Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Efter fyra androider så har jag sett detta mönster mest hela tiden och faktiskt bara i forum trådar, detta att vissa har enorma problem medan vissa är så nöjda så. Det kan gälla vid nysläppta lurar eller uppdateringar och det är oerhört svårbedömt att utröna hur stor andel som verkligen har problem men då man läser forum så får man ofta känslan av att det är hur många som helst.

    Huruvida Samsung totalt misslyckats med JB vet jag inte då min och de två andra s3 orna i min omgivning fungerar utmärkt med den reservationen att vissa säger att batteritiden blivit något sämre, jag vet inte då jag bara haft min i några veckor och kört jb från start. Batteritiden är dock fortfarande med smartphonemått mätt riktigt bra men visst är det synd om den blev sämre.

    Angående Iphone (som vissa går i taket om man nämner) så är det bara att gå in på ett större appleforum för att se att det även finns problem där, hur mycket är svårbedömt men jag gissar att problemen är lite färre i ett sånt låst system, konstigt vore annars. Man ska även tänka på den uppsjö av modeller som androidtillverkarna har att göra mjukvara till jämfört med Apple så visst är apple duktigare på uppdateringsbiten, om det råder ingen tvekan.

    Jag har tyvärr ingen annan lösning för er som har problem än att fabriksåterställa, om ni gjort det och det fortfarande krånglar så vetefan. Jag lider med er men säger än en gång, så här har det alltid sett ut på forum vad det gäller smartphones. Vissa har problem andra inte och att utröna hur många procent som har problem kontra är nöjda är i det närmaste omöjligt.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  2. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan du sänka ljudvolymen med knappen så det blir ljudlöst ( ljud av)? Jag får lägst vibratorläge som lägst. Om man dra ner fönstret så kan man klicka ljudlöst men inte via volymknappen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Aaha märkte det nu också

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  4. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    vet inte om det här är rätt tråd för detta egentligen (säj till isf, så flyttar jag den), men till en början var jag väldigt nöjd med jb uppdateringen!

    det enda som var mindre bra, var den försämrade batteritiden och att det strulade när jag gick in i inställningar och valde programhanteraren!
    jag började där scrolla neråt i listan med appar och strax hängde den sej och det kom upp en liten ruta där det stog "inst. har stoppats"!
    det problemet har jag haft ända sedan uppdateringen, men det har vägts upp av allt positivt, så det har ändå känts ganska ok!

    nu har jag märkt dom senaste dagarna att fler saker börjar strula!
    häromdagen slutade den officiella facebook appen att funka!
    om jag startade om mobilen, så kom det upp en liten ruta, utan att jag ens rörde något, där det stog "facebook har stoppats" och eftersom jag inte kan komma åt att rensa cachen i programhanteraren, valde jag till slut att omistallera appen, så nu funkar den igen!

    tapatalk stängdes ner igår, med en liten ruta där det stog "tapatalk har stoppats!

    har spelat ett spel som heter "blood and glory" rätt intensivt i ca 1 månad nu och har kommit en bra bit i det, så jag vill helst inte omistallera det och riskera att få börja om, men igår började det komma upp ett meddelande, när jag skulle spela, att jag var offline, fastän jag satt hemma på wifi och internet funkade alldeles utmärkt!
    samma offline meddelande nu, fastän jag är inloggad på forumet och skriver det här inlägget!

    det känns alltså som att problemen börjar föröka sej, sakta men säkert och det känns inte alls bra!
    jag har inte rootat, så det är inget knas med någon rom, eller så!
    vad skulle ni ha gjort?
    avvakta, fabriksåterställning, eller något annat bra förslag?
     
  5. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Att "avvakta" lär väl dessvärre inte göra någon glad eller någon skillnad.
    Så.....fabriksåterställ eller gå tillbaks till ICS (som jag gjorde pga alla problem), skulle jag rekomendera.
     
  6. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hehe, somliga behöver lära sig den hårda vägen. Jag befinner mig här just för att jag satt och svor för mig själv precis som många gör här på forumet, efter att ha kört iphone i tre år. Jag tycker precis som dig. Låter dem få sig en dyrköpta läxa. En iphone är inte billig och de kommer garanterat inte sluta spy galla över sin telefon bara för att det står iphone på den. Nåja, jag vill inte starta ett Android vs ioskrig här. Helt otippat känns det som att det är nära.

    Jättetråkigt med folk som fick problem efter uppdateringen. Om man inte kan luska ut vad som ställer till det så skulle jag kör en restore utan att dra in någon backup efteråt. Funkar det helt rent så är det bara att bygga på tills det börjar strula. Hittat man boven drar man in sin backup.
     
  7. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Nej, som du säger så går den bara ner till vibration som lägst. Detta är nog ingen bugg, utan snarare en "feature", något som har ändrats från ICS till JB. Jag har inget problem med det, utan ser det snarare som positivt, skulle jag råka sänka ljudvolymen max i misstag (t ex i fickan), så känner jag åtminstone att det ringer.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja detta med backup ska man vara försiktig med, ren installation ska de va.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  9. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag förstår inte riktigt. Blir din batteritid bara sämre och sämre eller är det något annat som bara blir sämre och sämre?

    Sen vill jag påpeka att jag uppmanar inte eller skrev inte att du skulle lära dig flasha etc. Jag skrev att det är en rolig grej so underlättar men det är givetvis inget krav på någon att man ska kunna det!

    Om du inte känner dig nöjd med Jelly Bean så föreslår jag att du går tillbaka till ICS.

    Här har du länken till programvaran: http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware

    Och här har du länken till guiden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76918
     
  10. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Egentligen är jag också besviken på JB. Vad skall jag nu gnälla över?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Köp en iphone
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    +1 på den, snart blir det min lösning också haha

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Problemet är att många är låsta till sin operatör i typ 2 år, men vad fen ska man göra då?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  14. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Tack för länkarna!

    Efter uppdateringen så blev batteritiden sämre och efter återställningarna ännu värre.

    Efter att jag flashade (odin) så fungerar JB ok, batteritiden är något bättre än när den var som sämst men långt ifrån bra. Jag tänkte dock ge den en tid och ett antal uppladdningen innan jag funderar vidare, och jag tror att det finns en viss risk att problemet återstår även om jag återgår till ics då det verkar som batteriet/telefonen då måste lära om under ett antal laddcycler.

    För övrigt kan jag tillägga att jag kör min lur exakt lika som tidigare vad gäller appar och widgets. Likaså där finns det givetvis en risk att det är någon tredjeparts app/widget som nu ställer till det. Brukar dock komma anpassningar och buggfixar rätt snabbt så jag avvaktar på den punkten med.

    Angående kommentarerna att det är samma personer som har problem med uppdateringar så här jag ägt en drös med Htc tidigare och aldrig haft ett problem då. Det här är min första Samsung så jag har ingen erfarenhet av dom. Men på Htc lurarna varken behövde jag eller krävdes det att jag skulle återställa efter en uppdatering, och det tycker jag fortfarande inte att man ska behöva göra eftersom dom då inte är för alla.

    Min morsa har ingen aning om hur man återställer och flash vet hon inte vad det är. Om det är kraven kommer hon aldrig att få ta del av uppdateringarna, och det är inte heller ok.

    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Såg åt någon tidigare nämnde snabbmenyn i gardinen och ifrågasatte varför den inte börjar till vänster vid wi-fi istället för till höger på bluetooth, med kommentaren att vem använder bluetooth iaf.

    Håller iofs med då wi-fi är en av dom man använder mest. Men vi är nog många som använder bluetooth minst lika ofta då jag alltid slår på den när jag åker i såväl min egen som firmabilen, eftersom den då integreras och man kan använda knappstyrning i bilen och handsfreen.

    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Och du tror på fullaste allvar att en iPhone är mindre problemfri?

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
     
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    I det stora hela så är den det ja, inser man inte det så är man fel ute. Problem finns dock självfallet med dem också men att IOS är enklare att hålla stabilt är ju inte så konstigt, samma med wp.

    Nu har jag dock inte valt android för att det är stabilast och problemfritt utan för att jag tycker att det är roligast, iPhone blir jag less på på en gång och jag, jag har försökt ;-)

    Sgs3 via Tapatalk
     
  18. fahla

    fahla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Konstigt.min börjar då längst till vänster(Wifi).även om jag scrollar längst till höger och sen stänger.
     
  19. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Den börjar till höger för att sedan gå över till vänster. Vilket iofs är väldigt irriterande, dvs att den rör sig.

    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    undrar hur många gånger du har nämt wp och iphone i denna tråd. ;)
     
    raketost gillar detta.