Problem att återgå till stock

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Kaangaas, 28 okt 2012.

  1. Kaangaas

    Kaangaas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. jadroid

    jadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  3. mahainternationalab

    mahainternationalab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    INNAN DU läser detta så gör som han ovan skrev..alltså länken ifall det ej funkar så har du lite här och testa...om du ej hänger med vad jag skrev...så kan du pma mig ditt nummer så kan jag guida dig och försöka lösa problemet :)


    Testa med detta programmet: Nexus Root Toolkit, jag kunde gå till stock utan problem med den när jag fick typ samma error som du..

    Eller testa: http://forums.androidcentral.com/ne...ide-factory-image-restore-your-nexus-7-a.html

    Efter: fastboot flash bootloader bootloader-grouper-3.41.img
    fastboot reboot-bootloader

    Istället för då fastboot -w update image-nakasi-jzo54k.zip så gör du manuellt...

    alltså först packar du upp denna image-nakasi-jzo54k.zip i en mapp och sen när du går in i cmd går du in i mappen och gör det manuellt

    fastboot flash boot boot.img
    fastboot flash system system.img
    fastboot flash userdata userdata.img
    fastboot flash recovery recovery.img

    sen fastboot oem lock och sen fastboot oem unlock och sist men inte minst fastboot reboot

    så kommer du få allt fungerande hoppas jag...klöddigt kanske har jag gjort det men hoppas du förstår...
     
    Last edited: 1 nov 2012
  4. Kaangaas

    Kaangaas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har provat med det förut och det fungerar tyvärr inte. Provade dock igen nu för säkerhetens skull men samma resultat.

    Har provat både att flasha hela zipfilen och att flasha alla imagefiler för sig, dock utan resultat. Har dock aldrig skrivit oem lock och unlock så ska ta och prova med det nu :)