Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    jag har samma problem fast med headsetet som ingick. stoppar jag in lurarna hör jag inte att det ringer :mad:

    3 saker som jag klurar på:

    1. ljudet för ringsignaler enligt ovan. det ringer inte med headset i då det ringer i lurarna i stället.
    2. upload av film klipp finns inte?! desire ska ju vara en internet telefon med fokus på socialanätverk. men filmklipp går inte. delar jag till facebook så försvinner video och det går bara med bilder. på min tidigare htc touch gick det.
    3. desire har sämre mottagning? ingen mottagning på mobben. min htc touch var också kass men desire är sämre. en icke "smartphone" har bra mottagning på samma ställe.

    mina frågor ovan har jag försökt söka på om det är en inställningsfråga men inte hittat nåt vettigt
     
  2. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har BatteryLife vilket är en 1x1 widget som anger % och temp vilket jag tycker räcker.

    Har en liten fråga: Hur mycket drar erat Android-system? Du kollar det på Inställningar -> Om telefonen -> Batteri -> Batterianvändning. Min Desire drar ofattbart mycket ström och då drar systemet 50% av all kräma.. Vill gärna ha jämförelser av så många som möjligt för att se om det är fel på min mobil, för har sett att för några andra har det dragit runt 20%..
     
  3. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    50% på systemet här också, skärm 17%. wifi 12%
     
  4. dr0id

    dr0id Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Android-system 21%
    Wifi 22% osv osv
     
  5. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har laddat ner emulatorn och lyckats med allt enligt guiden http://blogg.tthe.se/index.php/other/paid-apps-i-emulator/

    Men när jag skall köra denna punkt:
    "4. Stäng emulatorn och koppla in telefonen i debugging-läge. Öppna kommandotolken och skriv adb install C:\Sökväg\com.example.exampleapp.apk för att installera appen till telefonen."
    ...så får jag error "Device not found".

    Jag antar att jag för min Desire skall välja "Montera som Diskenhet" då det inte går att välja debugging läge.

    Varför kan jag inte installera min nerladdade .apk fil utan att få "Device not found"?
     
  6. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick till det genom att ladda ner HTC Sync.
     
    Last edited: 25 apr 2010
  7. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    dubblett
     
  8. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Det är en widget. Håll fingret nedtryckt på den en liten stund så dyker det upp en soptunna längst ned. Dra widgeten till den och släpp. Du kan installera om den när som hälst genom att trycka på plusknappen längst ned till höger i menyn på någon av dina homescreens.
     
  9. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Det är en widget. Håll fingret nedtryckt på den en liten stund så dyker det upp en soptunna längst ned. Dra widgeten till den och släpp. Du kan installera om den när som hälst genom att trycka på plusknappen längst ned till höger i menyn på någon av dina homescreens.
     
  10. Feral

    Feral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej jag har haft min Desire i ett par dagar nu och är supernöjd med den, det är min första Android lur.

    Men det är ett par saker jag reagerar på och jag har ett par frågor som jag hade blivit glad om jag fick hjälp med :-)

    1. Jag skulle vilja ha någon genväg på något av startfönstren till dem jag ringer oftast så att jag bara kan ringa dem genom ett tryck, hur gör jag det?

    2. Telefonen hittar öppna trådlösa nätverk men jag är inte säker på att den loggar in till dem automatiskt, gör den det eller måste jag ställa in något för att den ska göra det?

    3. Hur får jag GPS i telefonen?
     
  11. Jack Bohlen

    Jack Bohlen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    1. Långtryck/tryck på + -> Shortcut -> Person

    2. Jag har inte hittat någon inställning för att ansluta automatiskt till nya öppna nätverk :cry:

    3. Google maps finns redan inlagt, annars finns det en hel del att köpa (Copilot te.x).
     
  12. Crister

    Crister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. Feral

    Feral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack så jättemycket! :-D

    Google maps har jag sett men den går inte att använda som GPS så vitt jag vet eller? Finns det ingen gratis app för GPS?

    Ang. anslutning till öppna trådlösa nätverk så hittade jag en app som sa sig göra det men jag fick det inte att fungera, kom inte ens in på mitt hemmanätverk när jag körde den :-( Den hetta WeFi Connect, någon som fått den att fungera?
     
  14. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo.

    Inställningar > Plats > Använd GPS Satelliter.
     
  15. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ingen som kan testa denna så att jag vet om problemet ligger hos mig eller inte?
     
  16. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  17. twau

    twau Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan man få fram mer avancerade inställning per WLAN?

    Låt oss säga jag vill ha en speciell IP-adress på ett visst WLAN, och en annan IP-adress på ett annat?

    Har hittat detta under "avancerat" fast där verkar det som man ändrar för alla sina wlan-uppkopplingar?
     
  18. thomas911

    thomas911 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Har just skaffat en Desire och har några nybörjarfrågor:

    1. När jag skriver tex sms, hur redigerar jag ett ord som jag tidigare skrivit (dvs får upp de olika ordförslagen igen) utan att behöva skriva om ordet? Riktigt störande...

    2. I widget:en Kontakter - hur ändrar jag "standardåtgärd", dvs vad som ska hända när jag klickar på personen (ringa, sms:a, mail etc)?

    3. Om jag lägger till ett foto till en kontakt och sedan synkar mina kontakter med Google-kontot, så kommer bilden även upp i gmail -MEN, bilden i telefonen blir plötsligt lågupplöst och konstig/pixlig. Vad gör jag för fel?
     
  19. hamsas

    hamsas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Också problem med kontakter

    Jag har också problem med kontakter! Riktigt jobbigt att alla facebook kontakter dyker upp när man trycker på phone/telefon men inte under personer. men oftast trycker man ju på telefon och slår in ett namn. Farligt då när alla facebook kontakter också kommer upp. Detta händer även om man ska skicka sms. lite jobbigt att kanske skicka fel. till någon man knappt känner. Men som sagt i personer stämmer det.

    Hur löser vi detta?? / Jonte
     
  20. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nja, det som följer med telefonen i pappersformat samt det som finns på telefonen är väl bara den korta användarhandboken på ett tjugotal sidor?!

    Länken går till en fullständig användarhandbok på över 200 sidor..