Min Hjälte slukar batteriet

Diskussion i 'Hero' startad av Foolish, 4 aug 2009.

  1. Foolish

    Foolish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Fick min Hero igår och första laddningen var klar vid 7 ungefär. Imorse var batteriet på 60% och då hade jag använt den väldigt mycket igårkväll, men idag har jag bara använt den måttligt nu under dagen och inget alls under långa perioder, men batteriet är nere på 10% :confused:

    Jag har intstallerat TasKiller för att se till att massa apps inte är igång i onödan. har bluetooth och WiFi avaktiverat. Dock undrar jag om det kan vara att den byter mellan 3G/2G som orsakar denna glupskhet?

    Har ni några andra funderingar över vad det kan vara eller något som kanske fixar detta med några former av regler. Kanske byta till 2G hela tiden???

    Mvh
    Foolish
     
  2. RaketRobert

    RaketRobert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hmm så där är verkligen inte min, har alltid gps, wifi avstängt när det inte används 3g är på jämt. Klarar lätt 24 timmar trots att jag skickar 20 sms och ringer en del. Antingen är ditt batteri helt galet eller så ligger något i bakgrunden och suger.

    Batteriet blir ju även bättre med tiden, 5 laddningar bör du göra innan du tar vid några andra åtgärder.
     
  3. Foolish

    Foolish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om varför den beter sig såhär, tänkte att att om den stänger av 3G p.g.a dålig mottagning och sedan sätter på 3G igen för att den får mottagning borde detta dra väldigt mycket batteri tycker jag? Sitter i ett sådant områda nu. Någon som kan verifiera detta?

    BTW, lite off-topic, någon som tror att det kommer komma batteri med mer mAh än vad batteriet har idag (ca 1350 mAh)?
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Batteriet kan vara mycket kraftlöst de första 4-5 laddningarna. Det blir nästan alltid bättre efter några dagar. Ladda ofta och fyll upp batteriet ordentligt första veckan så skall du se att batteritiden blir bättre.

    Sen är det bra att, som du skriver, se till att stänga ner onödiga processer regelbundet.

    Att dra ner ljusstyrkan på skärmen till 20% eller så när du är inomhus eller vid andra halvmörka förhållanden kan även det spara mycket batteri. 100% brightness drar mycket batteri, och behövs egentligen bara i fullt dagsljus.
     
  5. Swen

    Swen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har du dålig 3g-mottagning kan detta absolut orsaka att batteriet töms snabbt. Läste någonstans att dålig 3g-mottagning är värre för batteriet än att ha wifi och gps påslaget. Minns inte var jag läste det just nu.

    Testa att slå av 3g och se om det blir någon skillnad.
     
  6. Foolish

    Foolish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu använt telefonen lite mer och laddat upp den två gånger till. Jag märker extremt stor skillnad på hu telefonen beter sig nu vad det gäller batteritid jämfört med förut.
     
  7. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På ett positivt sätt? Jag tycker redan att min batteritid har varit helt okej. laddade upp den till 60-80% igår och har haft gps och wifi på hela tiden samt pillat på telefonen i 6-10h och har tillräckligt med batteri för att kunna överleva ett tag till.
     
  8. deekay

    deekay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte glida ner och hämta ut min Hero. Hur länge måste den laddas första gången? Kan man ta med hjälten ut ikväll? ;)
     
  9. nebi

    nebi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Min var laddad från början så det var bara att köra igång på en gång. Att man måste ladda den x antal timmar första gången är inget som behövs på moderna telefoner.
     
  10. deekay

    deekay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Stod i manualen(inte för att jag läste den ;);)) att man skulle ladda den i 3h först, men en kompis sa samma sak om litiummolekylerna(?) att det ej skulle påverka, så då kör jag på det! :)

    Tack
     
  11. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddade min i 15min och hade runt 60-70% i batteri så de kommer nog laddade.
     
  12. Foolish

    Foolish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har laddat upp och laddat ur min hjälte 100% de senaste dagarna. vet ej om det kommer ha något betydelse för batteriet eller inte. det jag nu kan märka dock är att jag kan använda telefonen i 2-3 dagar utan att behöva ladda den. Jag har märkt en mycket positiv förbättring av batteriet
     
  13. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    batteritypen som sitter i mobiltelefoner skall inte ha någon minneseffekt att tala om, däremot är de temperaturkänsliga, så har du telefonen i rejäl värme/kyla så kortas batteritiden, försök om möjligt att när du sover ha telefonen på en sval plats, så får du optimal batterilivslängd.
     
  14. unirox

    unirox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nya batterier måste alltid kondistioneras i början för att få max kapacitet. Första gångerna ladda alltid batteriet i minst 12-24 timmar oavsett vad bruksanvisningen säger. Efter första fulladdningen kör alltid batteriet i botten, därefter ladda upp igen ca 12 timmar. Denna procedur uppreppas 3 - 4 gånger (1 - 2 veckor). Har alltid gjort så här med mina mobiler och har aldrig haft problem med dåliga batterier. Trots att de nyare batterierna av typerna i-on mfl säger att det inte har minneseffekter så är jag inte så säker på det, med erfarenheter från mina arbetskolleger som bara 'hafsar' med sina laddningar och får problem redan efter ett par månader.