Fråga: Galaxy Nexus -> Nexus 4?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Hessi, 1 nov 2012.

  1. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Nu när Nexus 4 offentliggjorts och så, hur går era tankar? Funderar ni på att uppdatera till en Nexus 4, eller hoppar ni?

    Jag är fortfarande otroligt nöjd med min Galaxy Nexus. Den främsta anledningen till att jag vill ha en Nexus 4 är kameran.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  2. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Sama här. utöver så är det roligt med det senaste och minus att det det är så mycket glas på den, lg låter inte heller super najs.
    Vi kommer få 4.2 dådet blir ingen större skillnad. Får jag den via jobbet så är det ok annars blir det USA köp. Eller så får gn leva vidare.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    med tanke på hur billig den blir så köper jag oavsett om jag behöver en eller inte.
    kommer dock vänta till början på nästa år som vanligt så man eliminerar de första sjukdomarna ;)
     
    Festan och DrLaban gillar detta.
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tror min GNex får leva kvar under hela sin avbetalning hos tele2.
    Inte mig emot då jag är sjukt nöjd med luren.
     
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    En kollega till mig skall till USA över Jul och nyår.
    Han kunde köpa en Nexus 4 till mig om jag ville, jag tror att jag nappar på det iom priset.

    Sen som nämnts så klingar "Lucky Goldstar" fortfarande ganska illa i mina öron :)

    Är som Er andra otroligt nöjd med min Gnex.
     
  6. Stonecold

    Stonecold Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    42
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Är ju sjukt nöjd med min Gnexus. Bästa mobilen jag haft sedan min 3310.
    Inget strul. Snygg, skön i handen, har allt man behöver och först med alla uppdateringar.

    Att LG får göra Nexus 4 var inte lika lockande som samsung som jag tycker ligger snäppet över alla andra tillverkare just nu. Ägde tidigare en SG2 och en SG Note som jag var nöjda med men Gnexusen tycker jag är bättre på alla sätt.

    Blir nog till att avvakta recensioner och tester innan man fullt ut bestämmer sig för ett eventuellt byte.
    Skulle helst se en updaterad variant av gnexus fast med samma "skal" då jag tycker den är sjukt snygg och skön att handha.

    //StoneCold
     
    Binaryian gillar detta.
  7. Cervantes

    Cervantes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kommer nog behålla min GN. Hade nya varit riktigt snygg eller bjudit på nått annat mervärde kanske men en lg som ser ut sådär känns inte lockande nog..

    Skickat från min Nexus 7
     
  8. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jag ska köpa den när den kommer.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  9. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Det vore onekligen trevligt med en nexus 4, men som de flesta här är jag fruktansvärt nöjd med min Gnex. Hittills har jag inte stött på något den inte klarar av bra, och då känns ~4000kr som en onödig utgift..
    Det som tilltalar mig mest med 4:an är den välvda skärmen, och designen överlag. Tycker det ser ruskigt bra ut att den är helt svart, och för mig som är väldig varsam med mina prylar hade glaset på baksidan bara varit ett plus.
     
  10. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Sen JB ser jag ingen anledning till ny lur, men jag är prylfreak av rang så kanske i ett svagt ögonblick. Kommer iaf att vänta och kolla med barnsjukdomar och hur glaset håller. Sen är ju LG rätt dassigt i mina ögon.

    Slutsats: Kluven :)
     
  11. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Fast LG har väl alltid varit duktiga på hårdvara? Och iom att det är en nexuslur behöver man inte oroa sig för mjukvaran

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  12. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Nej jag stannar kvar på min Gnex. Hårdvaran lockar inte mig så mycket, och mjukvara kommer jag få på min GNex ändå. Mobilen håller i två år iallafall. Den femte Nexus mobilen vill jag dock köpa om det blir något bra :)
     
  13. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Tänkt gjort denna tråd sen en tid tillbaka men aldrig orkat.. :P

    Ontopic så var ju grymt besviken när rykterna börjas kastas runt hej vilt om att LG skulle göra telefonen. Sen släpptes det bilder och då vart jag ännu mer ledsen över "resultatet" men truth be told så ser den jävla bra ut, pretty much en "förfinad" GN som jag sitter på nu. Nu är det ju så att jag inte direkt behöver en ny telefon med tanke på GN'en men prylbögen i mig gör så det känns 50/50 just nu :P

    Hårdvarumässigt, dvs det enda som lockar är kameran och förhoppningsvis batteritiden, hatar batteritiden i min GN. Kommer dock inte förboka någon eller något, om det blir en N4'a så väntar jag tills stormen är över, lite bra reviews kommit in & att den sjunkit lite i pris (alltid priskaoz i början..). Kanske blir en julklapp till migsjälv, vem vet. :)
     
    Last edited: 1 nov 2012
  14. MasterMas

    MasterMas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    OffTopic: Jag är skapligt nöjd med batteritiden sedan jag deaktiverade Google now.

    Det ryktades tidigare om fler nexusmobiler från andra tillverkare. Man kanske inte behöver vänta så länge på Nexus5, eller var det kanske bara rykten?
    Personligen har jag svårt att motivera köpet av Nexus4 eftersom jag är sjukt nöjd med min Gnexus.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  15. RaazZz

    RaazZz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Stannar nog på Gnex då jag är nöjd med den. Gillar inte designen, känns inte värt att byta helt enkelt.
     
  16. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Precis min tanke. Prisbilden och det faktum att jag ägt nexus sedan N1 gör det till ett skälvklart köp i min bok.
    Men jag funderar på importköp från USA. Borde inte bli tokdyrt även med frakt och påslag.
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    importköp är nice ibland men jag orkar inte med det när/om det blir nå strul med enheten.. det är inga pengar att tala om...
     
  18. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jaha, visste inte ens att man kunde det och nu när jag försöker kommer jag inte ens in på "Google Nu" under inställningar ._. Ja det ryktades väl om det, att det skulle bli mer öppet att tillverka? Vettefan, får hoppas på det. Ultimat i min bok vore en HTC-gjord Nexus i dagens läge.

    edit; löste google now genom att aktivera platsåtkomst etc, då gick det att inaktivera. Men om vi säger så här angående Nexus4. Droppar den till ca ~3k, låt oss säga runt jul och att google infact kommer fortsätta släppa 1 per år så slår jag till. 4k+ känns inte värt när man redan har en GN.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  19. saftmaskin

    saftmaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Min Galaxy Nexus är ca 1 år gammal nu så det är lagom tid att byta telefon.

    Nexus 4 är dubbelt så bra som Galaxy Nexus på flera områden, däribland batteri-tiden. Det är designen, batteritiden, kameran, skärmen och CPUn som gör att jag vill uppgradera.
     
  20. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Finns det tester på det? :O Batteritiden jag är mest intresserad utav.