de en helt annan sak. Visst inte första gången SONY har sagt en sak officiellt och sedan har de överraskat. Tänker på Multitouch på Xperia X10 t ex och Gingerbread på samma lur. Så SONY har ju en historia att det som sägs officiellt inte alltid varit korrekt.
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Man ska nog tro mer på inlägg från Sony själva än rykten som sprids av folk på diverse forum och bloggar. Hur som helst fortsätter soppan. Önskar de kunde släppa libs till kameran bara.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Visserligen sant, men det är ju Sony som sprider till folket i dessa forum. Alltså jag tror t ex inte att Gogubbe ljuger om sin kontakt. Däremot verkar ju denna kontakt köra rökridåer.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  12. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hur som haver, om Sony ska följa sin trend så ska Xperia S och liknande lurar få JB före Xperia T osv. Xperia Arc fick ICS före Xperia S och jag hoppas att det blir likadant den här gången. Men mycket tyder på att det är att glömma. Om man går på den lilla fakta vi har så lutar det av att Xperia S får den EFTER "mid Q1 2013". Sjukt isf.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  13. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Varför ska det vara så svårt för Sony att sätta ett lanseringsdatum som de sedan går ut med, då skulle vi slippa spekulationer och all frustration kan koncentreras på att sura över att vi som vanligt får vänta 6-9 månader på en uppdatering...

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
    Robban1 gillar detta.
  14. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Därför att om den tid de sätter går över med en minut så kommer tusentals små nördar bli tokia och uttrycka en enormt starkt missnöje. Bättre att ge en uppskattad tid som de förhoppningsvis kan hålla än att spika ett visst datum som de sedan spräcker.

    Folk är sura nu men om de lovar ett datum som de inte kan hålla så kommer folk bli ännu surare (de som bryr sig om updates mer än något annat).

    Och är datum så viktigt så kan ju jag, i egenskap av mig själv, säga att den sista december 2013 (om drygt ett år) så kommer Xperia S få Jelly bean. Allt innan det är en bonus.
     
  15. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Självklart kan de inte bara gissa sig till ett datum, men om man tittar på konkurrenter som t.ex Samsung, så går de ut med konkreta datum när det är ca 1-2 månader kvar. Eller kolla på Apple, de ger ett datum då de släpper ny programvara och håller den deadlinen, iofs har de programvaran klar tidigare än releasen, men de ger ändå kunden ett datum!

    Det fungerar ju inte så att en dag så säger det *POFF* och så finns JB till våra lurar, utan det är en utvecklingstid och under den tiden borde programmerarna kunna uppskatta hur lång tid det är kvar på projektet. Det finns bekräftade uppgifter att Sony redan kör JB på SXS, visst kan det behövas finslipas, men jag kan tycka att OM Sony beräknar släppa JB innan nyår, borde de kunna ge oss ett datum redan nu...

    Sen skulle det inte göra ont om ALLA kunde uppdatera det datumet som de officiellt släpper uppdateringen, det är ju lagom kul att läsa att nu är en uppdatering släppt, men så tar det 2 veckor innan min lur får denna.

    Något som gör mig tokig är att man får olika besked olika dagar av olika personer/siter, till och med de anställda på Sony verkar ha noll koll på när det ska vara klart. Sätt ett datum å se sedan till att hålla det!

    Just my 2 cents...
     
    Last edited: 26 okt 2012
  16. Droidsson_1

    Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    405
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Jag har nu fått ung. samma bekräftat av Lund.
     
  17. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Vart kommer det "utlåtandet" ifrån?

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  18. Arabaldo

    Arabaldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, chromecast (gen1)
    K900 på XDA kanske? :-)



    Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 26 okt 2012
  19. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER



    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  20. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ok, här kommer ett totalt skott i det blå, för jag vet inte riktigt hur sånt funkar, men eftersom de säger att det är vendor skinsen som tar tid, kan det vara så att de har byggt en så gott som färdig vanilla-ROM i anslutning till AOSP-projektet? Att det är det som kommer inom de närmaste veckorna?