ROM: Jelly bean rom HTC Sensation

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av kjellson, 15 jul 2012.

  1. Sammen

    Sammen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det stämmer bra! Det enda tekniska man åstadkommer med wire-tricket är att man kortsluter telefonen genom att använda minneskortluckan som jord.

    Tips är du tar på ett element innan du gör wire-tricket då du din hud kan ha lagrat statisk elektricitet och du på det sättet jordar dig själv. Genom att jorda dig själv minskar du risken (som redan är liten) för en skada på mobilen som du olyckligtvis skapar genom din egna laddning :)

    Om du använder ett gem eller liknande som inte har ett skyddande hölje runt sig som kablar är det bra om du tejpar lite eltejp runt det område du tänker hålla.
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Kanon! SKall testas ;)
     
  3. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Finns det någon Jelly Bean till Sensation med Sense?

    Följdfrågan är om ni tror att det kommer komma eller om det är möjligt att det kommer. Alltså om det finns förutsättningar att koda en JB + Sense till Sensation. Sense 4.1 finns ju så...
     
  4. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hittade ett svar själv :-) Detta skall vara ALLA till HTC Sensation med JB (både med och utan Sense), nu är det bara till att hitta en bra ROM som är snygg och funkar....

    http://www.htcsensationroms.com/

    RED: Var visst ICS-Romar också och verkar inte som någon här och just nu har JB + sense.. trist :-(
     
    Last edited: 26 okt 2012
  5. Hypnotz

    Hypnotz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att det bara var något som skulle klicka till när jag gjorde tricket med tråd för att få den s-on, eller är jag helt ute och cyklar haha?
     
  6. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Någon som löst kamera problemet?

    När jag videofilmar med min HTC Sensation XE så blir videon bara massa färger när jag tittar på den efteråt.
     
  7. Sammen

    Sammen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Wire-tricket gör du endast för att få S-OFF men jag antar att det var de du menade? :)

    Det sker inget klickande utan sker helt tyst när du kortsluter, det vore förödande för kretsarna om det skulle uppstå en blixt (som skapar klick) ;)

    Kontakta kabeländarna på respektive plats i 0,5 sekunder och släpp koppling i 1,75 sekunder sen kopplar du åter i 0,5 sekunder, därefter är du klar.
     
  8. Droid119

    Droid119 Guest

    kanske lite off topic.. ringde HTC nyss ang en jelly Bean update till Sensation. Och svaret blev såklart nej.. ifall ni vill ha det bekräftat själva så ring htc..
    0-85 055 6438 blir väl att roota luren ändå.. Det ända dem skulle släppa var en "ostabil" Jelly bean ROM för sensation som inte kommer OTA och som även kräver upplåst bootloader..
     
  9. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Även en inofficiell version är bra... finns säkert grejjer där för killarna på XDA ;)
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Jo.. fast alla icke-kunniga om dehär med upplåst bootloader eller custom roms eller recovery eller kernels kanske inte vågar.. leka med sin nalle :P
     
  11. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Suck, idag är ju min roota Sensationen-dag. Men HTCdev.com är omöjligt långsam, så jag kan inte låsa upp bootloadern.

    Någon annan som upplevt detta?
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Undvik HTCdev-- använd Juonutpurbear(?) och dessutom få S-OFF på "köpet" :D
     
  13. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har blivit tipsad om att undvika hans utility (?). Ska kolla upp anledningen.
     
  14. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Nu funkade HTCdev.com, så jag har rootat och haft mig.

    Men jag får inte igång Bruces ROM. Den står bara och snurrar på CM-loggan tills man tar ut batteriet. Provat att flasha om flera gånger. Vad kan vara fel?

    Behöver man flasha något mer än själva "pyramid-filen"? Ska man flasha en kernel, t ex? För när jag provar det får jag felmeddelande.
     
  15. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Du har antagligen samma problem som jag har att du fortfarande har S-ON och då krävs det att du flashar in boot.img från zip filen med fastboot.

    Se http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1752270
     
  16. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tack! Men jag hittar ingen fil i någon mapp eller zip-fil som heter boot.img eller något liknande. De flesta sidorna som handlar om det verkar förutsätta att man redan har filen.

    EDIT: Japp, nu är jag nog uppe i tio olika sidor och utilities som ska hjälpa mig att flasha boot.img, som bara förutsätter att jag redan har filen. Och att googla på "HTC Sensation boot.img" ger mig absolut ingenting heller.

    Så .. Hur gör man?! :P

    Jag använde förresten denna mallen när jag låste upp, rootade och flashade
    http://theunlockr.com/2012/09/20/how-to-root-the-htc-sensation-on-hboot-version-1-27-0000/
    http://theunlockr.com/2012/08/29/how-to-load-a-custom-rom-on-an-android-device/

    EDIT igen: Jag löste det genom att byta recovery till 4EXT och köra smartflash.
     
    Last edited: 3 nov 2012
  17. Droid119

    Droid119 Guest

    testa en annan rom..
     
  18. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    i zip filen som du lägger på sd-kortet och flashar in genom recovery har du boot.img

    Packa up .zip filen och du hittar boot.img direkt i rooten.
     
  19. OXYD

    OXYD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  20. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag använder CM10 romen och i och med 2 november releasen så fungerar den helt och hållet, tidigare hade jag problem med video inspelning.

    AOKP har jag inte testat dock så kan ej jämföra men jag kan rekomendera CM10 romen.