Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är ju det som är det vidriga. Hade lätt dragit till google en dag för att berätta för dom vad som är problemen. De borde ändå fatta att det finns fel i mjukvaran och att då släppa en telefon som kostar 6000 är fan helt fel. Helt seriöst hellre släppa som apple en telefon per år som är bra än som samsung som släpper typ 10. S3an är inte dålig men det finns så mycket saker som skulle kunna bli så mycket bättre, och google som är typ det största företaget i världen inte fixar fel som jag sett på 2 veckor med s3an och jb borde de anställda på samsung eller google sett innan de släppte jb överhuvudtaget. Vill helst inte jämföra android med ios men det är något som android saknar nått känner jag iaf.
     
  2. Ampa69

    Ampa69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER


    Hmm om du nu använder den som navigator så mycket kan man ju undra varför du inte har en billaddare till den så du slipper vara orolig över batteriet.
     
  3. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    har ju ingenting att göra med vad han skrev, batteritiden är fortf helt åt helvete
     
  4. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Den är verkligen inte "åt helvete".

    Har ni problem med batteriet; köp ett större batteri som klarar längre alternativt, köp Motorolas Razr eller Note II.

    Jag personligen har inte haft ett enda problem med telefonen sen uppdateringen till Jelly Bean. Inte ett enda.

    Har ni problem. Försök ta reda på vad som orsakar problemen. Är det någon app som slöar ner telefonen t.ex. Gör en wipe för att få ett rent och fräscht system. Löser ofta de flesta problemen. Eller lämna in telefonen på lagning om ni misstänker att det är ett hårdvarufel.

    Ett tips som jag kan rekomendera är att ni lär er om flashning och root. Då kan ni installera och styra det som ni vill ha det. Fungerar något inte, testa något annat. Superlätt och kul!

    Majoriteten har inte problem med telefonen, det är de som har problem som hörs.
     
  5. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Ett annat problem är att du missar poängen...

    Min telefon fungerade riktigt bra med ics, och då var även batteritiden bra. Efter uppgraderingen var det strul hela tiden, och för varje återställning blev det bara sämre och sämre.

    Det är riktigt dåligt av Samsung att inte ha löst det så att en uppdatering av en så pass dyr produkt fungerar, och det är givetvis inte acceptabelt att man ska behöva återställa alls och förlora sina personliga anpassningar och få lägga timmar på att få ordning på sin produkt igen.

    Det är inget man skulle acceptera på sin pc, och inget man ska behöva acceptera på telefonen heller. Jag använder min telefon även i jobbet, och att tvingas ta backuper och återställa flera gånger per dag för att få ordning på den är inte ok.

    Att sedan börja prata om att man ska lära sig att flasha, jo men tjena...
    Alla varken eller vill göra det, och det ska givetvis inte behöva heller.

    Min status:
    Stock/ics: Fungerade kanon med bra batteritid.

    Efter uppgradering:
    Tre fabriksåterställningar med allt vad det innebär i merarbete.
    Fungerade trots det inte, så jag fick ge upp och flasha till sist. Efter flashning fungerar telefonen hyfsat bra, men rent krasst inte lika bra som tidigare. Men man ska absolut inte behöva flasha själv, och batteritiden är nu inte mer än ett skämt...

    Jag har bara kört HTC tidigare, och jag har aldrig någonsin varit med om att ha behövt göra någon återställning efter uppgradering, inte heller har jag stått med en produkt som fungerat sämre än tidigare. Min telefon är ett hjälpmedel som jag anser mig kunna ställa vissa krav på, speciellt om man relaterar till att det inte är någon billig produkt, och fortsätter det så här har iaf Samsung förlorat en kund.

    Många är nöjda och har fått väl fungerade telefoner, vilket är roligt för er. Men att det inte fungerar för andra är inte deras fel då det är en automatisk uppgradering, utan får helt enkelt tillskrivas Samsung då det drabbar så pass många att man nog får inse att programvaran/uppdateringen är så undermålig att det allt för mycket är ett lotteri om utkomsten blir bra eller fallerar.
    Jag hoppas att Samsung tar sitt ansvar och kommer med en snabbfix som löser problemen, alternativ en helt ny och fungerade uppdatering. Gör dom inte det så blir det till att leta upp och flasha om ics för min del, och om jag då inte är tillbaka på ruta ett har Samsung förlorat en kund och min telefon reas ut på blocket.

    Men nej, det här är inte acceptabelt, och nej, man ska inte behöva ge sig på att flasha sin telefon själv för att den ska fungera...

    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack. Då är jag inte ensam.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ett tillägg bara:
    Det var samma jävla liv om kass uppdatering när ICS kom också...
     
    pata88 och Chelsea gillar detta.
  8. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker att batteritiden har blivit bättre.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den börjar faktiskt bli bra nu men det tog ett tag.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag undrar vad det beror på att vissa inte har något problem alls efter uppdatering och andra, som t ex Stromma upplever stora problem...?

    Jag tillhör dem som är jättenöjd med JB, allt flyter på snabbare och utan lagg och batteritiden tycker jag är super. Det är ju samma uppdatering vi alla laddar ner, varför får vi olika upplevelser, även efter återställning?

    Jag har iofs flashat Nordisk JB med Odin, kan det göra att det blir en annan mjukvara än om man uppdaterar via OTA eller Kies?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående uppdateringar så undrar jag vad apple gör rätt och ex samsung fel?
    Igår kunde man läsa att en ny uppdatering skulle släppas till ios 6
    och i morse fanns den där till samtliga enheter ända bak till iphne 3 vi som köpt dyra s3 får vänta ligga i kö mm och sen när dt kommer uppdateringat så är det buggit som fan . Jag är ingen iphne fan men dom har ju lyckats med att låta samtliga ägare av deras produkter vara uppdaterade och utan större problem.. nä tror i framtida inköp blir wp eller ios
     
  12. ola_j82

    ola_j82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar kanon jb.. batteritiden bättre, lätt 1-2dygn bättre flyt mm..

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. BarT

    BarT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Och det tillförde tråden vad? Vi som köpt dyra SIII? Sist jag kollade kostade en "billig" iPhone 5 mer än dubbelt så mycket som din "dyra" SIII. Det verkar inte bättre än att det finns mer än ett troll i det här forumet vars enda syfte är att framhäva iPhonens förträfflighet och Samsungs/Googles/Andoids uselhet. Vad gör ni här? Är det inte bättre att ni håller er till WeLoveiPhone forum och sklickar varandra där och bespara oss andra era "insikter"?
     
    dogen och Chelsea gillar detta.
  14. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Apple skickar uppdateringar som äldre telefoner inte klarar av så att blir tvungen att köpa ny telefon. Minns när ios 4 kom till iphone 3 och 3gs. Telefonerna blev laggiga.




    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    knussin gillar detta.
  15. Dannekling

    Dannekling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "för den funkar fortfarande men skärm och sånt är rätt risigt nu."

    Det tycker jag låter som att ett byte av display/glas skulle lösa.
     
  16. BarT

    BarT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ja du, den som kunde svara på den frågan ;-) Jag har haft JB sedan de tidiga läckorna, jag har haft franska, polska, tyska och engelska releaser. Jag har kört på aosp. Lustigt nog har jag inte haft några problem annat än en app som inte gillade JB och att två de tidiga läckta JB fuckade stocktangentbordet (å andra sidan var det bara att tömma cachen så funkade stock tb bra igen :-)).
     
  17. BarT

    BarT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det var väl det som Appl€ gjorde rätt :money:
     
  18. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig! Har absolut inte något som helst problem med varken batteri, lagg eller flyt. Inga FC eller annat. Den fungerade hur bra som helst med ICS, och nu ännu bättre med JB (dvs ännu längre batteritid och ännu bättre flyt och mycket färre/inga lagg alls).

    Så Google och Samsung har gjort ett mycket bra jobb.

    Om man har problem med sin telefon, kanske man skall titta på orsaker utanför just telefonen och OS'et. Vilka Widgetar man har, vilka appar man har, vad som autostartas osv. Det är ju precis som med vilken plattform som helst, Vissa har problem med Windows 7, andra inte. Vissa har problem med Ubuntu 12.04, andra inte vissa har problem med IOS, andra inte. Perosnligen verkar det vara samma personer som alltid har problem. Telefon går seeegt. 400 Widgetar och 600 autostartade program. Undra varför man har problem.

    Precis som nämndes. De flesta har INTE problem med sin S3 och JB. Vi har tre i familjen, räknar jag in kollegor, vänner är jag uppe närmare 20 st. Ingen av dem har problem.
     
  19. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Haha. Då är denna dagen räddat. Tack!
     
  20. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nu har jag bara strömlöst sista inläggen men jag fastnade för ett långt inlägg där uppgraderingen inte var till belåtenhet. Jag har dock märkt att flera appar jag kört inte alls varit jbkompatibla även fast man hävdat det. Senast idag kom en uppdatering som gjorde att jag numera slipper hänget på 2-3s då jag trycker på hemknappen (fysisk eller mjukvaru via gmd) Därmed verkar det som att alla mina problem försvann. Touchwiz hängde sig titt som tätt. Även detta försvann. Nu funkar den precis så som jag hoppats på. Märkte också att flera inställningar ändrade sig vid uppgraderingen. Jag tror jag hittat åt de flesta så jag nu kan ha ungefär samma batteritid. Bla fast dormancy blev påslaget igen, bara för att nämna en bov till varför jag upplevde batteritid en som sämre.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2