Guide till root och slutligen Jellytime på DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av Texan, 7 okt 2012.

  1. Texan

    Texan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har tidigare inte gjort någon root på min telefon men skulle vilja testa jellytime. Det verkar svårt att hitta en guide som förklarar vad jag behöver göra. Kan någon hjälpa? Ni får gärna svara basic så får vi se om jag kan komma vidare på egen hand.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  2. Catodroid

    Catodroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så här gjorde jag...

    Hej

    Jag flashade min DHD med Jellytime för en vecka sedan och så här gjorde jag + några saker att tänka på :

    Du behöver :

    - Ace Advanced Hack Kit, hämtas på http://tau.shadowchild.nl/attn1/?p=74
    AAHK kan köras både från Ubuntu och Windows
    - Jellytime, http://code.google.com/p/jellytime/ (om du inte redan visste det) :-)

    När du packat upp AAHK så finns det ett dokument som heter efffen-manual.html i biblioteket, öppna och läs noga. Här finns instruktioner hur du gör för att roota telefonen m.m . Följ till punkt och pricka !

    Att tänka på :

    - Ta en backup först! Jag köpte MyBackup Pro och den kunde lägga tillbaka allt som jag ville ha tillbaka efter uppgraderingen.

    - Om du har lagt in alla HTC's officiella uppgraderingar så har du version 3.12.405.1 av mjukvaran. Då måste du nedgradera till 2.50.405.2 (en exploit som behövs av AAHK är borta i 3.12.405.1). AAHK kan göra det åt dig men detta misslyckades på min telefon så den kunde inte boota förbi startskärmen (den vita med HTC-loggan).
    Händer det dig så måste du installera en HTC Stock ROM, jag hittade en som heter RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.50.405.2_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_199042_signed.exe (har tyvärr inte kvar länken längre). Kör den från en Windows PC och se till att telefonen är bootad i Fastboot via USB eller liknande, kommer inte exakt ihåg...
    Tänk också på att allt på telefonen raderas vid installationen av 2.50.405.2 !
    När den är installerad och klar så kan du köra om AAHK.

    - Se till att ha ett extra SD-kort tillgängligt ifall konverteringen till Goldcard under AAHK-körningen misslyckas (se Troubleshooting i effen.manual.html).
    Du kan lugnt byta tillbaka till orginalSD-kortet när uppgraderingen är klar.

    AAHK tar en stund på sig och en massa text scrollar förbi, telefonen kommer att starta om sig några gånger och när allt är klart, lägg över JellyTime och GoogleApps på SD-kortet och installera dem. Se Flashing ROMs with ClockworkMod Recovery i effen-manualen.

    Lycka till och har du ev. frågor så ska jag försöka besvara dem :-)
     
    fialku, Texan och DjJk gillar detta.
  3. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Tack för en lätt och kortfattad miniguide :)

    Kör nu JellyTime på min DHD, hade tidigare 2.3.5 version 3.12.405.1
     
  4. Catodroid

    Catodroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    :-)

    Kul att det fungerade för dig !
    Fick du samma problem som jag eller rullade din körning av AAHK igenom på första försöket ?
     
  5. mumse

    mumse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
    Det flöt på rakt igenom utan problem. Vart dock lite nervös när den startade första gången med JellyTime..efter att ha slagit in pinkoden dog telefonen helt, fick ta ut batteriet för att få igång den igen, sen startade den bra men när skärmen slocknade (vid inaktivitet) så gick den inte att tända igen...ut med batteriet en gång till. men nu har den gått helt ok i ca 1,5 dygn.


    såg att JellyTime 18.2 finns ute...
     
  6. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Black screen syndromet är ett känt problem. Jag har inte haft det problemet själv.
     
  7. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Såg tråden så jag provade att trycka in denna romen för att testa något nytt, och måste säga det att jag är riktigt nöjd. Glömde dock att göra en bakup på mina kontakter... suck.
     
  8. Fnikanor

    Fnikanor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ursäkta att jag frågar, men hur fasen får man in google play?
     
  9. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Flasha in gapps. (google apps)
     
    Fnikanor gillar detta.
  10. DjJk

    DjJk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tackar! Fungerar perfekt... Drog mig länge för att göra detta då jag velat ha en telefon som bara fungerat utan krångel. Men nu stod det i valet om att antingen köpa en ny telefon eller roota. Nu kan jag klara mig några år till med denna underbara telefon :)
     
  11. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag har mina kontakter sparade som Google kontakter. Så varje gång jag lägger in en ny rom och loggar in på mitt Googlekonto så får jag tillbaka kontakterna automatiskt. :-)
     
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är standard Android/Google att det är så.

    Man kan enkelt kolla sina kontakter via en PC

    https://mail.google.com/

    Sen när man är inloggad så uppe till vänster "Gmail" så ändrar man rullgardinen till "Kontakter" så ser man hur det ser ut med det som synkats till Google (och då sedan synkas tebaks till en lur).
     
  13. c2h5oh

    c2h5oh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade jellybean tidigare men tyckte det gick väldigt segt på dhd, särskilt röstsökningar i google now.