Problem: Negativt om Galaxy SIII

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av kgklang, 26 okt 2012.

  1. kgklang

    kgklang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag köpte en Galaxy SIII via 3. Jag tvekade länge mellan den telefonen och HTC One X. Jag vill framföra några negativa saker som kan vara intressant för dig som tänker köpa SIII.

    Några småfel hittade jag snabbt.

    1) Då jag gick in på vissa webbsidor med svensk reklam visade inte telefonen de svenska tecknen. Om telefonen säljs i Sverige borde fonterna också visa å, ä och ö. Det är bra slarvigt att inte ha tänkt på det. Nu löste jag det med att byta font i webbläsaren men Samsungs support kunde inte lösa det!

    2) Det andra problemet har också med en font att göra. Detta kunde varken supporten eller jag själv lösa. I widgeten längst upp på telefonen stod det att jag bor i Vasteras - inte Västerås. Verkligen inte snyggt! Men kanske en bagatell, kan man tycka. Det tråkiga är dock att inte Samsung-supporten tyckte att detta hade någon betydelse. Som gammal programmerare håller jag styvt på att program och appar ska behärska svenska tecken i Sverige.

    3) Jag har haft en HTC Desire förut och i alla HTC-telefoner finns en webbläsare som har en unik funktion som du kanske inte känner till. Jag trodde alla webbläsare på mobiltelefoner hade denna funktion, som jag ska beskriva kort nu. När du läser en artikel i exempelvis Wikipedia och vill förstora texten kan du använda den vanliga förstoringsmetoden, dvs sära på tummen och pekfingret. På HTC-telefoner minskar då också artikelbredden så att hela raden syns i fönstret. Mycket inponerande och en väldigt användbar funktion. Tyvärr kan inte denna webbläsare laddas ner utan tillhör systemprogrammen i HTC-telefoner. Världens bästa telefon borde ha samma finess tycker jag. Fast då skulle kanske Samsung även stämmas av HTC för patentintrång liksom Apple har gjort.

    4) Jag hade problem med att skärmen ofta släcktes efter en minut trots att kameran skulle märka att jag tittade på skärmen. Det när ju en finess som telefonen är berömd för för att ha.

    5) Det är en tråkig layout i telefonens email-program. Inkorgen fungerar naturligtvis men är inte snyggt enligt min smak. Det är också knepigt att göra inställningarna från emailoperatören. Appen här bestämmer sig för ett visst användarnamn och anger fel smtp-port automatiskt.

    Sedan finns det ju mycket som är bra men ....

    För mig blev tillkortakommanden ovan för mycket. Jag har nu bytt telefon till HTC One X. Men då fick jag också byta operatör från 3 till Tele 2 eftersom man enligt 3 ska sluta sälja HTC One X. Ingen telefon av detta märke fanns i slutet av oktober i Västerås 3-butiker och inte heller kunde man erhålla den centralt via post.

    Kommentera gärna!

    Kaj-Göran Klang
    Västerås 0708-450590
     
  2. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När det gäller punkt tre kan du testa Dolphin browser, den gör så vid zoomning.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Har inte min gjort sen ics

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det gör min med JB :-)

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  5. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Går även att bocka i autoanpassa sidor under inställningar/avancerat...
     
  6. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Se röd text ovan.
     
  7. kgklang

    kgklang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast hur ska man ställa in det. Jag har inte klarat det och en av de anställda på Tele 2 i Västerås kunde inte heller. Då är det alltför krångligt för en vanlig människa.
     
  8. kgklang

    kgklang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag läste detta i morse blev jag betänksam. Jag installerade Dolphin på min Desire först och konstaterade att på HTC Desire fungerade Dolphin precis som den inbyggda webbläsaren. Med viss bävan installerade jag sedan Dolphin på S3:an och testade. Men där gick det inte - precis som jag konstaterat tidigare! På min går det i alla fall inte? Underligt! Faktiskt alltför underligt för mig. Det får bli HTC One X istället.
     
  9. spiky

    spiky Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    som sagt. klicka i autopassa sidor under inställningar och sedan avancerat. HTC one X har inget nytt att komma med. tråkig telefon
     
  10. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Låter onekligen alltför avancerat
    ;-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  11. E_n_T

    E_n_T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som tidigare ägare av htc one x och numer s3 ägare. Båda telefonerna är bra telefoner. Men enligt min smak och mitt tycke känner jag lite mer för s3. Att göra en tråd om det.här ämnet är samma sak som och göra en tråd om mac vs pc. Jag tror det är en ren smaksak vad man gillar. Det finns vissa lösningar man gillar på vardera lur men som sagt. Smaken är som baken. Delad.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Alla tycker ju inte exakt likadant som dig...

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag kör Dolphin på min sgs3 och där fungerar anpassning av webbsidor utan problem. Har inte gjort någon speciell inställning.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 okt 2012
  14. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Om du nu har bytt till HOX, vad vill du med ditt inlägg?
     
  15. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER


    Autoanpassning ja, men har den text reflow nu?
    Det hade den inte på ics, precis som stock browsern saknade det.

    Boat browser har det, men hoppar i texten när man zoomar.

    Jag anser att opera mobile är den enda tredjeparts webbläsaren med vettig text reflow.
     
  16. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Själv tyckte jag det var intressant och fick mig att fundera på det där med zoomningen i webbläsaren.

    Vad ville du själv med ditt inlägg?