Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    :) Men låg det inget nytt simkort med i paketet? Har för mig att de alltid skickar med ett extra simkort? Eller hade du en annan operatör?

    :) "Holy f**k vad stor".... ååååååhhh... Precis vad man längtar efter. En riktigt stor fin skärm. Fan, den är grym. Teknikens under är fantastiskt.

    Stort grattis! :)
     
  2. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har avbeställt min telefon från Telia, blev lite osäker på vad jag vill ha för abonnemang, kanske skulle överväga att portera. Hur som helst, inte är dom operatörslåsta? Tänkte kanske köpa en till fullpris från Tele2 och använda mitt Telia-abb så länge.
     
  3. alstern

    alstern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!
    Köpte kontant för att jag ville använda mitt nuvarande tele2 abbonemang. Blev enklast på det sättet. Beställde igår ett nytt simkort som jag hoppas kommer med posten idag. Nu sitter man och väntar på att den ska ladda färdigt :D
     
  4. rh82

    rh82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick ett sms att min note anlänt hos paketombudet, vet inte om jag vågar ta bilen för att hämta paketet är så jävla uppspelt :)

    Förresten när man laddar telefonen första gången är det någon som vet om det räcker att ladda till 100% eller skall sitta i laddaren ett par timmar utöver det?
     
    Last edited: 1 nov 2012
  5. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använde min Note 2 medan den laddades med kabel i mobilen och den tog ingen skada av det. det räcker att ladda till 100%
     
    Last edited: 1 nov 2012
  6. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är mäkta avundsjuk på er som fått era mobiler! :) Jag längtar som bara den efter denna monstertelefon och väntar ivrigt på att Halebop ska få den i lager..

    Jag har dock en fråga till er som nu har fått hem den. Har telefonen FM-radio? Jag vet att vanliga Note 2:an har det. Men jag läste i ett utländskt forum att LTE:n inte hade det? Inte en jätteviktig funktion eftersom det finns bra appar, men jag är nyfiken.
     
  7. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hämtat ut den nu! :) Då jag har note 1 sedan innan så blir inte det shit va stor för mig utan shit va nice! Första känslan är att den faktiskt är lite skönare i handen än 1an. Jag gillar borstade metall looken som den gråa har! Pennan känns mer riktig och seriös än 1ans lilla plutt.

    Har bara testat den väldigt snabbt för jag behövde åka iväg och den behövde laddas. Men hann göra tptest med 4g. Fick 25 mbit ner och runt 5 mbit upp och bra svarstid. Bifogar ett exempel.

    Skärmen känns annorlunda än 1an helt klart. Ska testa mer sedan tror jag gillar den bättre, tyckte den va skarpare på nått sätt. Gillar att auto läget på ljusstyrka så kan man ändå dra i reglaget för att anpassa styrkan fast det ändå är auto! Gick inte på 1an. Det var auto eller ställ in manuellt.

    Blev faktiskt lite förvånad att det hackade till när jag öppnade nått men när man precis satt på den första gången måste den nog "settle" son dom säger på xda.

    Ja som sagt jag är inte där 2an är nu längre så återkommer med mer när jag hinner. Känner mig iallafall grymt nöjd med första minuternas test :)
     

    Bifogade filer:

  8. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Trevligt! Vart i Svergie fick du den där farten på 4g ? och vilken operatör :)
     
    Last edited: 1 nov 2012
    SweSonny gillar detta.
  9. rh82

    rh82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sitter och beundrar min note 2. Ringde och avbeställde min från telia hade gjort en dubbelbeställning.

    Jag la order hos telia första dagen den lades upp (tror det var 20 okt ) på deras sida och har inte fått den från dom, fick ett leverans datum 20 november.

    La min order hos tele2 31 oktober har den i handen nu.
     
  10. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tele2 i Nacka i Stockholm.

    WOOOOOW!!!! Nu har den laddat färdigt och jag har hunnit leka lite med den.
    SATAN va rapp den är!! Browsern är som smör på swedroid iallafall. Scrollar upp o ner väldigt smutt utan lagg. Och nu försöker jag natta min lilla 1åring så drog igång youtube klipp o shit va snabbt det är! På gamla när man byter till hd tar det en stund att ladda. Nu tavk vare 4g kombinerat med prestandamonstret i telefonen så går det som blixten.

    Ljudet i högtalaren är mycket renare och finare än på 1an också både både vid musik och när jag ringde ett samtal med högtalaren på. Låtet grymt fint!

    Nu måste jag natta den här lillen...
     
    kincop gillar detta.
  11. rh82

    rh82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu skall jag bara välja ett 4G abonnemang som passar.
     
  12. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Haha :) Shit va nice säger jag då!

    Underbart å se att du får bra fart på din LTE/4G, antagligen ännu bättre på andra ställen också. Det bekräftar att Tele2 levererar överallt, utan hastighetsbegränsningar på sin 4G oavsett vilket paket man väljer.

    Coolt med den lilla "4G" symbolen högst upp på displayen istället för "3G" etc. Härligt å se att du är nöjd och fått äkta Value For Money, det är precis så man vill känna.
     
  13. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Kan meddela att multiview funkar !! Håll in back knappen för att komma åt funktionen. Jävligt grymt! Nu har jag tex halva skärmen med en websida i chrome på övre delen och undre med standard webläsarn och skriver inlägget i
     
    kincop gillar detta.
  14. nima01

    nima01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Note4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note4
    Är Tele2s Note2a operatörslåst till Tele2 även om man köper den cash?
     
  15. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag kan testa lite senare.. har dock bara ett universal telecom kort utöver tele2. Men dom kör i telenors nät tror jag. Kan ploppa i det sen o se.

    Jag hade tänkt rapportera vilka frekvenser den klarar för 4g men det står inget på kartongen och hittar inget i snabbstartguiden heller. Så vet inte hur man ska ta reda på det?
     
  16. nima01

    nima01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Note4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note4
    Tack det vore snällt!

    Dessa frekvenser ska den klara...

    Nätverksband 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    Nätverksband 3G
    HSDPA 850 / 900 / 2100
    Nätverksband 4G
    LTE 900/1800/2600
     
  17. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
  18. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nån som hunnit testa om det går stänga av 4G?
     
  19. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag håller precis på att kolla upp om det går.

    Det som går i vanliga inställningsmenyn är att välja:
    Auto lte/gsm/wcdma
    Endast gsm
    Endast wcdma

    Vad jag har försökt hitta är något sätt att ställa in på andra lägen tex auto med gsm/wcdma utan lte eller auto lte/wcdma utan gsm. Hittils verkar det dock kört.

    På galaxy s2 lte kan man trycka en kod i dialern och i menyn som kommer upp välja sådana inställningar. Den koden fungerar dock inte i note 2an. Även testat med en app som ska öppna samma meny. Kommer upp en meny med inställningar men när man väljer nått så hoppar den tillbala till auto.
     
    kincop gillar detta.
  20. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jo tack jag vet att det står så på tele2 men tror inte det stämmer då det framgått i pressrelaese att den ska klara 800/900/1800/2600 LTE
    Och telia även hävdade att deras klarar alla när jag ringde dom förut.

    Men egentligen spelar det noh ingen roll för mig. Mest intressant att veta om man ska in med custom roms.